bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۸ - ۲۳ آذر ۱۳۹۴
استاندار بوشهر گفت: زندگی کشاورزان و نخل‌داران استان بوشهر به سختی می‌گذرد و باید صنایع تبدیلی و فرآوری کشاورزی در استان توسعه یابد.
مصطفی سالاری در شانزدهمین جشنواره پژوهش و فناوری استان بوشهر با بیان اینکه در ۴۰ سال اخیر دو شاهکار مهم کشور در استان بوشهر رخ داده شده گفت: نیروگاه اتمی بوشهر و پارس جنوبی دو شاهکار مهم در کشور است که برای بهره‌مندی بیشتر استان بوشهر از این دو پروژه مهم رسالت پژوهشگران است.

استاندار بوشهر افزود:  ۲۵ سال است که پرورش میگو در استان بوشهر مورد توجه قرار دارد و این در حالی است که از دانش روز و تکنولوژی برتر در این حوزه بهره‌برداری نشده که در این بخش هم پژوهشگران باید نقش آفرینی کنند.

سالاری با بیان اینکه ظرفیت دریای خلیج فارس دراستان بوشهر برای پرورش ماهی در قفس فراهم کرده است افزود: با توجه به این قابلیت پژوهشگران باید روی این حوزه متمرکز شوند و راهکارهای لازم برای بهره‌برداری از این ظرفیت در راستای تولید ثروت ارائه کنند.

وی ظرفیت بالای تولید خرما را از دیگر ظرفیت‌های این استان دانست و افزود: با توجه به اینکه تحولاتی در حوزه کشت و پردازش محصولات نخیلات در جهان ایجاد شده تولید خرما به روش سنتی تامین کننده نیاز کشاورزان نیست که دراین حوزه پژوهشگران باید پا به پای تحولات ایجاد شده تلاش کنند.

استاندار بوشهر با تاکید بر توجه به صنایع تبدیلی، بسته بندی و فرآوری محصولات کشاورزی در استان بوشهر افزود: اکنون زندگی کشاورزان و نخل‌داران به سختی می‌گذرد که باید ساز و کار لازم در این بخش فراهم شود.

سالاری با تاکید بر توجه به اقتصاد نوین در حوزه کشاورزی افزود: با توجه به اینکه در وضعیت بحرانی کم‌آبی قرار گرفته‌ایم روی آوردن به روش‌های نوین کشت امری مهم و ضروری است.

وی با تاکید بر استفاده از فناوری اطلاعات در حوزه‌های مختلف اقتصادی و صنعتی بیان کرد: جوانان استان بوشهر در حوزه فناوری اطلاعات جایگاه برتر کشور دارند که در این راستا با بهره‌مندی از این ظرفیت باید زمینه توسعه استان بوشهر در بخش‌های مختلف فراهم شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: