bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۹۳۵
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۰ - ۲۶ آبان ۱۳۹۴
بازی فوتبال دوستانه تیم های بلژیک و اسپانیا که قرار بود امروز (سه شنبه) در بروکسل برگزار شود، به سبب اعلام جدی بودن تهدید تروریستی در بلژیک، لغو شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بلژیک، این بازی به دستور مرکز ملی بحران بلژیک و در پی حملات تروریستی جمعه شب پاریس، لغو شد.
مرکز ملی بحران، وابسته به وزارت کشور بلژیک دستور لغو این بازی را پس از آن صادر کرد که سازمان هماهنگی تحلیل تهدید بلژیک (Ocam)، در بیانیه ای تهدید تروریستی را در سراسر بلژیک 'جدی' ارزیابی و سطح 3 را برای آن تعیین کرد.

هم اکنون عملیات پلیس بلژیک برای شناسایی و بازداشت 'صلاح عبدالسلام' اصلیترین مظنون حملات تروریستی پاریس که گفته می شود صبح شنبه وارد بلژیک شده است، ادامه دارد. در جریان این عملیات دو مظنون بازداشت شدند.
در حملات تروریستی جمعه شب پاریس، دو انفجار انتحاری در نزدیکی استادیوم فرانسه هنگام بازی دوستانه دو تیم آلمان و فرانسه رخ داد. انفجار نخست زمانی صورت گرفت که 'فرانسوآ اولاند' رئیس جمهوری فرانسه در استادیوم حضور داشت.

همزمان شش تیراندازی در پنج نقطه در مناطق 10 و 11 پاریس رخ داد. همچنین افراد مسلح با ورود به سالن کنسرت 'باتاکلان' بیش از یک هزار و 500 نفر را به گروگان گرفتند. گروگان گیری در نیمه شب با دخالت پلیس پایان یافت. در جریان این گروگانگیری بیش از 80 تن کشته شدند.
آخرین گزارش ها از آمار قربانیان از کشته شدن دست کم 129 نفر و مجروح شدن بیش از 350 نفر حکایت دارد. 
تاکنون پنج تن از عاملان حملات تروریستی پاریس شناسایی شده اند.

نام:
ایمیل:
* نظر: