bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۱۶۰
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۷ - ۱۵ آذر ۱۳۹۴
شهر کازرون مرکز شهرستان کازرون در بخش باختری استان فارس با تاریخی کهن، دارای آثار باستانی و تاریخی فراوان است و به دلیل داشتن خاک حاصلخیز ، سفره‌ های فراوان آب‌های زیر زمینی، تنوع منابع طبیعی و پوشش‌های گوناگون گیاهی در گذشته به « شهر سبز » شهرت داشته است.

نرگس زارهای این شهرستان با مساحتی حدود ۶۵ هکتار یکی از جاذبه‌های گردشگری کازرون به شمار می‌رود .
روستایی جره از توابع بخش جره و بالاده شهرستان کازرون یکی از معروف‌ ترین و زیباترین نرگس‌ زارهای ایران در آنجا واقع شده است.
بیشتر نرگس زارهای ۲۵ هکتاری کازرون در منطقه « جره » ، « بلبک » ، « سرمشهد» ، « فامور» موجود هستند.
 


 
همچنین نرگس خشت در بخش خشت و کنارتخته قرار دارد.  که در زمان برداشت گل نرگس  هرساله گردشگران زیادی به این منطقه می‌آیند.
گل‌های نرگس این منطقه از طراوت و مرغوبیت خاصی برخوردار هستند و گونه‌های متعددی مثل نرگس شش پر، شهلا و معمولی دارند. که بوی خوش این نرگس‌ها باعث آرامش می‌شود. گل نرگس شهلا از نظر مرغوبیت، شرایط منحصر به‌ فردی را داراست که سایر نرگس‌ها ندارند و به خاطر داشتن زیبایی و بوی ویژه معروف است.

حدود گل دهی نرگس‌های کازرون ۴۵ روز یعنی از اوایل دی ماه تا اواسط بهمن ماه می‌باشد. نرگس گیاه پیازداری است با ارتفاع آن بین ۳۰ تا ۴۵ سانتی متراست که هر پیازچه بین ۳ تا ۵ گل نرگس به بار می‌آورد ودر فصل زمستان به گل می‌نشیند.
نام:
ایمیل:
* نظر: