bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۶۰۵۱
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۲ - ۲۹ آذر ۱۴۰۱
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر در جمع خبرنگاران؛
داود علیزاده: رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر با اشاره به کمبود‌های دانشگاه فرهنگیان بوشهر از مسوولان استانی خواست تا در مسیر بهبود وضعیت و توسعه هر چه بیشتر دانشگاه فرهنگیان را یاری کنند.

داود علیزاده

در زمان حاضر ۱۴۰۰ دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر در رشته‌های آموزش ابتدایی، زبان انگلیسی، مشاوره، تربیت‌بدنی مشغول به تحصیل هستند که ۷۵ درصد از این دانشجویان بومی و ۲۵ درصد غیربومی هستند. این دانشگاه با همه پیشرفت‌هایی که در سال‌های اخیر داشته است، اما همچنان با مشکلات مالی و کمبود اعضای هیات علمی، فضای آموزشی و خوابگاهی روبرو است.

در همین زمینه رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر با اشاره به کمبود‌های دانشگاه فرهنگیان بوشهر از مسوولان استانی خواست تا در مسیر بهبود وضعیت و توسعه هر چه بیشتر دانشگاه فرهنگیان را یاری کنند.

رضا درویشی ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: حوزه زیرساختی دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر دچار مشکل است که باید تقویت شود. دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه راهبردی و کلانگر است و اگر بخواهیم جامعه‌ای توانمند در هر حوزه داشته باشیم، خروجی دانشگاه فرهنگیان باید قوی باشد تا بتوانند نیازمندی سایر حوزه‌ها را تامین کنند.

وی با بیان اینکه بنای دو پردیس این دانشگاه قدیمی است تصریح کرد: فضای فیزیکی پردیس علامه طباطبایی پسرانه با ۴۵ سال و بنت‌الهدی دخترانه بوشهر با ۳۸ سال سن مورد بهسازی و نوسازی قرار گرفته‌اند.

درویشی در خصوص دیگر فضاهای آموزشی این دانشگاه افزود: در فضای کلاسی، کارگاهی، آزمایشگاهی ورزشی با کمبودهایی روبرو هستیم که نیازمند توجه و تقویت این فضاهاست.

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان کشور 5/10 هکتار زمین برای طرح جامع دانشگاه فرهنگیان این استان پیش‌بینی کرده است تاکید کرد: اما تا نهایی شدن این طرح مجوز احداث ساختمان دو طبقه‌ای با ۱۰ کلاس برای پردیس پسران گرفته‌شده است.

درویشی با بیان اینکه کمبود هیات‌علمی در دانشگاه فرهنگیان برطرف می‌شود افزود: سال گذشته به غیر مأموران آموزشی رتبه دانشگاه از نظر هیات‌علمی یک به ۱۷۰ بود که امسال با حضور مأموران آموزشی در پردیس پسران این رتبه یک به ۶۶ و در پردیس دختران یک به ۸۹ رسیده است.

وی ادامه داد: نرم هیات‌علمی دانشگاه فرهنگیان یک به ۱۱۰ است بر این اساس با رایزنی‌های انجام شده قرار است هزار دکتر معلم از طریق مصاحبه و گزینش و ۵۰۰ نفر نیرو نیز از طریق آزمون استخدام شوند.

درویشی با بیان اینکه در زمان حاضر ۱۰ عضو هیات‌علمی در دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر حضور دارد افزود: از این نظر با مشکلاتی روبرو هستیم و انتظار می‌رود با جذب این نیروها مشکل هیات‌علمی دانشگاه فرهنگیان این استان برطرف شود.

وی کمبود خوابگاه را از دیگر مشکلات دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر دانست و گفت: بر اساس بررسی‌های به‌عمل‌آمده به‌صورت میانگین این دانشگاه ۸۰ نفر کمبود ظرفیت داشت که با تلاش صورت گرفته و ظرفیت‌سازی، این ظرفیت خوابگاهی برای سال تحصیلی جدید فراهم شد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان بوشهر با اشاره به ترمیم و خوابگاه در این دانشگاه گفت: با نهایی شدن طرح جامع دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر وضعیت فضای فیزیکی این دانشگاه بهبود می‌یابد.

به گفته درویش در زمان حاضر هزار و ۲۸۰ نفر از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر از خوابگاه‌های دانشجویی در دو پردیس این دانشگاه استفاده می‌کنند.

وی در خصوص اقدامات دیگر انجام شده برای تجهیز خوابگاه‌ها تصریح کرد: برای ایجاد ظرفیت خوابگاهی تبدیل دو آشپزخانه این دانشگاه به آشپزخانه‌های نیمه‌صنعتی ازجمله اقداماتی است که برای سال جاری انجام شده است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان بوشهر با اشاره به اعتبارات تملیکی دانشگاه فرهنگیان بوشهر گفت: هر چند امسال از محل اعتبارات تملکی هفت میلیارد تومان جذب و در حوزه دانشجویی هزینه شده اما هنوز هم در حوزه‌های زیرساختی، تجهیز خوابگاه‌ها از بعد کمی و کیفی، تربیت‌بدنی و رشته زبان انگلیسی باید راهکارهایی اندیشیده شود.

درویشی با تاکید بر رشد چشمگیر اعتبارات تملیکی دانشگاه فرهنگیان بوشهر یادآور شد: در حالی از محل اعتبارات تملکی هفت میلیارد تومان جذب و در حوزه دانشجویی هزینه شده که این رقم پارسال تنها ۸۰۰ میلیون تومان بوده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه راهبردی و کلان نگر فرهنگیان در سطح کلان نگاه‌های عمیق و ارزشمندی نسبت به آن وجود دارد، افزود: هرگونه هزینه در این دانشگاه نوعی سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود و نگاه بلندمدت این است که معلمی در تراز انقلاب اسلامی تحویل جامعه شود.

درویشی افزود: امید می‌رود در مسیر پیشرفت و توسعه هر چه بیشتر دانشگاه فرهنگیان استان مسوولان استانی در کنار دانشگاه باشند و در بهبود مشکلات همراهی و یاری کنند. نقش دانشگاه فرهنگیان در نظام آموزشی کشور بسیار مهم و کارکردی و حائز اهمیت است و در این راستا باید نگاه همه متولیان امر به این دانشگاه نیز ویژه باشد.

به گفته درویشی در زمان حاضر ۱۴۰۰ دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر در رشته‌های آموزش ابتدایی، زبان انگلیسی، مشاوره، تربیت‌بدنی مشغول به تحصیل هستند که ۷۵ درصد از این دانشجویان بومی و ۲۵ درصد غیربومی هستند. ۷۰ درصد دانشجویان این دانشگاه در رشته علوم تربیتی ابتدایی و مابقی در رشته‌های زبان انگلیسی، تربیت‌بدنی و مشاوره مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان بوشهر امسال میزبان چهار برنامه ملی است، گفت: استان بوشهر از معدود استان‌های کشور است که تعداد قابل‌توجهی برنامه ملی را امسال اجرا می‌کند.

به گفته رئیس دانشگاه فرهنگیان بوشهر فرهنگیان بوشهری امسال در بخش فرهنگی مقام اول کشوری را کسب کرد و تعداد قابل‌توجهی از دانشجویان این دانشگاه به همایش بین‌المللی کتاب کشور، تعدادی دانشجو مشهد اولی و تعداد ۳۰ زوج نیز به مشهد مقدس و ۱۳۰ دانشجو به راهیان نور اعزام شدند.

درویش با بیان اینکه سال 97 ما شاهد بیشترین ورودی در دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر بودیم تصریح کرد: امسال آن‌ها فارغ‌التحصیل می‌شوند که بیشتر آن‌ها بومی استان هستند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان بوشهر مهارت‌آموزی را یکی از برنامه دانشجویان دانست و افزود: هر دانشجو معلمی باید علاوه بر فراگیری مهارت‌های آموزش و پژوهشی مربوط به رشته تحصیلی خود در شش ساحت آموزشی مهارت کسب کند.


نام:
ایمیل:
* نظر: