bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۴۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۹ - ۰۶ دی ۱۳۹۴
هافبک سابق بارسلونا کریستیانو رونالدو را یک هیولایی توصیف کرد که خستگی ناپذیر است. او همچنین عنوان کرد به مورینیو به عنوان یک سرمربی فوتبال احترام می‌گذارد.
رونالدو و مسی هفت سال است که بدون رقیب در رقابت‌های لیگا در حال درخشش هستند و به عنوان بهترین‌های فوتبال جهان انتخاب می‌شوند و به احتمال زیاد این رکورد با انتخاب یکی از این دو بازیکن در سال 2015 به عنوان بهترین بازیکن جهان افزایش می یابد. در هفت سال اخیر مسی چهار بار و کریستیانو رونالدو هم سه بار به عنوان بهترین بازیکن فوتبال جهان انتخاب شده اند تا نشان دهند که اختلاف و فاصله زیادی با دیگر ستاره های بزرگ فوتبال جهان دارند.

ژاوی هرناندز که سال ها در بارسلونا با مسی همبازی بود از دلیل اصلی درخشش این بازیکن آرژانتینی سخن به میان آورد. او گفت: بسیار سخت بود که مسی بدون رونالدو به این سطح از آمادگی و کیفیت برسد. اگر رقابت با بازیکن بزرگی همچون رونالدو نبود او نمی‌توانست چهار بار به عنوان بهترین بازیکن فوتبال جهان انتخاب شود. این درباره رونالدو هم صدق می‌کند. رقابت این دو بازیکن بزرگ فوتبال جهان باعث پیشرفت آنها شده و انگیزه‌ای برای درخشش آنها به شمار می‌آید. درباره رونالدو نیز باید بگویم که کریستیانو به یک هیولا می‌ماند. او خستگی ناپذیر است و این را به خوبی نشان داده است.

ژاوی و مورینیو اولین بار در بارسلونا آشنا شدند. جایی که مورینیو به عنوان مترجم در تیم بارسلونا مشغول به کار شده بود و ژاوی نیز تازه به عنوان بازیکنی جوان در تیم آبی اناری شروع به فعالیت کرد. در طول این سال‌ها مورینیو و ژاوی چندین بار رودرروی هم قرار گرفتند خصوصا زمانی که ژوزه هدایت چلسی، اینترمیلان و رئال مادرید را به عهده داشت و برابر تیم بارسلونا به میدان رفت. دیدارهایی که اغلب به جنجال و حاشیه کشیده می‌شد. جنجال‌هایی داخل و خارج از زمین و این باعث می‌شد که مرد پرتغالی به چهره‌ای منفور نزد هواداران بارسلونا و کارشناسان و بازیکنان این تیم قرار بگیرد.

ژاوی درباره مورینیو گفت: او همیشه می‌خواهد برنده باشد و این را در واکنش‌هایش نشان داده است. این فلسفه اوست و من هم به آن احترام می‌گذارم ولی در این فلسفه نمی‌توان به سبک بازی وفادار بود. من به روش او که موفقیت‌های زیادی در فوتبال بدست آورده احترام می‌گذارم. اما نگاه من و او به روش پیروزی در فوتبال متفاوت است. مورینیو سه سال در بارسلونا کار کرد و احترام زیادی برای او قائل هستم. در زمان مورینیو هم برای تیم نخست بارسلونا بازی می‌کردم و هم تیم دوم. مورینیو تفکرات خاص خود را دارد و باید بگویم که علاقه‌ای به سبک مربیگری او ندارم. به عنوان یک مربی و یک شخص حرفه‌ای احترام زیادی برای مورینیو قائل هستم اما سبک بازی‌های تیم او را دوست ندارم. من بازی هجومی را دوست دارم. این در حالی است که مورینیو به بازی دفاعی و محتاطانه علاقه دارد. به هر حال سبک مورینیو متفاوت است و من چنین سبکی را دوست ندارم.

او در پایان درباره رابطه‌اش با ایکر کاسیاس گفت: بله من با کاسیاس دوست صمیمی هستم و همیشه برای او آرزوی موفقیت می کنم.
برچسب ها: فوتبال ، ژاوی ، رونالدو
نام:
ایمیل:
* نظر: