bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۹ - ۲۵ آبان ۱۳۹۴
مدیرکل امور بین الملل معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری به تشریح جزئیات اهداف توسعه پایدار پرداخت.
 لیلا فلاحتی در چهاردهمین نشست مشاوران امور بانوان دستگاه‌ها با معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اظهار کرد:‌ اهداف توسعه پایدار در مهرماه سال 94 با حضور روسای کشورهای مختلف در صحن سازمان ملل تصویب شد. این اهداف شامل شش موضوع کلی، 17 آرمان و 16 هدف جزئی است.

وی اضافه کرد: مشخص شده است که دستاوردهای سند توسعه هزاره فاصله‌ زیادی با آرمان‌ها دارد و مصرف گرایی در دنیا رشد زیادی کرده است. در این شرایط در حالی که پیش از این 70 درصد از فقرا در کشورهای با درآمد پایین ساکن بودند؛ اما در حال حاضر آنان در کشورهای دارای درآمد متوسط زندگی می‌کنند و 60 درصد از فقرا در کشورهای چین،‌هند، پاکستان، اندونزی و نیجریه سکونت دارند.

وی با اشاره به انتقادات انجام شده به سند توسعه هزاره گفت:‌ انتقاداتی در زمینه نحوه مصرف منابع، آزادی بیان و اشتغال زایی به این سند شده است.

فلاحتی با اشاره به روند طی شده برای تصویب اهداف توسعه پایدار افزود:‌ این اهداف در اجلاس اهداف توسعه هزاره در سال 2010 و بیستمین اجلاس زمین در ریودوژانیرو در سال 2012 مطرح شد. در اهداف توسعه هزاره به مردم، کره زمین، رفاه، عدالت و مشارکت توجه ویژه‌ای شده است. دستیابی به تساوی جنسیتی، توسعه و رشد اقتصادی پایدار، تدارک زیر ساخت‌های قابل تجدید،‌ ساخت شهرها و اقامتگاه‌های ایمن از دیگر موضوعات مورد توجه در اهداف توسعه هزاره است.

وی اضافه کرد: پایان دادن به فقر شدید، ساختن آینده‌ای بر اساس توسعه پایدار، ایجاد روحیه جدید همکاری، ایجاد صلح و نهادهای موثر پاسخگو برای همگان از دیگر مواردی است که در اهداف توسعه پایدار به آن توصیه شده است. از سوی دیگر قرار است پس از سال 2015 به جای اعتقاد به کاهش فقر در جهت تلاش برای از بین بردن فقر شدید تلاش شود.

فلاحتی در پایان گفت: در حال آماده سازی نحوه جریان سازی جنسیتی در زمینه‌های اهداف مختلف توسعه‌ پایدار هستیم. به این اهداف در دو سطح جهانی و ملی توجه شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: