bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۷۹
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۱ - ۰۶ تير ۱۳۹۴
خبری شیرین برای ورزش بوشهر؛
سیزدهم ژوئن برابر با 23 خرداد روز جهانی سافت‌بال بود و انجمن سافت‌بال برنامه‌های متعددی را هم در بوشهر و هم در دیگر استان‌ها برگزار کرد. این آغازی بود بر اتفاقات خوب این رشته در بوشهر.
بامداد24: سیزدهم ژوئن برابر با 23 خرداد روز جهانی سافت‌بال بود و انجمن سافت‌بال برنامه‌های متعددی را هم در بوشهر و هم در دیگر استان‌ها برگزار کرد. این آغازی بود بر اتفاقات خوب این رشته در بوشهر. بعد از آن بود که رئیس هیات انجمن‌های ورزشی بوشهر اعلام کرد: در صورتی که شرایط فراهم شود قصد داریم میزبانی رقابت‌های سافت‌بال کشورهای اسلامی یا بانوان غرب آسیا را بر عهده بگیریم. روح‌الله علوی گفت: بر‌اساس وظیفه ذاتی خودمان توسعه همه‌جانبه تمام رشته‌‌های زیر‌مجموعه انجمن‌های ورزشی به‌ویژه بیس‌بال و سافت‌بال که مهد آن استان بوشهر است را در دستور کار خودمان قرار داده‌ایم.

وی تصریح کرد: نخستین برنامه ما هم‌اکنون این بوده که مجوز تاسیس دو باشگاه دیگر بیس‌بال را در جنوب استان صادر کنیم و در مورد سافت‌بال نیز این اتفاق رخ داده است.

رئیس هیات انجمن‌های ورزشی بوشهر ادامه داد: در خود بوشهر نیز تیم‌های ما از یک تیم به دو تیم تبدیل شده است، همچنین استعدادیابی و برگزاری کلاس‌های آموزشی سرلوحه کارهای ما قرار دارد.

بعد از آن رئیس انجمن بیس‌بال و سافت‌بال در نشست مشترک با مسوولان این انجمن از برگزاری مسابقات بین‌المللی بیس‌بال و سافت‌بال در کشورمان خبر داد و ضمن قدردانی از استان‌هایی که نسبت به برگزاری روز جهانی سافت‌بال اهتمام ورزیدند، گفت: امیدوارم این‌گونه برنامه‌ها ادامه داشته باشد تا ورزشکاران بیشتری با این رشته ورزشی آشنا شوند.

این اتفاقات خوب برای بوشهری‌ها با اعلام خبر احتمال پیوستن این رشته به رشته‌های المپیکی در سال 2020 تکمیل شد. بی‌تردید با توجه به توانایی‌های بسیار زیاد بوشهر در این رشته شاهد درخشش بوشهری‌ها در رشته بیس‌بال و سافت‌بال در المپیک خواهیم بود.

کمیته برگزاری بازی‌های المپیک توکیو-2020 روز دوشنبه اعلام کرد که هشت رشته ورزشی جدید از جمله بیس‌بال و سافت‌بال که برای گنجانده شدن در برنامه بازی‌های المپیک در پنج سال آینده شرایط لازم را دارند،  برای حضور در این رقابت‌ها انتخاب شده‌اند.

شش رشته دیگر که کمیته برگزاری بازی‌های المپیک 2020 توکیو انتخاب کرده است، عبارتند از: کاراته، بولینگ، صخره‌نوردی، موج‌سواری، رولر و ووشو که یک ورزش رزمی چینی است.

بیس‌بال که معادل آن برای زنان سافت‌بال است، رشته‌ای ورزشی است که در ژاپن طرفداران زیادی دارد و پیش از این نیز در برنامه بازی‌های المپیک 2008 پکن گنجانده شده بود. فهرست هشت رشته ورزشی انتخاب شده از سوی کمیته برگزاری بازی‌های المپیک 2020 توکیو که از میان بیست و شش رشته ورزشی انتخاب شده‌اند، پیش از سی‌ام سپتامبر سال 2015 به کمیته بین‌المللی المپیک ارائه خواهد شد.

تصمیم نهایی درباره این رشته‌های ورزشی جدید را اعضای کمیته بین‌المللی المپیک در صد و بیست و نهمین نشست خود که اوت سال 2016 در ریو دو ژانیرو برزیل برگزار خواهد شد، اتخاذ خواهند کرد.

در بازی‌های المپیک آتی که سال 2016 در ریو دو ژانیرو برگزار خواهد شد، رشته‌های ورزشی گلف و راگبی هفت نفره در برنامه بازی‌ها گنجانده خواهند شد.

شهرام حیدری
نام:
ایمیل:
* نظر: