bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۰۹
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۴ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
بیشترین مشکل خودروهای گازسوز استان بوشهر داشتن نشتی گاز و پوشش بیرونی مخزن گاز است.
بازرس جایگاه های CNG و خودروهای گازسوز سازمان استاندار ایران گفت: بیشترین مشکل خودروهای گازسوز استان بوشهر داشتن نشتی گاز و پوشش بیرونی مخزن گاز است.


مهرداد فریدنیا یکشنبه در حاشیه اجرای طرح بازرسی از مخازن گاز خودروهای تاکسی درون شهری برازجان افزود: این طرح در راستای معاینه فنی مخازن خودروهای گازسوز و به منظور ارتقاء سطح ایمنی خودروهای عمومی از جمله تاکسی به مرحله اجرا درآمده است. 

وی یادآور شد: عملیات بازرسی از خودروهای مشمول بر اساس استاندارد 9426 استاندارد ملی ایران انجام شده است.

فریدنیا بیان داشت: اجرای این طرح باعث بهینه سازی مخازن گازخودروهای عمومی درون شهری برازجان و موجب ایمنی بیشتر سرنشینان و مالکان خودرو خواهد شد.

وی بیان داشت: در این بازرسی ها بابهره گیری از ابزار پیشرفته قطر سنجی ضخامت مخزن، نشت یابی گاز مخزن و متعلقات سیستم محفظه گاز بندی خودرو و پایه های خود مخزن و سطح بیرونی خودروها مورد بررسی قرار می گیرد.

بازرس جایگاه های CNG و خودروهای گازسوز سازمان استاندار ایران گفت: در پایان هر بررسی، کلیه عیب های مشاهده شده بر روی مخزن گازی هر یک از خودروها درگزارشی تهیه و برای رفع آنها در اختیار مالک خودرو قرار می گیرد.

فریدنیا اضافه کرد: خودروهایی که مخزن گاز آنها مشکل داشته باشد طی گزارشی به واحد تاکسیرانی برازجان نیز اعلام می شود.

وی بر عدم پوشش خارجی مخازن گاز تاکید کرد و افزود: مخازن خودروهای گازسوز هر شش سال یک بار باید معاینه و مورد بازرسی قرار گیرد.

کارشناس بخش مکانیک اداره استاندار استان بوشهر نیز گفت: استان بوشهر بالغ بر یکهزار تاکسی دارد که در برنامه ریزی صورت گرفته در سال جاری 600مخزن CNG تاکسی مورد معاینه و بازرسی قرار می گیرد.

پویا ناصریان افزود: کلیه هزینه های اجرایی این طرح به ازای هر خودروی تاکسی شهری به میزان 330 هزار ریال بصورت رایگان بوده که توسط اداره استاندارد تامین شده است.

وی گفت: بازرسی از مخازن خودروهای گاز سوز عمومی در شهرهای بوشهر و گناوه اجرا شده است.

ظهراب امیری جانشین واحد تاکسیرانی شهر برازجان نیز گفت: شهر برازجان دارای 307 خودروی تاکسی شهری است که کار خدمات رسانی به مردم این شهر را انجام می دهند.

ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: