bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۶۰۴۹
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۲ - ۲۷ آذر ۱۴۰۱
مدیر شرکت مخابرات منطقه بوشهر خبر داد:
داود علیزاده: سرقت کابل‌های مخابراتی علاوه بر قطع ارتباط بسیاری از مشترکان تلفن ثابت، ضررهای بسیاری را برای شرکت مخابرات به همراه دارد. در سال‌های اخیر با افزایش قیمت فلز مس، سرقت‌ کابل‌های مسی نیز به یکی از معضلات شرکت مخابرات مبدل شده است.

داود علیزاده

سرقت کابل‌های مخابراتی علاوه بر قطع ارتباط بسیاری از مشترکان تلفن ثابت، ضررهای بسیاری را برای شرکت مخابرات به همراه دارد. در سال‌های اخیر با افزایش قیمت فلز مس، سرقت‌ کابل‌های مسی نیز به یکی از معضلات شرکت مخابرات مبدل شده است. در همین زمینه مدیر شرکت مخابرات منطقه بوشهر از سرقت بیش از ۶۰ هزار متر کابل مسی در استان بوشهر از ابتدای سال جاری خبر داد.

علی مهرپویا شنبه ۲۶ آذر در نشست با خبرنگاران گفت: برای جایگزین کردن این سرقت‌ها به ۹۰ تا ۱۲۰ هزار متر کابل احتیاج است؛ مشترکان باید بدانند این‌طور نیست که معادل کابل به سرقت رفته سیم جایگزین می‌شود، در مواقع سرقت نیاز است برای جلوگیری از قطعی و حفظ کیفیت از کابل بیشتری استفاده شود.

وی با تاکید بر اهمیت توسعه فیبرنوری برای افزایش کیفیت و سرعت اینترنت افزود: پروژه بزرگ فیبرنوری در شهرستان‌های عسلویه و کنگان در سال گذشته انجام شد که به تناسب آن تمام پتروشیمی‌های مستقر در منطقه پارس جنوبی به فیبرنوری متصل شدند؛ در نتیجه این پروژه علاوه بر دریافت خدمات پایدار و با کیفیت صنایع، شهرها و روستاهای در مسیر نیز از خدمات فیبرنوری بهره‌مند شدند.

مدیر شرکت مخابرات منطقه بوشهر تصریح کرد: در راستای توسعه زیرساخت‌های ارتباطاتی در روستاها و مناطق محروم و کمتر توسعه یافته در فاز اول پروژه بزرگ فیبرنوری USO، هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای ۱۰ روستای این استان از محل منابع داخلی هزینه شد. متاسفانه طرح فیبرنوری USO در سطح کشور در حد پیش‌نویس باقی‌مانده و تامین اعتبار نشده است. از این‌رو برای اجرای فاز دوم منتظر تائیدیه وزارت ارتباطات هستیم.

به گفته مهر پویا، عامل اصلی خرابی تلفن‌های ثابت در استان بوشهر شبکه‌های فرسوده و قدیمی است؛ به‌منظور حل این معضل همیشگی، از ابتدای سال تاکنون برنامه‌ریزی برای تبدیل تجهیزات مسی قدیمی مخابرات این استان به تجهیزات نوری در شهرهای بوشهر، جم، برازجان، دیّر، دیلم و گناوه انجام شده است و در حال برگرداندن تجهیزات بر روی بستر کابل‌های نوری با اعتبار ۴۱ میلیارد تومان هستیم. کابل فیبر نوری در مقایسه با کابل مسی، مسافت انتقال و سرعت، پهنای باند بیشتری را پشتیبانی می‌کند.

این مقام مسوول با اشاره به عوامل بازدارنده برای نوسازی شبکه افزود: حجم بالای کار و از آن مهم‌تر سودآور نبودن پروژه سبب می‌شود که کار با کندی پیش برود. برای مثال هزینه نوسازی هزار خط تلفن ثابت حدود پنج میلیارد تومان هزینه دارد اما درآمد ناشی از این خطوط ماهیانه فقط پنج میلیون تومان است.

مدیر شرکت مخابرات منطقه بوشهر با اشاره به اجرایی شدن ۵۰ کیلومتر فیبر نوری در استان بوشهر گفت: امسال پنج کیلومتر فیبرنوری روستایی، ۲۷ کیلومتر فیبرنوری بین شهری و ۱۸ کیلومتر فیبرنوری درون شهرها تاکنون محقق شده است. همچنین بستر فیبرنوری برای اتصال اداره‌ها، سازمان‌ها و ارگان‌ها امسال فراهم شده است و بر اساس تقاضا امکان اتصال وجود دارد.

مهرپویا با اشاره به توافق با شش شهرداری مراکز شهرستان‌های استان بوشهر برای اجرای پروژه‌هایی پایش تصویری تاکید کرد: این پروژه با اعتبار ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در تامین و تضمین امنیت اجتماعی کمک بزرگی خواهند کرد.

وی با اشاره به تحت پوشش تلفن همراه قرار دادن دو نقطه در حد فاصل مسیر جم به کنگان خاطرنشان کرد: این پروژه در چند سال گذشته متوقف شده بود که امسال خوشبختانه این پروژه نهایی شد.

به گفته مدیر شرکت مخابرات منطقه بوشهر این شرکت در استان بوشهر از ابتدای سال تاکنون به شش هزار مشترک ADSL خانگی، ۸۰۰ مشترک FTH و فیبرنوری خانگی، ۶۰ سرویس VDSL خدمات ارائه داده است.

مهرپویا با بیان اینکه ۱۲۵ کیلومتر فیبرنوری برای سایت‌های تلفن همراه در استان بوشهر انجام شده است، گفت: این بستر امکان ارائه اینترنت ۴G را در ۳۱ نقطه استان فراهم کرده است؛ همه جزایر استان نیز تحت پوشش تلفن همراه قرار گرفته‌اند.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه ۵۵ درصد مردم استان بوشهر از خدمات اینترنت مخابرات استفاده می‌کنند، ادامه داد: میانگین درآمد از هر اشتراک در این استان ۶۲ هزار تومان است و میانگین کشوری ۴۶ هزار تومان است؛ این رقم نشان می‌دهد که میزان شبکه‌ فرسوده در استان بوشهر آن‌قدر بالا نیست که ارائه خدمات اینترنت پرسرعت را تحت تاثیر قرار دهد.

به گفته وی سال گذشته ۱۶۷۰ میلیارد ریال در پروژهای مختلف مخابراتی استان بوشهر بر اساس برنامه‌ریزی با محوریت توزیع عادلانه در شهرستان‌ها و روستاهای استان اجرایی و پهنای باند در ورودی همه شهرستان‌های استان انجام شد.

مدیر شرکت مخابرات منطقه بوشهر با اشاره به‌صرفه نبودن خطوط تلفن ثابت گفت: بوشهری‌ها به‌طور متوسط هر شش ماه یک‌بار قبوض تلفن خود را پرداخت می‌کنند؛ مخابرات یک شرکت خصوصی است که از محل درآمدهای خود باید هزینه‌ها را پوشش دهد از این‌رو پرداخت نشدن به‌موقع قبوض تعمیرات و نوسازی را با مشکل روبه‌رو می‌کند.

مهرپویا با اشاره به رتبه بیست و هشتم استان بوشهر در پرداخت خطوط ثابت تصریح کرد: مخابرات این استان ۳۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بدهی دارد که ۲۱ میلیارد تومان آن مربوط به سازمان‌های دولتی و مابقی مربوط به بخش خانگی است.

به گفته وی، بر اساس مصوبه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مخابرات یک ماه پس از پرداخت نشدن صورت‌حساب به مشترک اخطار داده می‌دهد، اگر مشترک پس از ۱۱ ماه همچنان قبض خود را پرداخت نکند، ما مجاز به تخلیه خط تلفن هستیم.

مهرپویا در خصوص افزایش آبونمان قبض تلفن در ماه‌های اخیر توضیح داد: اکنون خطوط تلفن ثابت در مراکز استان‌ها ۱۵ هزار تومان، سایر شهرها ۱۰ هزار تومان و روستاها با همان نرخ قدیم ۱۰۰ تومان است؛ درحالی‌که هزینه ماهیانه نگهداری خط تلفن ۳۵ هزار تومان است. این هزینه آبونمان در حالی دریافت می‌شود که در ازای آن در مراکز استان‌ها ۳۳۳۳ دقیقه تماس تلفن ثبات با تلفن ثابت درون استانی یا ۴۵۴ دقیقه تماس از تلفن ثابت به تلفن ثابت خارج از استان و یا ۲۴۰ دقیقه تماس تلفن ثابت با تلفن همراه به مشترکان داده می‌شود. برای سایر شهرها نیز مشترک می‌تواند ۲۲۲۲ دقیقه تماس تلفن ثبات با تلفن ثابت درون استانی یا ۳۰۳ دقیقه تماس از تلفن ثابت به تلفن ثابت خارج از استان و یا ۱۶۰ دقیقه تماس تلفن ثابت دریافت کند.

وی با اشاره به آغاز جشنواره اَبر و باد مخابرات گفت: شرکت مخابرات ایران، این طرح را در راستای پاسخگویی به نیاز مشتریان در بخش‌های مختلف و معرفی سرویس‌های متنوع و جذاب برای مشتریان با مزایای استثنایی برای مشتریان بدون اینترنت پرسرعت یا افرادی که مایل به ارتقای سرعت سرویس برای انجام فعالیت‌ها با حجم ترافیک بالا هستند، ارائه می‌کند.

مدیر شرکت مخابرات منطقه بوشهر با اشاره به وجود ۵۳ هزار مشترک روستایی و ۲۲۰ هزار مشترک شهری تلفن ثابت در استان بوشهر، تصریح کرد: سامانه ۲۰۰۰ برای پرداخت آنلاین، سامانه ۲۰۲۰ تنها مرجع رسیدگی مشترکین ADSL و سامانه ۲۰۱۱۷ برای دریافت گزارش خرابی تلفن آماده خدمات مشترکان هستند.

مهرپویا با بیان اینکه تنها شرکت ارائه‌دهنده خدمات ADSL به مشترکان فیبر نوری در استان بوشهر مخابرات است، گفت: اکنون پنج هزار و ۵۰۰ مشترک در این استان از خدمات اینترنت بر بستر فیبرنوری استفاده می‌کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر: