bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۴۳۸
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۹ - ۰۹ دی ۱۳۹۴

برای اثبات این ادعا کافیست بازی¬های چند هفتۀ اخیر شهباززاده و طارمی را بررسی کنیم.
به گزارش افکارخبر،در سال‌های دور و نزدیک همواره وجود ستارگانی چون ناصر حجازی، علی پروین، علی دایی، فرهاد مجیدی علی کریمی، مجتبی جباری، کریم باقری و ... در دو تیم پایتخت نشین باعث شده بود که طرفدران این دو تیم هر زمان  تیم محبوب‌شان از کورس جا ماند یا نتوانست رضایت آنها را جلب کند، وجود این بازیکنان در قالب تیم محبوب شان را دستمایه فخر فروشی بر دیگری قرار داده و همواره با به کار بردن القاب گوناگون برای ستارگان خود و مقایسه آنها با بازیکنان سرشناس تیم مقابل، برتری تیم خود را به رخ بکشند. اما طی چند سال اخیر، با خداحافظی این ستارگان و ورود بازیکنان بی کیفیت تر به استقلال و پرسپولیس، علاقه مندان این دو تیم را به این سمت کشید تا بیشتر به فخر فروشی بر پیشینه تیم شان مرکز کرده و در کل کل های اسمی از بازیکنان به میان نیاورند؛ یا حتی در بعضی مواقع پا را فراتر از این برده و بازیکنان خودی را مورد انتقاد و الفاظ نامناسب قرار دهند.
 
پس از آمد و رفت بازیکنان متعدد به استقلال و پرسپولیس، بالاخره این دو تیم بازیکنانی را جذب کردند که بی شباهت به ستارگان سال های دور آنها نیستند، به گونه¬ای که حنی اسطورهای قدیمی از بازیکنان تیم محبوب شان حمایت کرده و بعضی از آن ها را لایق حضور در لیگ‌های معتبر اروپایی دانستند. سجاد شهباززاده و مهدی طارمی به خاطر پست بازی شان و گل های بیشتری که نسبت به دیگران به ثمر می رسانند این روزها بیشتر مورد توجه هواداران دو تیم قرار گرفته اند. دو بازیکنی که طی دو فصل اخیر با نشان دادن نبوغ فوق العاده خود در مانورهای تن به تن، آمار گل زنی فوق العاده، قدرت سرزنی بالا، پا به توپ شدن قابل قبول و مهم¬تر از آن داشتن شخصیتی محجوب، خیلی زود قلب هوادران تیم‌شان را به تسخیر خود درآوردند.
 
این دو مهاجم با هنرنمایی های خود، هوادر تیم خود را وارد چالش تازه ای کردند «مهدی طارمی یا سجاد شهباز زاده؛ کدامیک برتر است؟»
با مشاهدۀ بازی های اخیر استقلال و پرسپولیس و آنالیز طارمی و شهباززاده ناخودآگاه این فکر به ذهن علاقه مندان فوتبال خطور می‌کند که، این دو مهاجم خود نیز بی رغبت به چالش به وجود آمده نیستند و این روزها برای همدیگر خط و نشان می کشند؛ به گونه ای که هر بار یک طرف برای تیمش هنرنمایی می¬کند دیگری سعی می‌کند آن هنر را به نحو بهتری برای تیم خود نشان دهد و به هوادار خود ثابت کند که برتر از مهاجم رقیب است.
 
برای اثبات این ادعا کافیست بازی های چند هفتۀ اخیر شهباززاده و طارمی را بررسی کنیم؛
اگر چه سجاد شهباززاده با دو گلی که به سیاه جامگان زد فصل را خوب شروع کرد اما به جرأت می¬توان گفت تنبیه¬های پی¬در¬پی کرار جاسم و نبود یک هافبک طراح پشت سر این بازیکن باعث شد تا روند گل زنی و پیشرفت این بازیکن خیلی زود افول کند. از یک طرف کادر فنی تیم استقلال در بسیاری از بازی ها مجبور شد که این بازیکن را یک خط عقب‌تر برده و از او به عنوان هافبک استفاده کند، از طرفی دیگر بی مهری کی‌روش و دستیارانش نسبت به شهباززاده و دعوت نشدن این بازیکن به تیم ملی، سبب شد هر چه از فصل گذشت سجاد شهباززاده از روزهای اوج خود بیشتر فاصله بگیرد. این در حالی بود که رقیب مقابل یعنی مهدی طارمی از رسانه ها گرفته تا بازیکنان خودی، برانکو و کی‌روش از همه طرف مورد حمایت قرار می¬گرفت تا به پیشرفت خود ادامه دهد و هر روز نام خود را روی جلد روزنامه ها نظاره کند. با گذشت زمان و ورود بازیکنان جوانی چون محسن کریمی، فرشید اسماعیلی و بهنام برزای به ترکیب استقلال، از وظایف سجاد شهباززاده کاسته شد و این بازیکن توانست خیلی زود به روزهای خوب خود برگردد.
گلزنی های شهباززاده و طارمی در هفته پایانی لیگ برتر جان تازه ای به رقابت این دو بازیکن داد؛ جایی‌که سجاد شهباززاده در مقابل صبا از حداقل موقعیتی که نصیبش شد نهایت استفاده را برد و توانست گلی ارزشمند و سه امتیازی تقدیم هواداران تیمش کند، اما انگار این درخشش خیلی به مذاق مهدی طارمی خوش نیامد و این بازیکن توانست در مقابل راه آهن با خلق موقعیت های خطرناک، قرار دادن هم تیمی های خود در موقعیت گل زنی و نهایتا زدن دو گل، هم تحسین کارشناسان را برانگیزد و هم پاسخ محکمی به رقیب خود بدهد. برگزاری نیمه نهایی جام حذفی در همان هفته بین استقلال و تراکتور فرصت خوبی برای شهباززاده بود تا خلاقیت، توانایی و ارزش خود را به همگان نشان دهد که اتفاقاً این کار را به خوبی انجام داد و توانست با زدن دو گل، بلیت خرمشهر را دو دستی تقدیم هم تیمی¬های خود و هوادران استقلال کند. آغاز زودهنگام نیم فصل دوم لیگ برتر موجب شد تا تنور رقابت این دو بازیکن همچنان داغ بماند. هواداران پرسپولیس هم با وجود اینکه از نتیجه تیم‌شان مقابل پدیده مشهد راضی نبودند از مهاجم خود به خاطر گلزنی و گرفتن خطاهای متعدد نزدیک محوطه جریمه راضی به نظر می رسیدند. سجاد شهباززاده که به نظر می رسد تعریف و تمجید از رقیب خود را نمی‌تابد با زدن یک گل، یک پاس گل، شلیک شوت محکمی که پس از بلوکه شدن منجر به گل شد مقابل سیاه جامگان مشهد توانست هواداران تیمش را متقاعد کند که او از مهدی طارمی هیچ چیز کم ندارد.
اکنون باید منتظر ماند و دید در ادامه فصل، رقابت این دو بازیکن به کجا کشیده خواهد شد و کدامیک می‌تواند بیشتر رضایت علاقه مندان فوتبال را جلب کند
نام:
ایمیل:
* نظر: