bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۵ - ۰۴ آبان ۱۳۹۴
بار دیگر مردم جزیره خارگ تجمع کردند تا به مسوولان استانی بگویند ما دیگر سکوت نمی‌کنیم و خاموش نمی‌مانیم تا شما وظیفه‌تان را انجام دهید
بامداد جنوب- هدی خرم آبادی:  این روزها در تمام نقاط استان صدای اعتراض شهروندان بلند شده است. صدای اعتراضی که به گوش همه می‌رسد جز مسوولان محترم. پس از تحصن شهروندان برازجانی در رابطه با قطعی آب، تحصن کارکنان اداره راه و شهرسازی مبنی بر ساخت و سازهای غیر قانونی تحصن کارکنان حوزه هنری به‌دلیل مداخلات بی‌جا و غیر قانونی یکی از نزدیکان استاندار در حمایت از یک مدیر بازنشسته و ...

بار دیگر مردم جزیره خارگ تجمع کردند تا به مسوولان استانی بگویند ما دیگر سکوت نمی‌کنیم و خاموش نمی‌مانیم تا شما وظیفه‌تان را انجام دهید شهروندان جزیره مرجان روز گذشته روبه‌روی بخشداری ویژه خارگ تجمع کردند و با در دست گرفتن پلاکاردهایی که شعارهای اعتراضی‌شان را در بر داشت، صدای اعتراض خود را بی‌شک به گوش مسوولان رسانده‌اند. پلاکاردها دربرگیرنده پیام‌هایی همچون «لغو پرواز اورژانس، هدیه دهه فجر، تعطیلی پروژه استخر، هدیه هفته دولت»، «اشتغال، حق‌ جوان بومی»، «آب، برق، گاز، شبکه فاضلاب، حقوق اولیه مردم»، «اسکله در بوشهر، کشتی مناسب و امن» و ... بود.

 این پیام‌ها حاوی یک پیام اصلی بود؛ بی‌تدبیری مسوولان در کم‌کاری و بی‌توجهی آنان به حقوق اولیه شهروندان قطب نفت ایران. حال باید دید که آیا این بار آنها وظایفشان را انجام می‌دهند یا باز هم مانند همیشه واکنش به این تحصن هم به دادن چند وعده پوچ که هیچ‌گاه محقق نمی‌شود، ختم می‌شود. هر چند خبر رسیده که بخشدار ویژه گفته که حاضر نیست با مردم صحبت کند. این تحصن در حالی به راه افتاده که امام جمعه خارگ از سمت خود استعفا داده و اهالی بومی جزیره خواستار بازگرداندن او هستند. استعفایی که حرف و حدیث‌ها و شایعات بسیاری تا کنون به‌دنبال داشته است.

 از سوی دیگر حدود دو هفته پیش پس از مدت‌ها وعده آمدن یک کشتی که مشکلات ایاب و ذهاب ساکنان خارگ را مرتفع کند، گلاره پس از طی فراز و نشیب‌های فراوان و با چند بار افتتاح بالاخره در مسیر بوشهر-خارگ فعالیت خود را آغاز کرد اما این فعالیت و به راه افتادن، در تاریخ عملکرد مسوولان استان از لونی دیگر شد. این کشتی هفته پیش فعالیت چندانی نداشت و تا آنجا که ما اطلاع داریم روزهای دوشنبه و چهارشنبه در مسیر فعالیت نکرد و گفته می‌شود که از این پس روزهای تعطیل هم کار نمی‌کند. البته گفته می‌شود که این کشتی به‌دلیل دو سال لنگر انداختن در آب و عدم تحرک باید اورهال شود. در این تحصن که از ساعت 9 صبح آغاز شد، مردم بنری را خطاب به مقام معظم رهبری در خصوص فریادرسی به مشکلاتشان نوشتند و پس از آن‌که همه معترضان زیر آن را امضا کردند، آن را نصب کردند تا برگ زرینی و مهر تائیدی باشد بر عملکرد مسوولان. آنچه بدیهی است، آن است که یک دست صدا ندارد و از دست بخشدار ویژه خارگ هم به تنهایی کاری بر نمی‌آید. برای رفع مشکلات مردم و برآورده کردن حقوق اولیه شهروندی همه مسوولان باید بدون غرض دست در دست یکدیگر نهند تا شاهد رشد و بالندگی استان و تامین رفاه مردم باشیم. 

برچسب ها: خارگ ، مسوولان ، برق
نام:
ایمیل:
* نظر: