bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۱۰۵
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۵ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۴
داور بازنشسته و پرآوازه ایتالیایی از ورود تکنولوژی به دنیای فوتبال ابراز نگرانی کرد.
در آخرین جلسه هیات رییسه انجمن بین المللی فوتبال تصمیم بر آن شد که از تصاویر ویدیویی برای کمک به تصمیم‌های داوران در زمین مسابقه کمک گرفته شود. قرار است این تصمیم به صورت آزمایشی مورد بررسی و در فصل 18-2017 مورد استفاده قرار بگیرد.

اکنون پیرلوییجی کولینا که پیشینه قضاوت در فینال جام جهانی فوتبال را در کارنامه دارد اعلام کرده مخالف استفاده بیش از اندازه تکنولوژی در فوتبال است. او در این زمینه گفت: اگر در فوتبال امروز داوری می‌کردم، بدون شک برایم خیلی سخت بود که بخواهم با چیزی به نام تکنولوژی در فوتبال کنار بیایم و عملکردم از طریق تصاویر و عکس‌ها مورد ارزیابی قرار بگیرد. از اینکه نمی‌توانستم از توانایی‌های خودم برای قضاوت کردن استفاده کنم، بدون هیچ شکی ناامید می‌شدم.

کولینا اضافه کرد: جیانی اینفانتینو (رییس جدید فیفا) اعلام کرده است فوتبال باید توسعه پیدا کند. با این حرفش موافقم. باید صبر کرد و روی این مسایل تحقیق به عمل آورد و بعد از آنکه همه چیز بررسی شد، تصمیم نهایی گرفته شود. هدف همه ما باید این باشد که جلوی هیجان و زیبایی ورزش گرفته نشود. اگر تکنولوژی بخواهد وارد ورزشی مانند راگبی شود، بدون شک این ورزش یک قدم رو به عقب برداشته است. برای فوتبال هم همینطور است.
نام:
ایمیل:
* نظر: