bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۲۰ - ۲۸ دی ۱۳۹۷
با ورود توده آلودگی هوا در سردترین روزهای سال به غرب کشور، متوجه شدیم که ریزگردها فقط در فصل تابستان به آسمان کشور نمی‌آیند. گرد و غبار صبح دیروز اهواز و حمیدیه، ۱۱ برابر حد مجاز رسید که استان بوشهر را هم تحت تاثیر خود قرار داد. مساله دیگر آلودگی‌ صنایع است که گفته‌های یک مقام مسوول را در این رابطه می‌خوانید.
معاون انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این‌که در خصوص آلودگی صنایع در دو مورد به دولت اخطار داده‌ایم، گفت: البته این دو صنعت اظهار کردند که اقداماتی را برای کاهش آلودگی هوای منطقه انجام خواهند داد اما اگر این اقدامات انجام نشود تا پایان سال تعطیل خواهند شد.
مسعود تجریشی درباره مخالفت‌های شورای شهر برای استفاده اتوبوس‌ها از فیلتر دوده، گفت: بانک جهانی درباره آلودگی هوای تهران گزارشی ارائه کرده است که یکی از گزینه‌های پیشنهادی در آن برای کاهش آلودگی هوای تهران این است که از فیلتر دوده استفاده شود. گاهی اوقات عده‌ای به دلایل مختلف با موضوع مخالف هستند، چرا‌که ممکن است برای آنها بار مالی ایجاد کند. برای کلان شهرها از کنسرسیوم دانشگاه‌ها استفاده کردیم و هشت دانشگاه برتر کشور میزان اثربخشی اقدامات و سیاست‌گذاری‌ها در خصوص آلودگی هوا را بررسی می‌کنند.

تجریشی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبات اتوبوس‌ها باید از فیلتر دوده استفاده کنند. ما به شهرداری و سازمان حمل و نقل ترافیک اعلام کرده‌ایم که در این زمینه هر تصمیمی می‌خواهند اتخاذ کنند ما نیز از لحاظ قانون با این موارد برخورد خواهیم کرد.
وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره آلودگی هوا در منطقه عسلویه، نیز گفت: این منطقه تا قبل از ایجاد صنایع نیز دارای مشکل بود و در حال حاضر با وجود این صنایع که سال‌هاست در آنجا فعالیت می‌کنند بر مشکلات این منطقه افزوده شده است، چراکه فراتر از حجم این منطقه در آنجا صنایع ایجاد شده است و از ابتدا تمرکز صنایع در این منطقه اشتباه بوده است.

تجریشی ادامه داد: حدود دو هفته پیش تیمی از سازمان حفاظت محیط زیست برای بازرسی این منطقه به عسلویه اعزام و مقرر شد، با پتروشیمی‌ها جلساتی را برگزار کنند تا در خصوص کاهش آلودگی هوای منطقه اقدامات موثری انجام شود. معتقدم برای کاهش آلودگی‌های هوای عسلویه باید یک فشار مطبوعاتی ایجاد شود تا وزارت نفت احساس کند که از طریق رسانه تحت فشار قرار دارد وگرنه بهانه‌های تحریم را مطرح می‌کنند و ممکن است اقدامات لازم را برای کاهش آلودگی هوا در منطقه انجام ندهد.

برچسب ها: مطبوعات ، آب و هوا ، عسلویه
نام:
ایمیل:
* نظر: