bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۸ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۴

بامداد24: سید نصرالله سجادی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا با اعلام این خبر، افزود: در این نشست که عصر امروز -دوشنبه در وزارت ورزش و جوانان برگزار می شود، مسوولان فدراسیون کشتی و اعضای کادر فنی تیم های ملی گزارشی از عملکرد خود ارائه خواهند کرد و نتایج کسب شده در این دوره از مسابقات مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد.

رقابتهای کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی سال 2015 جهان و کسب سهمیه المپیک روزهای 15 تا 22 شهریور در ورزشگاه آرلینس آرنا شهر لاس وگاس آمریکا برگزار شد.
تیم کشتی آزاد ایران در این رقابت ها دو مدال نقره از سوی حسن رحیمی (57 کیلوگرم)، حسن یزدانی (70 کیلوگرم) و دو مدال برنز توسط سید احمد محمدی (65 کیلوگرم) و علیرضا کریمی (86 کیلوگرم) و دو عنوان پنجمی توسط عباس طحان (97 کیلوگرم) و علیرضا قاسمی (74 کیلوگرم) کسب کرد و نایب قهرمان جهان شد.

بر این اساس تیم ایران در این رقابت ها از مجموع شش سهمیه المپیک توانست در وزنهای 57، 65، 74، 86 و 97 سهمیه حضور در المپیک را به دست آورد و تنها در وزن 125 کیلوگرم این امر محقق نشد.
تیم ملی کشتی فرنگی ایران نیز در این رقابت ها با مدال نقره قاسم رضایی (98 کیلوگرم) و دو مدال برنز یوسف قادریان (80 کیلوگرم) و حبیب الله اخلاقی (85 کیلوگرم) و مقام پنجمی سعید عبدولی (75 کیلوگرم) با 31 امتیاز چهارم شد.

به این ترتیب تیم کشتی فرنگی ایران از مجموع شش سهمیه در رقابت های جهانی آمریکا توسط قاسم رضایی در وزن 98 کیلوگرم، سعید عبدولی در وزن 75 کیلوگرم و حبیب اله اخلاقی در وزن 85 کیلوگرم سهمیه حضور در المپیک 2016 برزیل را کسب کرد و برای کسب سهمیه در وزن های 59، 66 و 130 کیلوگرم سه مسابقه گزینشی دیگر پیش روی تیم ایران قرار دارد.
حمید سوریان، مهدی زیدوند، افشین بیابانگرد و مهدی علیاری نیز در وزنهای 59، 66، 71 و 130 کیلوگرم نتوانستند عنوانی کسب کنند.

ابراهیم جوادی و رحیم علی آبادی از اعضا شورای فنی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی هفته گذشته در میزگردی که خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) برگزار شد انتقاداتی را به عملکرد ملی پوشان داشتند.
ابراهیم جوادی دارنده مدال برنز المپیک 1972 مونیخ گفت: هم اکنون صفر تا صد کشتی بر دوش رسول خادم است ولی وی باید خودش را آزادتر و بخشی از کارهای فنی را به مربیان دیگر واگذار کند. 

وی افزود: خادم باید با اعتماد به برخی مربیان، مسوولیت های فنی را به آنان واگذار کند تا فشار کار او کمتر شود .هم اکنون وی با جان و دل در فدراسیون کار می کند و از نظر فنی همه ملی پوشان را زیر نظر دارد . نقاط ضعف و قوت آنان را به دقت بررسی و به آنان گوشزد می کند اما یک انسان هیچ وقت بی عیب نیست. 

وی همچنین در خصوص عملکرد آزادکاران در رقابتهای جهانی گفت: بخشی از کشتی دفاع است یعنی کشتی گیر باید بتواند دفاع کند . همانطور که یک کشتی گیر باید بلد باشد تهاجمی باشد، گاهی نیز حریف حمله می کند فن کمر و یک دست و یک پا می زند که کشتی گیر باید بلد باشد، دفاع کند و کشتی را نگه دارد. 

جوادی خاطرنشان کرد: ملی پوشان آزادکار ما دفاع کردن خوب بلد نیستند . در زمانی که من کشتی می گرفتم مربیان به کشتی گیران یاد داده بودند که نباید با گرفتن پا خاک شوند. من حتی گاردم را به جلو می آوردم تا پایم را بگیرند و من بنشینم و کنده حریفان را بالا بیاورم. 
رحیم علی آبادی عضو شورای فنی تیم های ملی کشتی فرنگی گفت: بارها به احد پازاج سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفتم که این نحوه تمرین پاسخگوی رقابتهای جهانی و المپیک نیست از این رو ناکامی فرنگی کاران در لاس وگاس قابل پیش بینی بود. 

دارنده مدال نقره المپیک 1972 مونیخ اظهار داشت: در تیم ملی کشتی فرنگی نیز بارها به سرمربی تیم ملی تذکر دادم که با این نحوه تمرینات به مشکل بر می خوریم ولی متاسفانه قبول نکرد . به اعتقاد من ملی پوشان در هر وزن تمرینات اختصاصی باید داشته باشند و حمید سوریان در گوشه ای از خانه کشتی با یک مربی تمرین می کند که کلاسش به هیچ عنوان در حد این قهرمان کشورمان نیست.
نام:
ایمیل:
* نظر: