bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۳۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۵ - ۰۴ دی ۱۳۹۴
مرکز درمانی پزشکی هسته‌ای استان افتتاح شده است. به همین منظور با رئیس مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای و تصویربرداری مولکولی استان بوشهر گفت‌وگو کردیم.
بامدادجنوب- هدی خرم‌آبادی: «کرم کن که فردا که دیوان نهند/ منازل به مقدار احسان دهند». مولف شش کتاب در زمینه پزشکی هسته‌ای است. کتابی با عنوان «مرجع پزشکی هسته‌ای» با همکاری دانشگاه استنفورد امریکا تالیف کرده است. مولف بیش از صد مقاله در مجلات بین‌المللی است. هفته گذشته به مناسبت هفته پژوهش، به‌عنوان پژوهشگر برتر معرفی شد و از دست رئیس‌جمهور محترم لوح تقدیر دریافت کرد. وی با وجود این‌که از طرف دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی دعوتنامه و پیشنهاد داشته اما ترجیح می‌دهد در دیار و خاک خود خدمت کند. او کسی نیست جز پروفسور دکتر مجید اسدی. 

کسی گوی دولت ز میدان ربود/ که در بند آسایش خلق بود. این روزها در کنار خبرهای داغ انتخاباتی و رقابت و جنجال‌هایی که در این بخش صورت می‌گیرد و از طریق رسانه‌ها علنی می‌شود اما خبری خوشحال کننده و امیدوارکننده برای استان ما رقم خورد. شنیدن این موضوع که هنوز هم نبض مردانگی در گوشه و کنار استان محروم ما می‌زند و هنوز برخی انسان‌ها، بنا بر انسانیت خود، دست همنوعانشان را در دست می‌فشارند و در اندیشه نجات انسان‌ها از غرق شدن در دریای مواج روزگار هستند، بارقه‌ای از امید را دل همگان شعله‌ور می‌کند. روز گذشته مرکز درمانی پزشکی هسته‌ای استان افتتاح شد. به همین منظور با رئیس مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای و تصویربرداری مولکولی استان بوشهر گفت‌وگو کردیم. پروفسور مجید اسدی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که هزینه تاسیس و راه‌اندازی این مرکز از طرف کدام نهاد‌ها و ارگان‌ها تامین شده است، به بامداد جنوب گفت: تاسیس و راه‌اندازی این مرکز از سوی سازمان انرژی اتمی، دانشگاه علوم پزشکی تهران و بوشهر و وزارت بهداشت تامین اعتبار شده است.

وی با بیان این‌که تعداد مراکز مشابه در کشور انگشت‌شمار بوده و تنها مرکز فعال جنوب کشور و با تخت محدود در بیمارستان نمازی شیراز وجود دارد، در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که فعالیت برای تاسیس این مرکز از چه زمانی آغاز شده، افزود: تقریبا از سال 88 آغاز به راه‌اندازی این مرکز کردیم. 
اسدی در خصوص این‌که برنامه این مرکز برای جذب توریسم سلامت چیست، تصریح کرد: از یک ماه پیش با شرکت‌های بین‌المللی به‌منظور توریسم سلامت وارد مذاکره شده‌ایم تا بتوانیم به امید خدا به مردم کشورهای حوزه خلیج فارس و آسیای میانه خدمت‌رسانی کنیم.
رئیس مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای و تصویربرداری مولکولی استان با بیان این‌که ارائه خدمت به شهروندان حوزه خلیج فارس و کشورهای دیگر برای آنها مقرون به صرفه و ارزان خواهد بود، تاکید کرد: خدمت‌رسانی به آنها ارزان خواهد بود، علاوه بر آن‌که کیفیت و استاندارد بین‌المللی مرکز تحقیقات درمانی-پزشکی هسته‌ای بوشهر به‌ندرت در ایران و سایر کشورهای مجاور وجود دارد. 

اسدی با اشاره به سختی‌ها و فراز و نشیب‌ها و موانع موجود بر سر راه تاسیس این مرکز، یادآور شد: برای تاسیس چنین مرکزی به چندین مجوز نیاز بوده و باری به هر حال، راه‌اندازی چنین مرکز بزرگی، منوط به همت، انگیزه و تلاش شبانه‌روزی بوده است. مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای بوشهر دومین مرکز با موافقت قطعی وزارت در نوع خود در کشور است.
وی در پاسخ به این سوال که بخش آنکولوژی اطفال در بوشهر کی راه‌اندازی می‌شود، گفت: این بخش در حیطه کاری شیمی‌درمانی و پرتودرمانی است که در حال حاضر دانشگاه مجوز این بخش را هم گرفته و علاوه بر آن کارشناس مربوط هم بازدیدها و بررسی‌های خود را به عمل آورده که اکنون در مرحله جانمایی قرار دارد. قرار است با کمک خیران و دانشگاه علوم پزشکی اعتباری بالغ بر 15 میلیارد تومان به این بخش اختصاص داده شود و مرکز آنکولوژی هم برای اظفال و هم برای بزرگسالان به‌صورت کامل راه‌اندازی شود.

اسدی درباره این‌که هزینه مراجعه‌کنندگان به این مرکز بر چه اساس پرداخت می‌شود، تصریح کرد: کسانی که بیمه پایه و مکمل دارند، هزینه‌شان تقریبا به صفر می‌رسد و بقیه بیمه‌ها هم مبلغ اندکی را پرداخت می‌کنند. 
رئیس مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای و تصویربرداری مولکولی استان به چهار بخش این مرکز اشاره کرد و افزود: این چهار بخش شامل تصویربرداری انسانی، تصویربرداری حیوانات، تحقیقات پایه و درمان با مواد رادیواکتیو می‌شود. 

وی در ادامه به نیروهای مختلفی که در این مرکز فعالیت می‌کنند، اشاره کرد و گفت: تیم پرتوپزشکی، تیم فیزیک اشعه، تیم پرستار آشنا با امور اشعه، تیم مهندس پزشکی، تیم فیزیک پزشکی و نانوتکنولوژی، تیم داروسازی مولکولی، تیم تکنولوژیست پرتوی، کارشناس آزمایشگاه و علاوه بر متخصص، کارشناس پزشکی و هسته‌ای و ... از جمله این نیروها هستند. 
اسدی در پاسخ به این سوال که چرا با توجه به شرایط و موقعیتتان به شهرهای بزرگ‌تر یا کشورهای دیگر نمی‌روید، گفت: من انسانی و ملی فکر می‌کنم، از همین رو براساس وظیفه انسانی، اخلاقی و ملی خود، تمایل و علاقه بسیاری به خدمت در استانم دارم. 
رئیس مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای و تصویربرداری مولکولی استان همچنین خاطرنشان کرد: امید است که استان در این زمینه همچنان بتازد و اگر در این راستا قطب ملی هستیم، در سطح بین‌المللی هم بتوانیم قطب شویم. 

اسدی در پایان از دانشگاه علوم پزشکی، اداره مسکن و شهرسازی، شهرداری و همکاران انرژی اتمی و دیگر مسوولان استانی که در مسیر تاسیس و راه‌اندازی این مرکز بی‌همتا با وی همکاری کرده‌اند، تشکر و قدردانی کرد.
پس از مصاحبه با پروفسور مجید اسدی، ناخودآگاه این بیت سعدی را با خود زمزمه می‌کنم:
«عبــــــــــادت» به جز خدمت خلق نیست                  به تسبیح و سجاده و دلــــــــــــــق نیست
انتظار می‌رود با همکاری و همیاری مسوولان استانی با این مرکز، علاوه بر این‌که قدردان زحمات بی‌شائبه دکتر اسدی و همکارانشان باشیم، شاهد توسعه، رونق و موفقیت این مرکز در راستای خدمت‌رسانی به همنوعان خود نیز باشیم. 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
من
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
0
0
ممنون از نويسنده محترم بسيار عالي بود تبريك فراوان به پروفسور اسدي و مردم استان،خدا را شكر إنسان بزرگواري مثل دكتر اسدي در استان داريم
نام:
ایمیل:
* نظر: