bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۲۶۳
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۶ - ۲۴ آذر ۱۳۹۴
شکست روز یکشنبه رئال مادرید مقابل ویارئال را می توان شکست در دو جبهه برای این تیم دانست


 وقتی بارسلونا روز شنبه در نوکمپ برابر دپورتیوو بازی 2-0 برده را با تساوی 2-2 عوض کرد، بسیاری بر این تصور بودند که رئال مادرید فردای همان روز، مقابل ویارئال با یک پیروزی شیرین، فاصله امتیازی با آبی اناری ها را کاهش خواهد داد اما نتیجه پایانی شگفت انگیز بود. 
رئال مادرید به ویارئال باخت و این مساله، اعتبار بنیتس روی نیمکت رئال مادرید را بیش از گذشته کاهش داد و حالا وضعیت آینده او، تحت بررسی مدیریت باشگاه رئال مادرید قرار دارد. در واقع رئال پس از شکست تلخ و سنگین در ال کلاسیکو، با 5 برد متوالی، روند خوبی را طی می کرد و تقریبا زخم های شکست به بارسا در حال التیام بود اما شکست ال مادریگال، بار دیگر تردیدها را نسبت به تیم بنیتس قوت بخشید.



حالا در باشگاه رئال مادرید، کسی این نکته را پنهان نمی کند که شرایط بنیتس دیگر از استحکام سابق برخوردار نیست. وقتی رئال در ال کلاسیکو به بارسلونا باخت، دو روز بعد، فلورنتینو پرز در یک نشست خبری حمایت قاطعانه ای از سرمربی تیمش به عمل آورد و گفت که بنیتس با تمام قدرت به کارش ادامه خواهد داد اما 21 روز بعد، این حرف دیگر محلی از اعراب ندارد. 

حالا دیگر کمتر کسی در باشگاه، دست یاری به سوی بنیتس دراز خواهد کرد چرا که شکست در مقابل ویارئال و بخصوص نمایش دور از انتظار و بد رئال در نیمه اول، نه تنها هواداران که تیم مدیریتی رئال را نیز ناامید کرده است. دیگر تعداد کسانی که رابطه بین بنیتس و بازیکنانش را چیزی نزدیک به صفر می دانند بیشتر از گذشته شده و از نظر این عده، راهی جز برکناری رافا وجود ندارد. در باشگاه رئال مادرید از حالا روی جانشین بنیتس به جمع بندی نهایی رسیده اند: زین الدین زیدان.

در باشگاه از بنیتس به نوعی قطع امید کرده اند و مربی رئال این را به خوبی دریافته است و او هر روز بیشتر از قبل خود را تنها حس می کند. رافا حالا تعداد حامیانش را بسیار کمتر از گذشته می بیند. او شاید بهتر از هر کسی می داند که در رئال مادرید، نتایج مهم تر از هر چیز دیگری هستند چرا که انتصاب خودش به عنوان مربی رئال، مرهون ناکامی آنچلوتی در کسب جام در فصل گذشته است؛ با وجود اینکه تیم کارلتو زیبا و تماشاگرپسند بازی می کرد. 



رافا در میان بازیکنانش نیز محبوبیتی ندارد؛ بازیکنانی که دلشان برای آنچلوتی تنگ شده؛ بطوریکه هفته گذشته از مطرح کردن این مساله با خبرنگاران ابایی نداشتند. بنیتس از روز ورودش زیر سایه کارلتو قرار داشت و عجیب اینکه تا به امروز نیز نتوانسته از زیر این سایه خارج شود.

اعتبار رافا تخریب شده و بدتر اینکه نتایج نیز به بقای او حکم نمی کنند و در این شرایط، بیرون رفتن احتمالی رئال از کوپا دل ری، ضربه سخت دیگری برای او خواهد بود؛ هرچند که در باشگاه او را در زمینه بازی دادن به چریشف محروم مقابل کادیز مقصر نمی دانند ولی کیست که نداند کوپا دل ری می توانست میدان مناسبی برای بنیتس باشد تا حداقل یک جام در فصل جاری کسب کند. همین جمعه وقتی حکم نهایی دادگاه اداری ورزش در مورد حذف یا بقای رئال در کوپا دل ری که بیاید، وضعیت آینده بنیتس، آشکار تر از قبل قابل ارزیابی خواهد بود.

در باشگاه رئال مادرید روی بنیتس به عنوان کسی که خواهد توانست رئال را به یک ماشین برنده تبدیل کند حساب کرده بودند. مهم نبود رئال زیبا بازی کند یا نتیجه گرا؛ تقریبا مدیران رئال اطمینان داشتند که بنیتس از رئال تیمی برنده خواهد ساخت اما پس از گذشت 15 هفته، رئال سوم است، 15 امتیاز از دست داده، 23 گل نسبت به فصل گذشته کمتر به ثمر رسانده و مثل سال گذشته در چنین مقطعی گل دریافت کرده است. تا به امروز نه نتایج و نه شکل بازی رئال، ضامن بقای بنیتس نیستند. 

شکست مقابل ویارئال شاید در بدترین مقطع ممکن نصیب رئال شد. این تیم می توانست با پیروزی در ال مادریگال، هم فاصله با بارسا را کاهش دهد و هم به دلیل حضور بارسا در جام جهانی باشگاه ها، با پیروزی احتمالی بر رایو و سوسیداد، با یک بازی بیشتر و بالاتر از بارسا، سال 2015 را به اتمام برساند اما شکست 1-0 آب سردی روی همه ارکان باشگاه رئال مادرید بود. این شکست بار دیگر ثابت کرد که رئال مادرید از روحیه تیمی کافی در مسابقات بزرگ برخوردار نیست که این مساله ای بس ناامید کننده برای باشگاهی به بزرگی رئال است.

هفته بعد طبق رسم هر ساله، پرز به عنوان رئیس باشگاه با اعضای تیم فوتبال و نیز بسکتبال رئال مادرید در ضیافت مخصوص کریسمس باشگاه شرکت خواهد کرد اما خبرها حاکی از آن هستند که احتمالا امسال اعضای تیم فوتبال در این ضیافت شرکت نخواهند داشت که این می تواند نشانه ای دیگر از قطع امید پرز از بنیتس باشد.



پرز و دیگر مدیران رئال، بر این عقیده رسیده اند که رابطه سرد بنیتس با ستارگان تیمش از جمله راموس، رونالدو، خامس، مارسلو، کروس و بنزما، به تدریج در حال تخریب شاکله تیم است و بخصوص پس از نیمکت نشینی مشکوک کروس در بازی مقابل ویارئال، این فرضیه قوت بیشتری گرفت. 

رئال روز یکشنبه در برنابئو مقابل رایو قرار خواهد گرفت و پیش بینی می شود که جو ورزشگاه، ملتهب تر از همیشه باشد. بازی مقابل رایو را می توان روز قضاوت نهایی برنابئو در مورد بنیتس و پرز دانست؛ روزی که شاید رئیس باشگاه رئال حتی با وجود برتری تیمش برابر رایو،  بیش از گذشته روی نظریه برکناری بنیتس تعمق کند.آیا چنین خواهد شد؟
نام:
ایمیل:
* نظر: