bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۲ - ۰۵ مهر ۱۳۹۴
رییس ستاد حج 94 از افزایش تعداد جان‌باختگان فاجعه منا خبر داد و گفت: در آخرین شناسایی‌ها تعداد جان‌باختگان ایرانی به 144 نفر رسید.
بامدا24: پادشاه عربستان امروز (یکشنبه) در پی فاجعه منا وزیر حج عربستان و پنج مسوول دیگر سعودی را برکنار کرد.

«ملک سلمان بن عبدالعزیز»، پادشاه عربستان طی حکمی «بندر بن حجار»، وزیر حج عربستان و پنج تن از مسوولان این وزارتخانه و سازمان امنیت این کشور را از سمت‌هایشان برکنار کرد.

به گزارش این سایت خبری، این اقدام ملک سلمان در پی فاجعه منا بوده که به مرگ صدها تن از حجاج خانه خدا منجر شد.

۴ شماره تماس برای پیگیری وضعیت حجاج
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر با ارائه چهار شماره تلفن جهت پیگیری وضعیت زائران، از تشکیل ستاد اطلاع رسانی مصدومان حادثه منا خبر داد.

سیدعلی مرعشی با اشاره به تشکیل ستاد اطلاع‌رسانی مصدومین حادثه منا گفت: با توجه به اتمام بیتوته زائرین در سرزمین منا و لزوم اطلاع‌رسانی دقیق به خانواده‌ها و بازماندگان این حادثه عظیم و دردناک، به محض بازگشت تیم پزشکی از منا، دستور تشکیل و راه‌اندازی این ستاد داده شد.

مرعشی شماره تلفن‌های این ستاد را شامل دو شماره تماس از ایران و دو شماره تماس از عربستان اعلام کرد.

بنابر اعلام اداره‌کل روابط‌عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر، شماره تلفن‌های اعلام شده عبارتند از: ۰۰۹۶۶۱۲۵۲۹۰۲۷۳ – ۰۰۹۶۶۵۰۶۲۰۶۰۵۳ دو شماره تماس از عربستان : ۰۱۲۵۲۹۰۲۷۳ – ۰۵۰۶۲۰۶۰۵۳

افزایش جان باختگان به 144 نفر
رییس ستاد حج 94 از افزایش تعداد جان‌باختگان فاجعه منا خبر داد و گفت: در آخرین شناسایی‌ها تعداد جان‌باختگان ایرانی به 144 نفر رسید.

حمید محمدی با بیان این که تعداد مفقودشدگان تا این لحظه کاهش یافته و به 323 نفر رسیده است، افزود: اکنون 85 زائر ایرانی در بیمارستان‌های عربستان بستری هستند.

او درباره انتقال اجساد به ایران نیز یادآور شد: از همان روز فاجعه ستاد ویژه‌ای تشکیل شده که کمیته‌های زیر مجموعه آن پیگیر انتقال اجساد زائران ایرانی به کشور هستند.

وی با بیان این که نمی‌توان زمان دقیق انتقال اجساد را تعیین کرد، گفت: امیدواریم با فعالیت‌های گسترده‌ای که در حال انجام است، اجساد را در اولین فرصت به کشور انتقال دهیم.
برچسب ها: منا ، وزیر حج سعودی
نام:
ایمیل:
* نظر: