bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۰۰۸
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۵ - ۳۰ آبان ۱۳۹۴
سعید شمالی‌نژاد در گفت‌و گو با بامدادجنوب:
شمالی‌نژاد با تاکید بر این‌که اصراری بر توسعه فیزیکی شهر نداریم، تصریح کرد: کافی است از داشته‌هایمان نهایت استفاده را ببریم و ظرفیت‌ها را در مسیری صحیح هدایت کنیم.
هدی خرم آبادی: مدیریت، هماهنگ کردن منابع انسانی و مادی برای دستیابی به اهداف است. حال لازمه یک مدیریت صحیح و کارآمد، مکفی بودن منابع انسانی و مادی و هارمونی مناسب آنهاست. این در حالی است که در حوزه مدیریت شهری نیاز به نگاهی همه‌جانبه بیش از پیش احساس می‌شود، از جمله در نظر گرفتن جمعیت شهر، میزان ظرفیت‌های موجود، مشاغل پردرآمد و ... . در همین راستا با شهردار برازجان گفت‌وگو کردیم و نظر او را درباره مشکلات شهری برازجان و اقدامات این شهرداری به‌منظور رفع مشکلات شهری جویا شدیم.

سعید شمالی‌نژاد در در کنفرانس خبری که با حضور خبرنگاران دشتستانی برگزار شد، در خصوص اقداماتی که این شهرداری به‌منظور توسعه شهری انجام داده است، گفت: متاسفانه نگاهی که به شهرداری وجود دارد، نگاهی یکسویه است که همه جوانب فعالیت و ظرفیت شهرداری در آن لحاظ نمی‌شود، این در حالی است که این نگاه تک‌بعدی در قالب تنها ارائه یکسری خدمات پیامدش آسیب وارد شدن به بدنه شهرداری و به‌تبع ناکارآمدی در اداره امور شهری است. وی با تاکید بر این مساله که شهرداری برازجان تمام سعی و همّ خود را در راستای محقق شدن برنامه و طرح‌های این نهاد به کار گرفته، تصریح کرد: ما برنامه‌های مهم شهرداری را در اولویت قرار داده‌ایم و تمرکز ما بر این است که به‌سمت طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی برویم. 

سعید شمالی‌نژاد در پاسخ به این سوال که برای اجرای هدفمند برنامه‌های خود، چه راهکار و تدبیری اندیشیده است، با بیان این‌که سعی داریم برنامه‌هایمان را به‌گونه‌ای طراحی کنیم که فرهنگ غنی تاریخی، گردشگری و اجتماعی شهر برازجان را علاوه بر این‌که معرفی می‌شود، تقویت هم شود، افزود: به‌دنبال چنین طرح و ایده‌ای درصدد راه‌اندازی مجموعه‌ای متشکل از شهر و شهروند و مدیریت شهری به‌عنوان سه ضلع یک مثلث برآمدیم تا محملی باشد برای بیان آرا و نظرات دیگران و همفکری و همیاری شهروندان در کنار مسوولان. 

مثلث شهر، شهروند و مدیریت شهری، مثلث نجات شهرداری برازجان
شمالی‌نژاد درباره این مساله که برای رفع مشکلات شهری از جمله دفع مناسب زباله‌ها، رفع مشکلات تاکسی‌های درون‌شهری و ... یادآور شد: ما مشکلات و کمبودها را در این زمینه قبول داریم اما آنچه بدیهی است، آن است که رفع چنین مشکلاتی تنها منوط به فعالیت شهرداری نیست بلکه سایر نهادها و ارگان‌ها نیز باید در راستای داشتن یک شهر ایده‌آل همکاری و تلاش کنند که بی‌شک لازمه این امر تبادل، ارتباط، هماهنگی و همدلی میان نهادهای مختلف شهری است. 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که سرمایه‌گذاری هدفمند و دنباله‌دار در حوزه شهری از جمله دغدغه‌های ماست، یادآور شد: البته باید متذکر شویم که این سرمایه‌گذاری نباید به‌صورت تک‌بعدی و یک‌جانبه باشد، چراکه نگاه تک‌بعدی گاهی عواقب جبران‌ناپذیری خواهد داشت.

اصراری بر توسعه فیزیکی شهر نداریم
شمالی‌نژاد با تاکید بر این‌که اصراری بر توسعه فیزیکی شهر نداریم، تصریح کرد: کافی است از داشته‌هایمان نهایت استفاده را ببریم و ظرفیت‌ها را در مسیری صحیح هدایت کنیم. با وجود 1570 هکتار در شهر باید زمینه را برای رفاه نسبی شهروندان و تامین نیازمندی‌های آنها در این خصوص فراهم کنیم تا شهروندان با کمبودهای کمتری در این زمینه روبه‌رو باشند و با داشتن سطحی از رفاه، آرامش روحی و روانی و به‌دنبال آن زندگی باکیفیت‌تری داشته باشند. 

فعالیت‌های غیر کارشناسی شهرداران پیشین را هم به ما نسبت می‌دهند
شمالی‌نژاد با اشاره به این‌که برخی تمام اقدامات غیر کارشناسی و غیر مسوولانه سال‌های قبل را هم به ما نسبت می‌دهند، تاکید کرد: آنچه بدیهی است، آن است که این گونه پیش‌داوری‌ها درباره اقدامات ما، منصفانه نیست و حاکی از آن است که منتقدان، قاضی‌های عادلی نیستند. بی‌شک در دوره‌های قبل، قراردادها و طرح‌هایی امضا شده که برخی به سود شهروندان و برخی نیز به ضرر آنان شده است، به همین خاطر ما براساس طرح تفصیلی موجود شهر به دوستان و همکارانمان در شهرسازی و اجرائی و املاک تاکید کرده‌ایم که وضعیت تغییر کاربری هر کدام از اراضی، چه در اراضی عمومی و چه فضای سبز و چه معابری که در حال بازگشایی هستیم، باید با کنترل و نظارت شهرداری و حتما با مصوبه کمیسیون ماده 5 قبل از تغییر کاربری صورت گیرد. چندی پیش گزارشی کار کردیم درباره ساخت و سازهای غیر مجاز که با روندی صعودی در برازجان دنبال می‌شود هیچ اقدام به‌خصوصی هم در این راستا از سوی مسوولان امر صورت نگرفته است.

 در همین خصوص هم نظر شهردار برازجان را جویا شدیم. سعید شمالی‌نژاد درباره این ساخت و سازهای غیر مجاز گفت: این مسوول پیرامون سکونتگاه‌های غیر رسمی و ساخت و سازهای غیر مجاز در برازجان نیز گفت: برای رفع معضل ساخت و سازهای غیر مجاز تمام تلاش خود را به کار بسته ایم و این در حالی است که از زمان تصدی اینجانب در حاشیه رودخانه‌ها یا مسیل‌ها ساخت و سازی صورت نگرفته و دلیل آن نظارت مستمر و تلاش‌ شبانه‌روزی کارکنان شهرداری است. 

انقلاب در توسعه شهری مستلزم مشارکت شهروندان است
شهردار برازجان یادآور شد: تاکید می‌کنم که انقلاب در توسعه شهری و بهبود وضعیت شهری مستلزم همکاری و همیاری سایر نهادها و ارگان‌ها و همچنین لزوم مشارکت شهروندان در اداره امور شهری است. این‌گونه است که گام‌ها مقتدرانه به‌سوی توسعه پایدار برداشته می‌شود. شمالی‌نژاد با تاکید بر لزوم مشارکت شهروندان در اداره امور شهری گفت: به شهروندان اطمینان خاطر می‌دهم که تا پایان تصدی‌ام در سمت شهردار برازجان، نسبت به حل و فصل مشکلات شهروندان پیگیر باشم. 

هر چند تاکید و همت شهردار برازجان برای رفع مشکلات و دغدغه‌های اولویت‌دار شهروندان برازجان در خور تقدیر و تحسین بود اما باید به خاطر داشت که لزوم محقق شدن وعده‌ها و ایده‌های این مسوول مستلزم تغییر نگاه از تک‌بعدی و تک‌محور به همه‌جانبه است. این‌گونه است که سه ضلع شهر، شهروند و مدیریت شهری به سرمنزل مقصود و ساحل امن می‌رسد و بار سنگین این مسوولیت با خیالی آرام و آسوده بر زمین نهاده می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: