bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۰۶۵
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۴ - ۰۷ آذر ۱۳۹۴
در حالی که مرکز شهرستان تنگستان خود مساحت بسیار کمی نسبت به دیگر مراکز شهرستانی استان دارد، دست گذاشتن زمین‌خواران بر زمین‌های دولتی که می‌تواند مکانی مناسب برای توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز شهری باشد، نگرانی‌های بسیاری را باعث شده است.
بامدادجنوب- هدی خرم آبادی: اینجا بوشهر است. استانی که نه محروم است، نه مشکلی دارد!! حال همه ما خوب است! این در حالی است که در کلکسیون محرومیت‌ها و مشکلات و معضل‌های این استان که البته ناگفته نماند مسوولان برای رفع آنها از هیچ کوشش و تلاشی و در کنار آن تلاش‌ها وعده‌هایی که هیچ‌گاه محقق نمی‌شوند، فروگذار نمی‌کنند، باید موضوع زمین‌خواری را به قاچاق کالا، سرعت پایین اینترنت، قطعی آب و برق، ناهمواری جاده‌ها و کوچه و خیابان‌ها، نبود حداقل امکانات تفریحی و رفاهی، بوی تعفن و فاضلاب، نبود پزشک متخصص و دلسوز، گرانی و ... اضافه کرد. 

بامداد جنوب در گزارش‌هایی که در چند ماه گذشته منتشر کرده بود به پدیده زمین‌خواری در شهر برازجان پرداخته بود؛ گزارشی که حمایت مردم، تهدید زمین‌خواران و نگرانی آنها و تعجب برخی از مسوولان از میزان اطلاعات خبرنگار بامداد را در پی داشت. با این حال پنجشنبه شد و در اتفاقی جالب نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی از زمین‌خواری گسترده در این شهر خبر داد تا جایی که به ‌نظر می‌رسد بر اثر ادعای مطرح شده، نیمی از مردم برازجان در مِلک کسی نشسته‌اند!

پیش از آن‌که موارد مطرح شده از طرف سیدمهدی موسوی‌نژاد که مؤید گزارش بهار گذشته روزنامه بامداد جنوب در مورد باندها و تشکیلات خطرناک زمین‌خواری در برازجان است را مرور کنیم، باید خبرهای ناگواری را به اطلاع مردم استان برسانیم، چرا که دامنه زمین‌خواری‌های گسترده در استان از جنوبی‌ترین تا شمالی‌ترین نقطه گسترده است و در یک مورد آن، بیش از 650 هکتار از زمین‌های اطراف شهر اهرم مدعی دارد و گروهی زمین‌خوار مدعی مالکیت آن هستند.
در حالی که مرکز شهرستان تنگستان خود مساحت بسیار کمی نسبت به دیگر مراکز شهرستانی استان دارد، دست گذاشتن زمین‌خواران بر زمین‌های دولتی که می‌تواند مکانی مناسب برای توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز شهری باشد، نگرانی‌های بسیاری را باعث شده است. هر چند تلاش‌های ما برای برقراری ارتباط با مسوولان امر در این زمینه راه به جایی نبرد اما یک منبع مطلع در گفت‌وگو با خبرنگار ما تاکید کرد تاکنون پرونده‌های مختلفی از طرف مدعیان برای این زمین‌ها در محاکم قضائی مطرح شده است و این افراد با دادن پول‌های هنگفت به برخی از وکلا و همچنین باج و رشوه به افراد مختلف در حوزه اداری تلاش می‌کنند آنها را تصاحب کنند. هر چند بامداد جنوب بر‌اساس وظیفه ذاتی خود این پرونده را پیگیری خواهد کرد اما از مقامات مطلع و همچنین مردم تقاضا داریم هر گونه اطلاعی در مورد زمین‌خواری در این شهر دارند جهت مطلع کردن افکار عمومی و مقابله با این پدیده شوم در اختیار ما بگذارند.

برازجان، مِلک یک فئودال قدیمی!!
در حالی که سخنان تلویزیونی موسوی‌نژاد باعث تعجب بسیاری از مردم برازجان شده بود و برخی از آنها نیز نسبت به این خبر واکنش نشان داده بودند، پیگیری‌های خبرنگار بامداد جنوب نشان داد که فرد نامبرده از ملاکان و فئودال‌های قدیمی شهر است که با دست و پا کردن یک سند و گرفتن چند وکیل شناخته شده می‌خواهد خانه مردم این شهر را صاحب شود. 
به گفته این منبع مطلع، سه پرونده بزرگ در این زمینه وجود دارد که شامل زمین‌هایی با مساحت 100، 120 و 200 هکتار در مناطق مختلف برازجان است و افراد نامبرده با وجود لابی‌های مختلف که تا سطح برخی از مسوولان و مقامات شهرستانی و استانی نیز پیش رفته، نتوانسته‌اند این زمین‌ها را به‌نام خود سند بزنند. 

این در حالی است که وجود بیشترین پرونده زمین‌خواری در کشور که مربوط به بوشهر است، باعث نوعی آبروریزی برای استان شده است، چرا‌که به گفته برخی از منابع مطلع، سند زدن زمین به‌سادگی امکان‌پذیر نیست و باید مراحل مختلف قانونی خود را بگذارند و از سوی دیگر باعث شده تا با شکل‌گیری باندهای بزرگ و خطرناک زمین‌خواری، عملا قانون نتواند در برابر آنها کاری کند. 
سیدمهدی موسوی‌نژاد که مهمان تلفنی نشست خبری ساعت 22:30 دقیقه جمعه‌شب کانال دو صدا و سیما ـ پنجشنبه، 5 آذرماه سال جاری با موضوع «زمین‌خواری و دریاخواری و کوه‌خواری در شمال و جنوب کشور» بود، با بیان این‌که این پرونده‌ها بین کسی که ادعای مالکیت دارد و امور اراضی و منابع طبیعی محل اختلاف است، یادآور شد: عده‌ای از زمین‌خواران آمده‌اند و زمین‌هایی را که در اختیار داشته‌اند، افزایش داده‌اند، مثلا اگر کسی دو هکتار زمین داشته، 200 هکتار را به تملک خود درآورده و همین باعث شده که در کمیسیون بررسی شود و قاضی هم رای صادر کرده و همین باعث مطرح شدن پرونده است، بخشی از این سودجویان هم با روابط نادرست و ناصحیح با بعضی جاها رای را گرفته‌اند.
وی در پاسخ به این سوال که «مکان‌ه
ایی که با آنها لابی می‌کنند، کجاست؟» پاسخ داد: برخی از وکلا با بعضی از افرادی که ادعای مالکیت می‌کنند، اسنادی را درست کرده و بعد هم وکیل با علم حقوقی که دارد، ورود کرده و حکم را هم متاسفانه می‌گیرد. نماینده مردم دشتستان در مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا منظور شما دستگاه قضائی است؟ گفت: بله.
حال باید دید که مالک واقعی شهر برازجان چه وقت خود را آفتابی خواهد کرد و دست‌هایی که به او کمک می‌کنند تا مدعی خانه مردم شود کی قطع می‌شوند.  

نام:
ایمیل:
* نظر: