bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۵ - ۰۷ مهر ۱۳۹۴
این روزها وضعیت روزنامه و روزنامه خوانی در کشور چندان رونقی ندارد و بسیاری از دکه های روزنامه فروشی به فکر تغییر کاربری افتاده اند.
بامداد24:  روزگاری وقتی صبح زود ازکنار دکه های روزنامه فروشی عبور می کردیم با انبوهی از مردم روبه رو می شدیم که با مطالعه تیترهای درشت سرانجام روزنامه مورد نظر خود را انتخاب می کردند و روزنامه به دست به راه خود ادامه می دادند.

اما این روزها مردم با توقفی کوتاه در کنار دکه ها بدون خرید روزنامه ای فقط به نگاهی گذرا به تیتر آنها  بسنده می کنند و آنچنان که شواهد نشان می دهد روزنامه خوانی چندان رونق گذشته را ندارد و مردم این دکه ها را بیشتر برای خرید سیگار و آدامس انتخاب می کنند و سرانجام روزنامه های روی پیشخوان آنها چیزی جزء مهربرگشتی و یا شیشه منازل نیست .

بیشتر دکه داران روزنامه سود فروش سیگار و اقلام دیگر را بیشتر از فروش روزنامه می دانند و کم کم به فکر تغییر کاربری دکه هایشان هستند.

این روند تقریبا در تمام شهرهای کشور وجود دارد و مختص یکی، دو شهر نیست .

به عنوان مثال دکه داران بوشهری ترجیح می دهند در دکه هایشان به جای روزنامه فلافل بفروشند و شهروندان بوشهری هر روزه شاهد تغییر کاربری دکه ها به فلافلی هستند. این روند تغییر کاربری دکه های مطبوعاتی به اغذیه فروشی در استان بوشهرآنچنان زیاد شده که عده ای کثیری به علت بیکاری و به بهانه تاسیس کیوسک روزنامه به دنبال دریافت مجوز های لازم از شهرداری ها هستند و با دریافت مجوز در کوتاه ترین زمان اقدام به تغییر کاربری این دکه ها به فلافلی می کنند  .

برچسب ها: روزنامه ، فلافل ، دکه
نام:
ایمیل:
* نظر: