bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۶۶۵
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۸ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۴
سنگربان بوشهری تیم ملی فوتسال در گفت‌وگو با بامداد جنوب:
فوتسال یکی از ورزش‌های مدال‌آور کشور است و همواره در استان‌های مختلف کشور در حال پیشرفت‌ای ولی متاسفانه از این رشته در استان بوشهر حمایت چندانی نشده و سال‌هاست که تیمی از استان نتوانسته در لیگ‌های کشوری حضور یابد.
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی: ورزش استان این روزها در شرایط خوبی قرار دارد. البته حمایت مسوولان استان با توجه به پیشرفت بسیاری از رشته‌های ورزشی هنوز هم در حد انتظار نیست. این روزها بسیاری از ورزشکاران استان به اردوی تیم ملی دعوت می‌شوند و این اتفاق می‌تواند در کنار حمایت مسوولان از این ورزشکاران، ورزش استان را در مسیر درستی قرار دهد.
فوتسال یکی از ورزش‌های مدال‌آور کشور است و همواره در استان‌های مختلف کشور در حال پیشرفت‌ای ولی متاسفانه از این رشته در استان بوشهر حمایت چندانی نشده و سال‌هاست که تیمی از استان نتوانسته در لیگ‌های کشوری حضور یابد. با وجود این هنوز ورزشکارانی در استان بوشهر هستند که در تیم ملی فوتسال خدمت کرده‌اند یا در حال خدمت هستند. یکی از این ورزشکاران، علیرضا صمیمی، سنگربان بوشهری تیم ملی بزرگسالان ایران است که طی این چند سال پیشرفت چشمگیری در سطح اول فوتسال کشور داشته است.

علیرضا صمیمی در گفت‌وگو با بامداد جنوب با بیان این‌که قبل از این‌که وارد رشته فوتسال شوم، در رشته هندبال فعالیت می‌کردم و تا دوره دبیرستان این ورزش را ادامه دادم، افزود: به دلایلی به رشته فوتسال روی آوردم و در سال 83 به عضویت تیم دریانوردان بوشهر درآمدم و پس از یک سال وارد لیگ برتر کشور شدم و به تیم علم و ادب پیوستم و به‌مدت یک سال در این تیم بازی کردم. پس از این دو تیم به مدت 2 سال در تیم صدرای شیراز و پس از آن به مدت 5 سال در تیم ملی حفاری حضور داشتم. الان حدود یک سال که در تیم مس سنگول حضور دارم و سنگربان این تیم هستم.
وی در مورد راهیابی به تیم ملی گفت: سال 2007 در تیم ملی جوانان بودم، سال 2009 به همراه تیم ملی امید به بازی‌های آسیایی رفتم و از سال 2010 نیز به تیم بزرگسالان دعوت شدم.

سنگربان بوشهری تیم ملی در مورد افتخارات  خود در سطح باشگاهی و ملی تصریح کرد: در تیم‌های باشگاهی از مقام دوم تا ششم لیگ برتر را کسب کرده‌ام ولی تا به امروز نتوانستم مقام قهرمانی را به‌دست بیاورم. در سطح ملی نیز دو بار قهرمانی در بازی‌های داخل سالن آسیا در سال‌های 2009 و 2013، سومی آسیا در سال 2012، نائب قهرمانی آسیا در سال 2014، قهرمانی باشگاه‌های آسیا در سال 2012، سومی باشگاه‌های آسیا 2013، نائب قهرمانی گرندپریکس در سال 2010، سومی گرندپریکس در سال 2014 کسب کرده‌ام، البته پنج دوره در تورمنت چین نیز به همرا تیم ملی شرکت کردم که یک قهرمانی و دو نائب قهرمانی به‌دست آوردم.

وی با بیان این‌که شكر خدا مصدوميت‌ام بهشكلي خوبي برطرف شده و به جام ملت‌هاي آسيا در ازبكستان مي‌رسم، افزود: هم‌اکنون در اردوی تیم ملی که در مشهد است به‌سر می‌برم. ابتدا قرار بود اردوی تیم ملی در تاجیکستان برگزار شود ولی به‌دلیل کمبود برخی امکانات نتوانستیم به آن‌جا برویم به اردوی را داخلی کردیم و به مشهد رفتیم. بعد از اردوی مشهد یه مدت یک هفته استراحت داریم و بعد آن چهار روز در تهران اردو می‌زنیم و سپس برای بازی‌های جام آسیا راهی ازبکستان می‌شویم.

صمیمی با بیان این‌که سر منشا اصلی مشکلات فوتسال در استان بوشهر مدیریت نادرست این رشته در استان است، ادامه داد: شاید امکانات زیادی نداشته باشیم ولی با همین امکانات می‌توانیم با مدیریت صحیح فوتسال استان را رونق دهیم. الان حدود 80 سال است که خبری‌ از تیم‌های استان در لیگ‌ برتر کشور نیست و این برای استان بوشهر خیلی بد است. من به همراه تیم دریانوردان بوشهر در سال 83، چهارم لیگ دسته یک کشور شدم ولی هم‌اکنون هیچ خبری از تیم‌های استان در لیگ‌های کشور نیست. البته قرار است با همت مسوولان استان امتیاز یکی از تیم‌های حاضر در دسته لیگ دو خریداری شود و این جای خوشحالی دارد. من از مسوولان استان خواهشمندم همین‌طور که به ورزش‌های دیگر توجه می‌کنند به فوتسال هم توجه کنند، زیرا در استان واقعا استعداد‌های خوبی داریم و به‌دلیل بی‌برنامگی این استعداد‌ها از بین می‌روند. این بازیکنان تا سن 20 سالگی در فوتسال فعالیت می‌کنند ولی به‌خاطر نبود برنامه مناسب یک مرتبه از این رشته دست می‌کشند و این برای فوتسال استان یک عادت شده است. من همیشه گفتم‌ام که دوست دارم بازی خداحافظی‌ام را در یک تیم لیگ برتری در شهر بوشهر انجام دهم.

وی با بیان این‌که امیدوارم مسوولان نگاه‌ ویژه‌ای به فوتسال استان داشته باشند، یادآور شد: این استان می‌تواند یکی از قطب‌های فوتسال کشور شود. من یک گله از مسوولان استان نیز دارم که وقتی طرح استعداد‌یابی در کشور شروع شد، همه استان‌های کشور در این طرح شرکت کردند ولی از استان بوشهر فقط دو نفر در این طرح شرکت کردند که بنده به اطلاع آنها رساندم و مسوولان استان در این رابطه‌ هیچ کار نکردند. من از آنها خواهشمندم با فدراسیون و کمیته فوتسال همکاری بیشتری داشته باشند. 
سنگربان بوشهری تیم ملی در پایان با بیان این‌که بنده هم تا آنجا که در توانم است به پیشرفت این رشته در استان کمک می‌کنم چرا‌که من هم بچه همین استان هستم و دوست دارم این رشته در این استان پیشرفت کند، افزود: جای دارد از خانواده و همسرم که در این 10 سال همواره در کنار من بودند و به پیشرفت من کمک‌های‌ زیادی کردند تشکر کنم و از مردم شهر و استان خواهشمندم برای قهرمانی تیم ملی فوتسال در جام ملت‌های آسیا که در ازبکستان برگزار می‌شود، دعا کنند.
ش
نام:
ایمیل:
* نظر: