bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۱۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۲۱ - ۱۴ آذر ۱۳۹۴
در طول دو ماه گذشته، شاهد شنیده‌ شدن اخباری در مورد به ‌شهادت رسیدن نیروهای مستشاری اعزامی کشور به سوریه بوده‌ایم، از استان بوشهر هم نیروهایی به این منظور اعزام شدند که روز جمعه خبر شهادت یکی از آنها پس از چند هفته جراحت اعلام شد.
بامدادجنوب: مدافعان حرم چند سالی است که خبرشان زینت‌بخش اخبار روزنامه‌ها، سایت‌ها و خبرگزاری‌هاست. هر کس زودتر بتواند از این فرشته‌ها خبری بگذارد، پیروز است. پس از شروع فتنه شام و همکاری ارتجاع عرب با ترکیه، رژیم صهیونیستی و امپریالیسم غرب برای شکست مقاومت در آسیای جنوب غربی در سوریه، جبهه مقاومت برای پاسداری از دستاوردهای خود صف‌بندی دوباره‌ای کرد و دست به دست هم داد تا در مقابل این طرح که با محوریت جریان‌های تکفیری شکل گرفت، مقاومت کند.

در این میان از همه کشورهای عضو محور مقاومت، نیروهای تحت عنوان مدافعان حرم اهل بیت‌ (ع) شکل گرفت که در عراق و سوریه تاکنون صدها شهید تقدیم کرده‌اند. از کشورمان نیز نیروهای مستشاری سپاه پاسداران از همان ابتدای بحران سوریه به این کشور اعزام شدند تا آن‌که با درخواست دولت سوریه این اعزام‌ها شکل گسترده‌تری به‌خود گرفت، به‌خصوص آن‌که محور شر در منطقه – شامل ترکیه، قطر و عربستان سعودی – با حمایت گسترده‌ غرب، روند مسلح‌سازی و اعزام گسترده‌تر جریان‌های تکفیری را در دستور کار خود قرار دادند.

در طول دو ماه گذشته، شاهد شنیده‌ شدن اخباری در مورد به ‌شهادت رسیدن نیروهای مستشاری اعزامی کشور به سوریه بوده‌ایم، از استان بوشهر هم نیروهایی به این منظور اعزام شدند که روز جمعه خبر شهادت یکی از آنها پس از چند هفته جراحت اعلام شد.
محمد احمدی جوان، جوانِ 25 ساله‌ عضو تیپ پیاده سپاه امام‌صادق (ع) استان، اهل روستای باشی، بخش ساحلی شهرستان تنگستان بود که به جمع شهدای مدافع حرم پیوست. پیکر مطهر این راست قامت ایرانی روز گذشته راس ساعت 10:30 از فرودگاه مهرآباد به بوشهر منتقل شد. ما تلاش کردیم تا با خانواده این شهید والامقام گفت‌وگو کنیم اما پدر، مادر و برادر که پس از انتشار خبر زخمی شدنش به بیمارستانی در تهران رفته بودند، برای همراهی با پیکر پاکش در تهران به‌سر می‌بردند و این مهم میسر نشد.

لازم به یادآوری است که شهید محمد احمدی بر اثر جراحت در سوریه مدتی در تهران تحت درمان و مراقبت بود که به جمع شهدای حرم پیوست. وی متولد 1369 اهل روستای باشی از توابع دلوار است که در روز تاسوعا در حومه حلب در کشور سوریه در حال امدادرسانی و کمک به یک مجروح به دست تکفیری‌ها مورد اصابت ترکش قرار گرفت و مجروح شد. این شهید عضو تیپ پیاده سپاه امام‌صادق (ع) بوشهر بود که به‌صورت داوطلبانه برای دفاع از حرم اهل‌ بیت (ع) به سوریه رفته بود، بعد از ظهر روز جمعه 13 آذر 94 پس از 43 روز بستری در یکی از بیمارستان‌های تهران از قفس دنیوی رهایی یافت و به جمع آسمانیان پیوست. 

در این میان بخشدار بخش ساحلی تنگستان در گفت‌وگو با بامداد جنوب در مورد جزئیات مراسم تشییع این شهید والا‌مقام گفت: این شهید ساعت 10:30 شب گذشته با استقبال رسمی و حضور مسوولان ارشد استانی وارد فرودگاه بوشهر شد و مراسم تشییع روز یکشنبه راس ساعت هشت صبح از مقابل حسینیه ثارالله (ع) بوشهر با حضور پرشور مردم قدردان شروع و تا میدان امام خمینی (ره) ادامه خواهد یافت و پس از آن پیکر شهید احمدی به زادگاهش روستای باشی منتقل می‌شود تا در گلزار شهدای این روستا در جوار دیگر شهدای کشور به خاک سپرده شود.


رسول رستمی در ادامه با تاکید بر این مساله که حضور پرشور مردم در این مراسم می‌تواند گوشه‌ای از همگرایی و همبستگی مردم در دفاع از ارزش‌های ملی و دینی کشور باشد، گفت: ما افتخار می‌کنیم که نخستین شهید مدافع حرم از یک روستای شهیدپرور در بخش ساحلی تقدیم شده است. 
شهید احمدی و همرزمان دیگرش در مقابل عدو سینه سپر کردند تا به جهان و جهانیان ثابت کنند که هنوز هم نبض مردانگی در کوچه پس‌کوچه‌های رفاقت می‌زند. همان‌طور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند: «شهادت درّ گرانبهایی است که پس از جنگ به هر کسی نمی‌دهند». 



نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
0
0
شهدا شرمنده ایم
نام:
ایمیل:
* نظر: