bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۵ - ۱۱ مهر ۱۳۹۴
شهر وحدتیه در شهرستان دشتستان از جمله شهرهای رو به توسعه استان است که با توجه به عبور مسیر میانبر استان فارس و همچنین ظرفیت‌های کشاورزی می‌‌تواند آینده خوبی داشته باشد.
بامداد24/هدی خرم‌آبادی:
«می‌توان تغییر کرد»، «می‌توان بهتر شد»، «می‌توان از نو ساخت و فردایی بهتر داشت»، چراکه خواستن توانستن است. در پی بررسی مبلمان شهری و تغییر و تحول شهرها این بار به سراغ شهردار شهر وحدتیه رفتیم و با او درباره وضعیت شهری این شهر گفت‌وگو کردیم. 

شهر وحدتیه در شهرستان دشتستان از جمله شهرهای رو به توسعه استان است که با توجه به عبور مسیر میانبر استان فارس و همچنین ظرفیت‌های کشاورزی می‌‌تواند آینده خوبی داشته باشد. البته در این مسیر برنامه‌ریزی دقیق و اصولی مهم‌ترین راهکار به‌شمار می‌رود
شهردار فعلی وحدتیه که از اسفند 89 تا کنون در این سمت است، درباره اهمیت به جایگاه و نقش مبلمان شهری وحدتیه به بامداد جنوب گفت: با توجه به بافت و کالبد شهر که روستایی و دارای معابر کم‌عرض است و همچنین موقعیت جغرافیایی و واقع بودن این شهر که در مسیر عبور و مرور جاده ترانزیتی و بین استانی استان‌های فارس، بوشهر و خوزستان است و همچنین مستقر بودن در مدخل ورودی استان موجب شده که روزانه مسافران بسیاری از این شهر عبور کنند و در ایام تعطیل به‌خصوص نوروز، ترافیک قابل توجهی از مسافران به‌سمت گناوه را شاهد باشیم. 

عبدالحمید صفایی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که با توجه به موقعیت و پررفت‌و آمد بودن شهر وحدتیه چه اقداماتی برای بهبودبخشی و تغییر مبلمان شهری انجام داده‌اید، تصریح کرد: از ابتدا با درایت و تلاش و کوشش مجموعه شهرداری با همکاری اعضای شورای شهر و همچنین مساعدت و همیاری شهروندان اقدام به انجام امور زیربنایی و اساسی در جهت توسعه پایدار شهر کردیم که بحث تملک املاک با کمترین هزینه و بیشترین بازدهی آمار بی‌نظیری را به خود اختصاص داد. 
این مسوول افزود: احداث بلوار، میدان، معابر، خیابان‌های عریض، پارک‌ها و ... از دیگر اقدامات مجموعه شهرداری وحدتیه است. 

صفایی در خصوص احداث معابر و خیابان‌های عریض یادآور شد: با توجه به کم‌عرض بودن معابر در سال‌های پیش و مشکلات پیش آمده ناشی از آن، بیشترین تمرکز و توجه شهرداری جهت تعریض معابر و کوچه‌ها صرف شده است. 

وی با بیان این‌که مجموعه شهرداری وحدتیه تمام این اقدامات را به‌منظور فراهم کردن هر چه بیشتر رفاه شهروندان انجام داده است، افزود: در سال جاری اقدامات بسیار جدی و مستمری را در اولویت قرار دادیم. یکی از این اقدامات بحث تحقق بزرگ‌ترین آرزوی شهروندان و اخذ عوارض آلایندگی تاسیسات نفت نرگسی شهر وحدتیه است که خوشبختانه با تلاش مداوم و شبانه‌روزی شهرداری و همکاری شورای اسلامی به‌خصوص ریاست شورا مبلغ 140 میلیارد ریال عوارض جمع‌آوری شد و پیش از این عوارض، شهرداری پروژه‌های متعدد عمرانی، خدماتی، و فرهنگی را در سطح شهر به‌منظور تکریم شهروندان شروع کرد. 

شهردار وحدتیه درباره یکی از مهم‌ترین اقدامات شهرداری این شهر در سال جاری گفت: یکی از اقدامات مهم شهرداری وحدتیه، شروع آسفالت در 25 کوچه این شهر به وسعت 40 هزار متر مربع در فاز نخست بوده است. 
وی با بیان این‌که خرید ماشین‌آلات و توسعه و تجهیز و امور نقلیه از دیگر اقدامات صورت گرفته در این راستا است، یادآور شد: در همین زمینه یک دستگاه خودروی ایسوز مجهز به دستگاه جاروکن خیابانی، یک دستگاه خودروی ایسوز و مجهز به سیستم پرس زباله و یک دستگاه بنز کمپرسی خریداری شده است. 

صفایی به دیگر پروژه‌های عمرانی شهر وحدتیه که در دست اجراست، اشاره کرد و گفت: پروژه اجرا و احداث فاز 4 خیابان انقلاب، ساماندهی قدمگاه امام‌رضا، فرش موزائیک و پیاده‌روسازی و اجرای مبلمان شهری در خیابان‌های ساحلی شمالی و جنوبی، احداث نخستین زمین چمن مصنوعی مینی‌فوتبال، طراحی و اجرای یادمان شهدای گمنام شهر وحدتیه، خرید و نصب تعداد پنج ایستگاه جدید اتوبوس شهری، خرید تجهیزات جدید مبلمان شهری شامل انواع صندلی پارکی، سطل زباله و مخزن‌های زباله، میز فوتبال دستی، ست‌های ورزشی و ... است. 
شهردار وحدتیه در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که اعتبار این پروژه‌ها و خرید این امکانات و مبلمان شهری از عوارض اخذ شده آلایندگی است. 

وی در پایان از همکاری مسوولان، اعضای شورای اسلامی و شهروندان در طی طریق دستیابی به توسعه پایدار شهر و همچنین اصحاب رسانه‌ها و روزنامه‌ها تقدیر و تشکر به عمل آورد. 
بدیهی است که برای داشتن یک شهر زیبا که ظرفیت جذب گردشگر را داشته باشد و علاوه بر آن بتواند جمعیت گردشگر و مسافر را در خود حفظ کند، نیاز به هماهنگی، همیاری، همکاری و همدلی وجود دارد و در کنار اینها، نیاز به یک مسوول دلسوز، مقتدر و کارآمد برای بهبود و تغییر وضعیت شهری هم بیش از پیش احساس می‌شود. هر گاه که جامعه‌ای پیشرفت کرده و به قله‌های صعود دست یافته، بدون تردید رد پای یک رهبر مقتدر در آن مسیر نمایان بوده است. بنابر این گزارش، داشتن یک مسوول شایسته که علاوه بر پیگیری امور شهری بتواند زمام هدایت کردن شهروندان را در راستای حفظ و نگهداری شهر در دست بگیرد، از ملزومات است. 

نام:
ایمیل:
* نظر: