bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۷ - ۲۳ آذر ۱۳۹۴
آموزشهای کوتاه مدت و میان مدت این اداره کل که به صورت کاملا رایگان در مراکز دولتی ارائه می شود یکی از راهکارهای موثر کاهش نرخ بیکاری در جامعه می باشد.


 عبدالرسول کازرونی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای گفت: بی شک دست یافتن به توسعه پایدار مستلزم توجه همزمان به توسعه نیروی انسانی، فناوری های جدید و سرمایه گذاری است که در این میان نقش نیروی انسانی ماهر به مراتب پر رنگ تر است.

وی اظهار کرد: یکی از معضلات اجتماع ما که مردم و مسئولان نگران آن هستند معضل بیکاری است و از سویی این بیکاری در استان بوشهر نیز گریبان گیر اغلب فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

کازرونی افزود: یکی از راه های ریشه کن کردن بیکاری، آموزشهای فنی و حرفه ای است که به عنوان مثال در رشته های ابزار دقیق و برق فراگیران ما از تحصیلکرده های دانشگاه هستند که گاه با مدرک فوق لیسانس نیاز داشته اند از آموزش های عملی برخوردار شوند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بیان کرد: امروز 15 مرکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی و 120 آموزشگاه آزاد در استان بوشهر فعالیت می کنند و علاوه بر مراکز ثابت در زندان ها، پادگان ها و کمپ ها در محل حضور عشایر و سکونت گاه های غیر رسمی نیز این آموزش ها ارائه می شود.

کازرونی اضافه کرد: آموزش های ما کاربردی و عملی است و از این رو تجهیز کارگاه برای آن هزینه بالایی دارد و نیاز است که مسئولان استانی و شهری از این مراکز که نقش مهمی در کاهش بیکاری و آسیب های اجتماعی دارند، حمایت کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر: