bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۷۶
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۶ - ۰۴ مهر ۱۳۹۴
این آخرین فرصت برای بازیکنانی است که می‌خواهند در فهرست نهایی تیم المپیک باشند و در مسابقات مقدماتی المپیک شرکت کنند.در این میان...
بامداد24/شهرام حیدری:
23 بازیکن به تیم المپیک دعوت شده‌اند تا در مسابقات غرب آسیا به میدان بروند. این آخرین فرصت برای بازیکنانی است که می‌خواهند در فهرست نهایی تیم المپیک باشند و در مسابقات مقدماتی المپیک شرکت کنند.

در این میان، نام جوان آینده‌دار دشتستانی هم به چشم ‌می‌خورد. محمد دانشگر که در هر رده‌ای که بازی کرده، خود را به خوبی نشان داده است، امسال به تیم نفت تهران پیوسته و با توجه به سن کمش می‌تواند از بازیکنان موفق فوتبال ایران در آینده شود.
مسابقات قهرمانی غرب آسیا قرار است از 8 تا 22 مهرماه در قطر برگزار شود. به نظر می‌رسد این 23 بازیکن دعوت شده به تیم ملی به همراه علیرضا جهانبخش، سردار آزمون، سعید عزت‌اللهی، مهدی ترابی و وحید حیدریه که آسیب دیده، ترکیب تیم المپیک برای حضور در مسباقات نهایی را تشکیل خواهند داد. مگر این‌که اتفاق خاصی رخ دهد و بازیکنی فراتر از حد انتظار ظاهر شود. فهرست تیم المپیک برای مسابقات غرب آسیا شامل این بازیکنان است:

دروازه بان‌ها
محمدرضا اخباری (تراکتورسازی): بعد از درخشش خیره‌کننده در ترکیب تراکتورسازی و حضور در اردوی تیم ملی، بعید است دروازه‌بان دیگری جز او درون دروازه تیم المپیک بایستد. اخباری در مرحله اول مقدماتی هم دروازه‌بان اول تیم المپیک بود.
امیر عابدزاده (بدون تیم): درست است که با تیمی قرارداد ندارد اما دروازه‌بان سطح بالاتری از او وجود ندارد که خاکپور به اردو دعوت کند. امیر عابدزاده احتمالا یکی از سه دروازه‌بان تیم المپیک در مرحله نهایی خواهد بود.

علی محسن‌زاده (خونه‌به‌خونه): دروازه‌بان تیم ملی جوانان در دوره مربیگری اکبر محمدی، سه فصل قبل برای ذوب‌آهن در لیگ برتر بازی کرد. او سپس دو فصل را در نفت تهران گذراند و حالا هم به خونه به خونه در لیگ یک رفته. رقابت محسن‌زاده و گودرز داودی که دروازه‌بان ذخیره استقلال خوزستان است، برای حضور در مرحله نهایی جالب خواهد بود.

مدافعان مرکزی
روزبه چشمی (استقلال): هر چند چشمی در استقلال یک هافبک دفاعی است اما محمد خاکپور روی حضور او در دفاع مرکزی حساب کرده و در مسابقات مقدماتی نیز از او در این پست بهره گرفت. چشمی به‌طور قطع یکی از بازیکنان تیم المپیک در مرحله نهایی است.
محمدحسین مرادمند (پدیده): در سپاهان کمتر بازی می‌کرد اما این فصل به پدیده رفته و کنار پراهیچ زوج موفقی را تشکیل داده است. مرادمند در غیاب حسین کنعانی‌زادگان یکی از امیدهای خاکپور در قلب خط دفاع است.

ایمان سلیمی (فجرسپاسی): مدافع فصل قبل آلومینیوم که از قد و قامت مناسبی سود می‌برد، چند اردو است که به تیم المپیک دعوت می‌شود. او راه سختی برای حضور در فهرست نهایی دارد. یکی رقبای او برای حضور در لیست، حجت حق‌وردی از ذوب‌آهن است.

محمد دانشگر (نفت تهران): جوان بوشهری که در مسابقات زیر 14 ساله‌های ایران بهترین بازیکن ایران شد، روند رو به رشد خود را ادامه داد و کم‌کم خود را به تیم‌های سطح اول ایران رساند. مدافع سابق فجرسپاسی که این فصل به نفت آمده هرچند در تمام بازی‌ها نیمکت نشین بوده اما آنقدر ارزش‌های خود را نشان داده که به تیم ملی امید دعوت شود. دانشگر که در فجر یک مدافع مطمئن بود، با تیم امید به اینچئون هم رفت و آنجا یکی از بازیکنان تقریبا اصلی وینگادا بود.

مدافعان کناری
علی عبدالله‌زاده (نفت آبادان): مدافعی که این فصل از چند تیم لیگ برتری پیشنهاد داشت اما نفت آبادان رضایتنامه‌اش را صادر نکرد تا همچنان در لیگ یک بازی کند. عبدالله‌زاده با توانایی بازی در دفاع مرکزی یکی از بازیکنان احتمالی تیم المپیک در مرحله نهایی است.
صائب محبی (ذوب‌آهن): محبی همان مدافع راستی است که مقابل پرسپولیس و بین دو نیمه با علی حمان تعویض شد تا سمت راست زمین ذوب آهن جان بگیرد. محبی با توجه به مصدومیت یوسف وکیا شانس دارد تا در فهرست نهایی قرار بگیرد.

میلاد محمدی (راه‌آهن): مدافع چپ راه‌آهن که از سوی کی‌روش به تیم ملی بزرگسالان هم دعوت شده، یکی از بازیکنان تیم المپیک برای حضور در مسابقات غرب آسیا است. محمدی با توجه به آسیب‌دیدگی حیدریه، دفاع چپ فیکس ایران در غرب آسیا خواهد بود.
رضا علیاری (نفت تهران): دفاع چپ نفت تهران که توانایی بازی در دفاع مرکزی را هم دارد. علیاری در نفت، یکی دو بازی است که جای حمدی‌نژاد را گرفته و به بازیکن فیکس تبدیل شده. علیاری امیدوار است که با تیم المپیک در مرحله نهایی همراه باشد.

هافبک‌های میانی
علی کریمی (سپاهان): بدون‌شک باکیفیت‌ترین هافبک تیم المپیک است. کریمی که چند اردو به تیم ملی بزرگسالان نیز دعوت شده، این بار در اختیار تیم المپیک خواهد بود. هافبکی که می‌تواند هم نقش دفاعی داشته باشد و هم بازی‌ساز.

احمد نوراللهی (پرسپولیس): در پرسپولیس جا افتاده و یک هافبک همه کاره است. جنگندگی او مثال زدنی و پا به توپش‌ها فوق‌العاده است. نوراللهی یکی از امیدهای خاکپور است. البته که در مرحله اول مقدماتی کمتر از بقیه هافبک‌ها بازی کرد.
میلاد کمندانی (پرسپولیس): برخلاف پرسپولیس که کادر فنی‌اش از او کمتر استفاده می‌کنند، در تیم المپیک کمندانی از جمله بازیکنانی است که در ترکیب قرار می‌گیرد و بازی‌های فوق العاده‌ای هم انجام می‌دهد.

علیرضا نقی‌زاده (سیاه‌جامگان): یک هافبک جنگنده و درگیر که خوب هم پاس می‌دهد. نقی‌زاده که این فصل از گسترش فولاد جدا و به سیاه‌جامگان رفته در تمام اردوهای تیم المپیک حاضر بوده و از حالا می‌توان گفت که در فهرست نهایی هم حضور خواهد داشت.

ماهان رحمانی (سایپا): در چند اردوی گذشته تیم المپیک حضور داشته و سبک بازی‌اش چشم خاکپور را گرفته است. در سایپا اما با حضور نکونام، صادقی و شاه علیدوست فرصت بازی به رحمانی نمی‌رسد اما او این شانس را دارد تا همراه تیم المپیک به مرحله نهایی مقدماتی برود.
فرشید اسماعیلی (استقلال): در استقلال کمتر به بازی گرفته می‌شود اما در چند اردوی تیم المپیک شرکت کرده و تا حدودی توانسته نظر کادر فنی را جلب کند. اسماعیلی البته باید تلاش کند تا در فهرست نهایی قرار بگیرد. مسابقات غرب آسیا فرصت مناسبی برای این هافبک شیرازی است.

وینگرها
احسان پهلوان (ذوب آهن): بدون‌شک یکی از امیدهای اصلی خاکپور در کناره‌های زمین است. هم در سمت راست و هم سمت چپ. پهلوان در ترکیب ذوب آهن دو فصلی است که می‌درخشد و به بازیکنی اصلی بدل شده است. او را از حالا می‌توان یکی از بازیکنان حاضر در مرحله نهایی دانست.
محسن کریمی (استقلال): کشف امیر قلعه‌نویی، یکی دو بازی به اردوی تیم المپیک دعوت شده و البته توانسته توانایی‌هایش را نشان بدهد. کریمی اگر به همین روند ادامه بدهد یکی از بازیکنان حاضر در مرحله نهایی خواهد بود. بازیکنی که در ترکیب استقلال هم درخشش را آغاز کرده است.

شاهین ثاقبی (تراکتورسازی): از وقتی تونی اولیویرا سرمربیگری تراکتورسازی را بر عهده گرفته، او را کمتر در ترکیب اصلی قرار داده است. ثاقبی این فصل نیز با حضور ستاره‌ها در تراکتورسازی کمتر به بازی گرفته شده اما همچنان یکی از بازیکنان حاضر در اردوی تیم المپیک است.

حسین فاضلی (سپاهان): بال کناری سپاهان که فرکی کمتر یا بهتر بگوییم او را اصلا در ترکیب قرار نمی‌دهد، از جمله بازیکنانی است که در تمام اردوهای تیم المپیک حاضر بوده و برای این تیم در مرحله اول مقدماتی نیز بازی کرده است. فاضلی شانس بالایی برای حضور در فهرست نهایی خاکپور دارد.

مهاجمان
امیرارسلان مطهری (نفت تهران): یکی از مهاجمان آینده‌دار فوتبال ایران است. ارسلان که چند ماه دیگر 23 ساله می‌شود، یکی دو فصلی است که در ترکیب نفت درخشیده و برای تیم المپیک نیز گل‌های حساسی به ثمر رسانده است. مطهری در کنار آزمون احتمالا خط حمله تیم المپیک را تشکیل خواهند داد.

مهرداد محمدی (راه‌آهن): اگر نوسان نداشته باشد می‌تواند یکی از بازیکنان آینده‌دار فوتبال ایران باشد. مهرداد محمدی که این فصل چهار گل در لیگ برتر به ثمر رسانده، تنها در اردوی هلند تیم المپیک شرکت کرده و البته برای مسابقات غرب آسیا هم به این تیم دعوت شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: