bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۵ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۴
پنجمین دوره رقابت‌های بین‌المللی ووشوی جام پارس که از صبح شنبه آغاز شده بود،در نهایت با قهرمانی تیم پارس جنوبی به پایان رسید.

بامداد24/شهرام حیدری: پنجمین دوره رقابت‌های بین‌المللی ووشوی جام پارس که از صبح شنبه با حضور نمایندگان کشورهای گرجستان، سوئد، پاکستان، افغانستان، عراق، روسیه، امریکا، هنگ‌کنگ، ترکمنستان، فیلیپین، ارمنستان، اندونزی، قزاقستان، جمهوری آذربایجان، ازبکستان، ویتنام، هند و ایران در مجموعه دوازده هزار نفری آزادی آغاز شده بود، در نهایت با قهرمانی تیم پارس جنوبی به پایان رسید. در این رقابت‌ها ایران به‌عنوان میزبان این رقابت‌ها با دو تیم پارس جنوبی و منتخب ایران به مصاف رقیبان رفت.

در روز اول رقابت‌ها، مراحل مقدماتی رقابت‌ها برگزار شد و ووشوکاران ایرانی موفق شدند با اقتدار بر حریفان غلبه کرده و به مرحله نیمه نهایی راه یابند.
نتایج روز اول به این شکل بود که جعفر شیرزاد از تیم پارس جنوبی ایران در وزن 65 کیلوگرم موفق شد فونگ از ویتنام را شکست دهد. سلیمی از تیم منتخب ایران هم بر مامات ساشویلی از گرجستان غلبه کرد تا دو ورزشکار ایرانی برگزار کننده دیدار نیمه نهایی باشند. در دیگر سوی جدول این پیکارها، حسام از عراق و کلمنته تابوگارا از فیلیپین برگزار کننده دیدار نیمه نهایی بودند.

در وزن 70 کیلوگرم، موکش از هند بر حبیبی از افغانستان غلبه کرد تا در مرحله نیمه نهایی با معاز خان از پاکستان که حریف امریکایی را شکست داده بود، رو در رو شود. در دیگر سوی جدول، محمدمحسن سیفی از پارس جنوبی بر جومانیازوف فائق آمد تا در دیگر بازی این مرحله با نگویان مانه از ویتنام مواجه شود که نظروف از آذربایجان را شکست داده بود.

سجاد عباسی از پارس جنوبی در وزن 75 بر حمزه از عراق غلبه کرد تا با علمگیر خان از پاکستان مصاف دهد. در طرف دیگر جدول، بابایف از ترکمنستان باید با راجانی دئوری روبرو می‌شد.
در وزن 80 کیلوگرم، میلاد عارفی‌مقام از پارس جنوبی با غلبه بر محمت قربانف از ترکمنستان به دور نیمه نهایی رسید. وی باید با راجیندر سینگ از هند مبارزه کند. در دیگر سوی جدول، یزدان میرزایی از منتخب ایران بر عبدل نفای از پاکستان فائق آمد تا برابر حسین واحد از عراق قرار گیرد.
امیر فضلی در وزن 85 کیلوگرم موفق شد کلدیپ سینگ از هند را از پیشرو بردارد و به مصاف ارسلان بکتیموروف از روسیه رود. علا رسول از عراق نیز با کبیر خان از پاکستان مواجه می‌شود تا دیگر بازی این مرحله برگزار شود.

در وزن 90 کیلوگرم، حمید قلی‌پور از پارس جنوبی بر محمد حزیم از عراق فائق آمد تا در نیمه نهایی حریف روسلان ابراگیمف از روسیه شود که در دور قبلی سینگ از هند را شکست داده بود. در دیگر سوی جدول، ریابف از قراقستان توانست محمد یورش از افغانستان را شکست داده و به مصاف روبین لارسون از سوئد برود که در مرحله قبل احمد از پاکستان را مغلوب کرده بود.
آرمان بازیاری در وزن به اضافه 90 کیلوگرم در نیمه پایانی با کارل آلبرکسون از سوئد روبه‌رو می‌شد که نظرف از ترکمنستان را شکست داده بود. سومیت فوگات از هند نیز با صلاح‌الدین نیازی از افغانستان جدال داشت.

رقابت‌های دور نیمه نهایی جام پارس در بخش ساندا صبح دیروز در سالن 12 هزار نفری آزادی تهران برگزار شد تا نفرات راه یافته به فینال مشخص شوند.
در وزن 56 کیلوگرم، مسعود انصاری از تیم منتخب ایران با غلبه بر علی بختیاری از تیم پارس جنوبی ایران، به فینال راه یافت. وی باید با لاشرام بوچاندرا از هند مصاف دهد.
در وزن 60 کیلوگرم، فرود ظفری از پارس جنوبی ایران رستم کاکرایف از روسیه را از پیش‌رو برداشت تا در فینال با عرفان آهنگریان از تیم منتخب ایران مواجه شود.
در وزن 65 کیلوگرم، جعفر شیرزاد از پارس جنوبی ایران بر افشین سلیمی از تیم منتخب ایران غلبه کرد تا کلمنته تابگورا از فیلیپین را در فینال پیش‌روی خود ببیند.
در وزن 70 کیلوگرم، محمدمحسن سیفی از پارس جنوبی بر حریفی از ویتنام فائق آمد تا در فینال موکش از هند را ملاقات کند.
در وزن 75 کیلوگرم، سجاد عباسی از پارس جنوبی ایران علمگیر خان از پاکستان را شکست داد تا برای فینال به مصاف راجانی دئوری از هند برود.
در 80 کیلو میلاد عارفی از پارس جنوبی ایران راجیندر سینگ از هند را مغلوب کرد تا به فینال برسد. در دیگر سو، یزدان میرزایی از منتخب ایران با حسین واحد از عراق مواجه شد و به پیروزی رسید تا با دیگر ایرانی حاضر در این وزن برای طلا بجنگد.
در 85 کیلوگرم، امیر فضلی از پارس جنوبی ایران ارسلان بکتیمورف از روسیه را از پیش‌رو برداشت تا در فینال با کبیر‌خان مواجه شود.
در 90 کیلوگرم، حمید قلی‌پور از پارس جنوبی ایران با روسان ابراهیمف از روسیه روبه‌رو شد تا با شکست وی برای مدال طلا مقابل ریابف از قزاقستان قرار گیرد.
در وزن به اضافه 90 کیلوگرم، آرمان بازیاری از پارس جنوبی توانست کارل آلبرکسون از سوئد را از پیش رو بردارد. وی در فینال با صلاح‌الدین نیازی از افغانستان مواجه خواهد شد.
پس از عملکرد درخشان ووشو‌کاران در دیدار‌های مقدماتی این روند در فینال نیز ادامه داشت و در فینال رقابت‌ها ایران به هشت مدال طلا از 9 وزن رسید.
به این ترتیب در فینال وزن 56 کیلوگرم میان مسعود انصاری از تیم منتخب ایران و لایشرام بوچاندرا از هند برگزار شد. این رقابت با نتیجه 2 بر صفر به سود نماینده هند به پایان رسید که این تنها فینالی بود که با برد نماینده‌ای غیر از ایران به پایان رسید.

در دیدار مرحله نهایی وزن 60 کیلوگرم دو سانداکار ایرانی فرود ظفری از تیم پارس جنوبی و عرفان آهنگریان از تیم منتخب ایران به مصاف هم رفتند که آهنگریان پیروز این دیدار شد.
در مبارزه فینال وزن 65 کیلوگرم جعفرشیرزاد از تیم پارس جنوبی به‌دلیل حضور نداشتن رقییب فیلیپینی خود روی تشک این دیدار را برد و دومین طلای مدال کشورمان در بخش ساندا را از آن خود کرد.

در وزن 70 کیلوگرم محسن محمد‌سیفی قهرمان جهان ار تیم پارس جنوبی برابر حریف هندی پیروز شد و سومین مدال طلا را از آن خود کرد.
در دیدار وزن 75 کیلوگرم سجاد عباسی موفق شد تا در مصاف با حریف هندی خود، وی را مغلوب کند و چهارمین مدال طلای ایران را کسب کند.
در وزن 80 کیلوگرم نیز دو سانداکار ایرانی از تیم‌های پارس جنوبی و تیم منتخب ایران با هم رقابت کردند که میلاد عارفی، یزدان میرزایی را شکست داد.
در وزن 85 کیلوگرم امیر فضلی با کبیرخان از پاکستان مبارزه کرد و با برتری در این دیدار بر سکوی نخست تکیه زد.

در 90 کیلوگرم حمیدرضا قلی‌پور برابر ریابف از قزاقستان پیروز شد و مدال طلای این وزن را از آن خود کرد.
در وزن به اضافه 90‌ کیلوگرم آرمان بازیاری از پارس جنوبی توانست کارل آلبرکسون از سوئد را شکست دهد و هشتمین مدال طلای ایران را کسب کند.
به این ترتیب و با نتایج به‌دست آمده، تیم پارس جنوبی با اقتدار به مقام قهرمانی رقابت‌ها دست یافت.

در همین حال، مدیر‌عامل پار س جنوبی که از نزدیک این مسابقات را دنبال می‌کرد، در گفت‌و‌گو با بامداد جنوب این موفقیت را به خانواده پارس جنوبی و مردم استان تبریک گفت و اعلام کرد: این مجموعه در آینده از ورزش‌های بیشتری حمایت خواهد کرد.
مهدی یوسفی در ادامه افزود: ما در کنار ماموریت اصلی خود برای توسعه منابع استانی و همچنین برای سلامت جسم و روان کارکنان و ساکنان محیط پیرامونی خود روی ورزش تاکید داشته و داریم و این مساله محدود به رشته خاصی نشده است.

وی تصریح کرد: ورزش ووشو یکی از رشته‌های اصلی بود که مورد حمایت پارس جنوبی قرار گرفت و ما در این رشته در میادین مختلف کشوری و بین‌المللی موفقیت‌های بزرگی را کسب کرده‌ایم. وی در ادامه با تاکید بر این‌که ورزشکاران تیم ووشو بیشتر از کارکنان پارس جنوبی یا ورزشکاران بومی هستند، گفت: خوشحالیم که امروز این سرمایه‌گذاری نتیجه داده است.

مهدی یوسفی در پایان با اشاره به قهرمانی تیم پارس جنوبی گفت: امروز حس و حالی که میان بچه‌ها می‌بینیم، باعث خوشحالی من و مسوولان پارس جنوبی شده و این‌که می‌بینیم پرچم پارس جنوبی بالاتر از پرچم قدرت‌های ووشو به اهتزاز در می‌آید، باعث خوشحالی و افتخار مجموعه پارس جنوبی می‌شود. وی ادامه داد: این موفقیت باعث حمایت بیشتر ما از ورزش‌های رزمی و مدل‌آور خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: