bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۵ - ۲۷ آبان ۱۳۹۴
قهرمان بوشهری جهان در رشته کونگ‌فو
ابوالقاسم عنایتی‌زاده قهرمان جهان در رشته کونگ‌فو در مورد قهرمانی خود، نائب‌قهرمانی تیم استان برای نخستین‌بار درکشور، حضور ورزشکاران این رشته درتیم ملی و این‌که نگاه مسوولان به ورزش کونگ‌فو و ورزش‌های رزمی چگونه است
بامدادجنوب: ابوالقاسم عنایتی‌زاده قهرمان جهان در رشته کونگ‌فو در مورد قهرمانی خود، نائب‌قهرمانی تیم استان برای نخستین‌بار درکشور، حضور ورزشکاران این رشته درتیم ملی و این‌که نگاه مسوولان به ورزش کونگ‌فو و ورزش‌های رزمی چگونه است، با خبرنگار ما گفت‌وگو کوتاهی انجام داده که با هم در زیر می‌خوانیم.

عنایتی‌زاده در پاسخ به اولین سوال خبرنگار روزنامه در خصوص این که چند سال است در رشته کونگ‌فو مشغول به فعالیت است، گفت: هشت سال است دررشته کونگ‌فو فعالیت دارم و علاقه خاصی نیز به رشته‌های رزمی دارم، چون با کارم مرتبط است‌ و از جوانان می‌خواهم برای تزکیه روح و روان خود به این رشته پرطرفدار روی آورند، چون تنها رشته‌ایی است که با روح و روان سرکار دارد.

با چه مربیانی کار کرده‌اید و اولین مربی شما چه کسی بود‌؟!
عنایتی‌زاده از سال ۸۶ که شروع فعالیت ورزشی من بوده، اولین مربی من برادرم ایوب عنایتی‌زاده و بعد از آن استاد حمید اسکندری و ازسال ۹۰ به‌طور حرفه‌ا‌یی زیر نظر استاد سید جهاد موسوی به فعالیت ورزشی خود ادامه دادم و هنوز هم به‌عنوان مربی با بنده کار می‌کند ودر اینجا جا دارد که از تمامی این عزیزان تقدیر و تشکر کنم، چراکه که برای ارتقاع من زحمت کشیده‌اند، به‌خصوص خانواده‌ام..

عناوین قهرمانی که تاکنون کسب کرده‌اید؟
از سال ۸۷ تا‌کنون ۲۲ دوره عنوان قهرمانی در سطح استان و ۱۵ دوره عنوان قهرمانی را در سطح کشور کسب کرده‌ام و شش دوره به اردوی تیم ملی دعوت شده‌ام و چهار سال است که در تیم ملی فیکس هستم‌، در سال ۹۰ مقام اول مسابقات آسیایی و در سال ۹۱ مقام اول مسابقات جهانی را کسب کردم و در پنج دوره به‌عنوان فنی‌ترین مبارز کشور شناخته شدم و تنها مبارز بدون باخت کشور هستم‌ که خدا را از این بابت شاکرم.

اولین مسابقه که درآن به‌عنوان یک کونگ‌فو‌کارحرفه‌ایی شرکت کردید‌، چه مدالی را کسب کردید، ‌با چه حریفی‌، کجا برگزار شد و چه احساسی داشتید؟
اولین مسابقه‌ام مسابقات انتخابی تیم منتخب استان و برای اعزام به مسابقات کشوری بود که در رده سنی‌ نوجوانان و در وزن ۳۸ کیلو شرکت کرد و توانستم مقام اول را کسب کنم، خیلی خوشحال بودم که به مسابقات کشوری همان دوره راه یافتم و درمسابقه فینال حضور پیدا کردم و با شکست دادن بازیکن تیم میزبان، مقام اول را کسب کردم. اولین مسابقه حرفه‌ایی من مسابقات قهرمانی آسیا که میزبانی آن را ایران بر‌عهده داشت، در شهرستان کرج استان البرز، در سال ۹۰‌، در وزن ۵۴ و دررده سنی جوانان شرکت کردم که در فینال با شکست حریف عراقی مقام اول را کسب کردم، و این احساس را داشتم که ثمره زحماتم را برداشت کرده‌ام و با دیدن این‌که پرچم ایران که از پرچم دیگر کشورها بالا‌تر بود، احساس غرور کردم و اشک در چشمانم حلقه زده بود و احساسی عجیبی که هر قهرمانی این لحظه را حس کرده است.

بامداد جنوب: وضعیت کونگ‌فو استان در شرایط کنونی چگونه است و با کسب مقام تیمی‌ در مسابقات انتخابی تیم ملی در شهر زنجان آیا تحول و تغییری پیدا می‌کند؟!
عنایتی‌زاده کونگ‌فو استان بوشهر وضعیت مناسبی در سطح کشور ندارد ولی با کسب عنوان جدیدی که به‌دست آورده‌ایم تا حدودی زمینه‌ساز ترقی هیات کونگ‌فو استان شده، می‌توان به عینه‌ این تغییر را در ورزشکاران این رشته حس‌ کرد، چرا‌که می‌تواند برای حضور در تیم منتخب استان و حضور در مسابقات کشوری باانگیزه‌ترکار کنند‌، چرا که تیم‌های اعزامی با 10 تا 12 بازیکن به مسابقات اعزام شده بودند، منتهی ما با چهار ورزشکار، به هرحال کسب این مدال‌ها می‌تواند برای هیات و استان افتخاری باشد که برای نخستین‌بارتیم ما توانسته بود، صاحب 2 مدال طلا و کسب مقام نائب‌قهرمانی کشور شود. و همچنین چهار نفر را به اردوی تیم ملی کشورمان روانه کنیم.

آیا ورزشکاران استان در رده‌های سنی مختلف توانایی حضور در اردو‌های تیم ملی دارند و می‌توانند دعوت شوند؟ ‌ 
عنایتی‌زاده بله‌، چرا‌که نه، بنده ازسال ۹۰ تا امروز جز تیم ملی کونگ‌فو بودم و کونگ‌فو‌کاران دیگری نیز در تیم ملی حضور داشته‌اند و در مسابقات اخیر هم چهار سهمیه تیم ملی به همت کونگ‌فو‌کاران بوشهری گرفته شده است که این نشان از لیاقت ورزشکاران و قهرمانان این رشته در استان که با چه توانایی در مسابقات شرکت کرده و نظر مربیان تیم‌های ملی را به‌سوی خودشان جلب می کنند.

فکر می‌کنید ورزشکاران از لحاظ بار فنی چطور هستند؟‌
عالی هستند‌، چراکه در استان و در رشته کونگ‌فو می‌توان بهترین استعدادها را کشف کرد، چون که علاقه‌مندان به این رشته در استان زیاد هستند و اگر یک کمیته کشف استعداد در استان راه‌اندازی شود و آنان را مورد حمایت خودشان قرار دهند، دردل همین نونهالان و تمامی رده‌های سنی می‌توان ورزشکان خوبی را در سطح استان پیدا و کشف کرد که توانایی فنی بالایی دارند و می‌توان با تمرینات مناسب و خوب در مسابقات انتخابی شرکت کنند و حتی می‌توان بهترین چهره‌ها نیز از نظر فنی به کشور در مسابقات انتخابی ملی معرفی کرد‌

هیات کونگ‌فو چقدر در بهبود عملکرد شما موثر بوده است؟‌
عنایتی‌زاده با تغییرمدیریت قبلی‌، وضعیت از سال‌های قبل تا حدودی بهبود یافته ولی هنوز خیلی جای کاردارد و می‌تواند حمایت‌های بیشتری از ورزشکاران انجام دهد تا ورزشکاران دغدغه‌ایی در اعزام به مسابقات و یا انتخابی درتیم‌های ملی را نداشته باشند.
چه انتظاری از مسوولان استان دارید؟ به‌عنوان یک ورزشکارحرفه یی اگر بخواهم ورزش را ادامه دهم و انتظاراتی را که از بنده می‌رود، عملی کنم دیگر نباید به دغدغه مالی و آینده خودم داشته باشم‌. و از طرفی به اشخاصی مثل بنده که برای قهرمانی و رفتن بالای سکوی افتخار و کسب مدال انفرادی جهت افتخارات تیمی استان و کشور زحمت‌های زیادی را متحمل می‌شویم و می‌کشیم‌، بیشتر بها بدهند و بنده تنها مبارز بدون باخت در سطح کشور وآسیا و جهانی هستم‌، ولی حتی در شهر خودم هم شناخته شده نیستم و باید حمایت رسانه‌ایی در این زمینه‌ها بیشتر صورت گیرد تا هم ورزشکاران این رشته پرطرفدار را بشناسند و هم قهرمانان شناخته شوند و مسوولان نیز نگاه ویژه‌ایی به این رشته داشته باشند تا با پشتوانه مالی و حمایت‌های آنان، راه قهرمانی را با خیالی راحت‌تر طی کنند.

صحبت پایانی
عنایتی‌زاده، قبل از هرچیز جا دارد تشکر کنم از خانواده‌ام که همیشه حامی من بوده‌اند و از من و برادرم حمایت کرده‌‌اند‌، و بعد از مربیان خوبم سیدجهاد موسوی‌، حمید اسکندری و در پایان دوباره از مسوولان به‌عنوان یک قهرمان ملی می‌خواهم که بیشتر ورزشکاران را مورد حمایت‌‌های خودشان قرار دهند‌، و روی ورزشکاران تمامی رشته به‌خصوص کونگ‌فو استاندر کشور و در تمام سطوح، سرمایه‌گذاری کنند و به‌عنوان اسپانسر تیم‌های ورزشی را حمایت کند تا راه پیشرفت برای ما هموار‌تر شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: