bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۵ - ۱۳ مهر ۱۳۹۴
مراسم بزرگداشت جان‌باختگان حادثه منا در مسجد توحید شهر بوشهر با حضور مسئولان استان از جمله استاندار و امام‌جمعه بوشهر برگزار شد.
این مراسم پیش از ظهر امروز در مسجد توحید با حضور قشرهای مختلف مردم و مسئولان و مدیران اجرایی ادارات، سازمان‌ها و نهادهای مختلف برگزار شد.

امام‌جمعه برازجان سخنران این مراسم با تسلیت جان‌ باختن شماری از هم‌وطنان در حادثه منا گفت: حادثه منا بار دیگر نشان داد حکومت عربستان قادر به مدیریت مراسم حج نیست و باید فکری برای این مراسم کرد.

حجت‌الاسلام حسن مصلح بیان کرد: فاجعه منا سبب نفرت جهان اسلام و جامعه جهانی نسبت به رژیم آل سعود شد که این مهم زمینه نابودی حکام آل سعود را فراهم آورده است.

مصلح با تأکید بر تشکیل کمیته حقیقت‌یاب در بررسی علل و عوامل فاجعه منا بیان کرد: رژیم آل سعود در این حادثه از نظر قتل عام انسان‎ها و مسلمانان همانند رژیم صهیونیستی عمل کردند که باید به سزای اعمالشان برسند.

وی اضافه کرد: علاوه بر ایران بسیاری دیگر از کشورهای مسلمان نیز در این حادثه زائرانی را از دست دادند و باید جامعه اسلامی تدبیری برای مدیریت حج در کشور عربستان بیندیشد.

مصلح با اشاره تفکرات وهابی خاطرنشان کرد: تفکرات وهابی با آموزه‌های اسلام و قرآن تفاوت دارد و همواره به دنبال کشتار در بین مسلمانان هستند.

امام‌جمعه برازجان تصریح کرد: شرایط در حال حاضر به‌گونه‌ای شده که این فرقه در بسیاری از کشورها دست به ترور و کشتار می‌زند و حتی زیارت ائمه اطهار را نیز حرام می‌دانند.

مصلح با تأکید بر اتحاد مسلمانان گفت: جنایات طالبان در کشتار مسلمانان، کشتار زائران خانه خدا یمن، مصر، بحرین، اردن، ایران در طول سال‎های گذشته، انفجار بارگاه ائمه اطهار(ع) در کشورهای اسلامی و کشتار مسلمانان از جنایات وهابیون طی سال‎های اخیر و قرن‎های گذشته است.
منبع:
فارس
نام:
ایمیل:
* نظر: