bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۴۹۴
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۵ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
یک فوق تخصص غدد گفت: در هر 8 ثانیه یک فرد مبتلا به دیابت در دنیا جان خود را از دست می دهد.
 دکتر محمدرضا شفیع پور پیش از ظهر امروز شنبه 4 اردیبهشت ماه در حاشیه برنامه پیاده روی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان به مناسبت هفته سلامت، اظهار کرد: شعار امسال سازمان جهانی بهداشت «غلبه بر دیابت» است، می‌توان گفت اطلاعات مردم نسبت به دیابت کم است و اغلب نمی‌دانند وقتی به دیابت مبتلا شدند باید پیگیری منظم برای درمان خود داشته باشند.

وی افزود: در این زمینه لازم است آموزش‌هایی در سطح عمومی، مدارس و دانشگاه‌ها داده شود که نیاز به برنامه مدون دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان عنوان کرد: در حال حاضر حدود 422 میلیون فرد در دنیا مبتلا به دیابت هستند که در 20 سال آینده این آمار دو برابر می‌شود، در سال 2012 حدود 5.1 میلیون مرگ و میر به خاطر دیابت اتفاق افتاده است و 80 درصد افراد دیابتی در کشورهایی هستند که سطح درآمدشان پایین یا متوسط است.

این فوق تخصص غدد خاطرنشان کرد: مشکلی که داریم با نوع دوم دیابت است، این نوع دیابت را در سن پایین هم زیاد می‌بینیم که قبلاً چنین چیزی نداشتیم.

وی تصریح کرد: در هر 8 ثانیه یک مورد مرگ و میر در مورد دیابت در دنیا اتفاق می‌افتد، یعنی به ازای هر 11 نفر یک نفر دیابتی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با بیان اینکه 9.24 درصد جمعیت کشور از چاقی رنج می برند، افزود: ریسک دیابت در خانمها نیز بیشتر است.

شفیع پور با بیان اینکه دیابت از علل مهم کوری، قطع عضو و نارسایی کلیه در اکثر کشورها است، خاطرنشان کرد: تغذیه سالم، ورزش و قطع سیگار در پیشگیری از دیابت موثر است.


برچسب ها: جامعه ، پزشکی ، دیابت
نام:
ایمیل:
* نظر: