bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۶۰۴۰
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۶ - ۱۴ آذر ۱۴۰۱
بامداد جنوب: به مناسبت 14 آذرماه روز جهانی داوطلب، آیین نکوداشت و خدمات داوطلبانه و تجلیل از داوطلبان هلال‌احمر استان بوشهر برگزار شد.

بامداد جنوب: به مناسبت 14 آذرماه روز جهانی داوطلب، آیین نکوداشت و خدمات داوطلبانه و تجلیل از داوطلبان هلال‌احمر استان بوشهر برگزار شد.

مسوول نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر استان بوشهر، در آیین نکوداشت داوطلبان و خیرین هلال‌احمر گفت: در کار خیر، هر کاری که از دستتان برمی‌آید دریغ نکنید، هر کار خیری را انجام دهید و هیچ کار خیری را کوچک نبینید، چراکه این اعمال نزد خداوند متعال بزرگ جلوه می‌کند و اندک آن فراوان دیده می‌شود.

حجت‌الاسلام عباس دشتی با بیان اینکه کار خیرتان را منحصر به خودتان نکنید، افزودند: در باب کار خیر فرزندانتان را هم شریک کنید و اعمال و افعال خیر را به آنان انتقال دهید تا نسل و اقوام و بستگان شما هم در اشاعه و گسترش این فعل خیر شریک باشند.

وی با اشاره با اشاره به موضوع ضرورت گسترش مسوولیت‌پذیری در جامعه اذعان کرد: انسان‌ها در مسئولیت‌پذیری سه دسته هستند، نخست کسانی که احساس تکلیف می‌کنند و شانه خالی نمی‌کنند که این افراد مسئولیت‌پذیرند. گروه دوم مسئولیت گریزند یعنی می‌گویند به ما ربطی ندارد و کرونا و سیل و زلزله و ... به ما ارتباطی ندارد، اما گروه نگران‌کننده گروه سوم هستند که مسئولیت ستیز هستند، افرادی که نه‌تنها مسئولیت نمی‌پذیرند یا از مسئولیت فرار می‌کنند، بلکه مانع دیگران می‌شوند.

مسوول نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر استان در ادامه با اشاره به آیه 19 سوره هود تصریح کرد: شما دور هستید از کسانی که مقابل راه خدا مانع می‌شوند و راه حق را کج می‌کنند، شما داوطلبین سختی‌ها را به جان می‌خرید تا کمک‌رسان نیازمندان شوید و بی‌تردید چه پاداشی بالاتر از این‌که از خداوند متعال پاداش بگیرید.

در پایان وی با اشاره به استمرار گام برداشتن در مسیر الهی و کمک به خلق به‌قصد رضایت الهی، خاطرنشان کرد: پاداش شما داوطلبین و نیکوکاران در حیات ظاهری که همین دنیاست، تجلیل و تقدیر و آرامش است آما در حیات دائمی توشه خوبی ذخیره کرده‌اید و پاداش خداوند را به همراه دارید.

در ادامه این آیین مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان بوشهر نیز با اشاره به اینکه خدمات داوطلبانه نیکوکاران و خیرین هلال احمر، عامل تسکین بسیاری از آلام و گرفتاری‌های انسان‌های دردمند است، گفت: تلاش‌ها و خدمات تک‌تک شما داوطلبان، ارزشمند بوده و قدم موثری در رفع مشکلات در جامعه است.

دکتر احسان ایزدپناه خطاب به داوطلبان و خیرین برتر جمعیت استان تصریح کرد: انسان جایگاه بالاتری در نگاه خداوند دارد که به‌عنوان احسن الخالقین در قرآن به آن اشاره‌شده است و خوشا به حال کسانی که توانستند از نفس عماره نجات پیدا کنند.

وی همچنین افزود: مشارکت شما نیکوکاران در فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر نه‌فقط با معیار مادی که با معیار معنوی سنجیده می‌شود و هر تلاشی با رویکرد رفع مشکلات نیازمندان و محرومان جامعه قابل‌تقدیر است.

در ادامه این مراسم زهرا بازیاری معاون امور داوطلبان استان ضمن تقدیر از داوطلبان به‌منظور یاری‌رساندن در برنامه‌های این معاونت، گزارشی از عملکرد این حوزه ارائه کردند.

در پایان مراسم از داوطلبان برتر هلال‌احمر در سراسر شعب استان که در طول سال و در اجرای برنامه‌های متعدد با هلال‌احمر همکاری داشته‌اند با اهدای لوح سپاس و هدیه تقدیر به عمل آمد.


نام:
ایمیل:
* نظر: