bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۸ - ۲۱ آذر ۱۳۹۴
همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) پیاده‌روی ولایت با شرکت هزاران نفر از عزاداران و سوگواران امام هشتم در سه شهر استان بوشهر برگزار شد.
در سالروز شهادت ثامن‌الحجج حضرت امام رضا(ع) سوگواران این امام بزرگوار در استان بوشهر برای اعلام وفاداری به ولایت و نشان‌دادن عشق و ارادت خود به ائمه اطهار(ع) صبح امروز با پای پیاده مسیر از پیش تعیین شده را در سه شهر بوشهر، برازجان و تنگستان طی کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر در مراسم پیاده‌روی ولایت در چغادک با بیان اینکه این مراسم از یادمان شهدای گمنام چغادک تا امام‌زاده محمدبن باقر(ع) کوی خواجه‌های بوشهر برگزار شد اظهار داشت: در این مراسم پیاده‌روی ولایت‌مداران مسیر 18 کیلومتری را طی کردند که در مسیر با استقرار موکب‌هایی از سوگواران امام رضا(ع) پذیرایی می‌کردند.

حجت‌الاسلام مرتضی محمدیان با اشاره به برگزاری مراسم پیاده‌روی ولایت در تنگستان بیان کرد: این مراسم در تنگستان از روستای عالی‌حسینی تا امام‌زاده میراحمد(ع) برگزار شد که شرکت کنندگان مسیر 12 کیلومتری به سوگواری و عزاداری پرداختند.

وی به پیاده‌روی بزرگ ولایت در دشتستان اشاره کرد و افزود: این مراسم که ازساعت 7صبح امروز و پس از قرائت زیارت عاشورا از کوی والفجر برازجان آغاز شد شرکت‌کنندگان پس از طی کردن مسافتی 15 کیلومتری خود را به حرم امام‌زاده شاهزاده ابراهیم (ع) رساندند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با بیان اینکه چند موکب و ایستگاه صلواتی در مسیر برگزاری پیاده‌روی عزاداران ایجاد شده افزود: از ظرفیت همه هیئت‌های مذهبی  در برگزاری دراین مراسم‌ها استفاده شد.

محمدیان با بیان اینکه در مراسم پیاده‌روی ولایت در برازجان بیش از 70 هزار نفر شرکت داشتند افزود: در این همایش دینی مذهبی که نشان از عشق مردم ولایت‌مدار دشتستان به ائمه‌اطهار(ع) است، عزاداران امام هشتم مسیر 15 کیلومتری را سه ساعت طی کردند.

وی خاطرنشان کرد: حضور پرشور مردم ولایت‌مدار دشتستانی در آخرین روز ماه صفر در پیاده‌روی ولایت نمایشی از عشق و علاقه وافر مردم به پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بود.
نام:
ایمیل:
* نظر: