bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۵ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
حال باید پرسید چه کاری مهم‌تر از رسیدگی به وضعیت کارگران وجود دارد؟ آیا رسیدگی به وضعیت این کارگران کم‌اهمیت‌تر از برگزاری جلسه‌ای بود که روز گذشته با حضور همه مدیرکل‌ها نزدیک به دو ساعت برگزار شد.
بامداد جنوب: نزدیک عید است و خیابان‌ها پر است از ازدحام مردمی که می‌خواهند برای سال نو خود و خانواده شان را نو کنند تا سالی جدید را توام با شادی و میمنت آغاز کنند. در این بین اما هیچ چیز دردناک‌تر از شرمندگی پدری نیست که در آستانه سال نو جیبش خالی است و زن و عیالش چشم انتظارشان بر در تا نان‌آور خانه بیاید و کمبودها و کاستی‌های آنها را برطرف کند.

 کارگران شرکت صدرا که دیگر آوازه اعتصاب و تحصن‌های آنها به گوش مسوولان کشوری هم رسیده، با توجه به نزدیک شدن نوروز تمام تلاش خود را که تنها در صدای اعتراض و فریادشان است، به کا رگرفتند تا شاید با پرداخت معوقاتشان، عید بر خانواده آنها نیز مبارک باشد و لبریز از خنده و شادی. در آخرین تحصن کارگران شرکت صدرا که به‌علت هشت ماه حقوق نگرفتن بود، معاون سیاسی استانداری قول پرداخت معوقات آنها را در سه بخش داد و این در حالی است که این اعتصاب روز گذشته حکایت از محقق نشدن وعده‌ها دارد. حال باید پرسید چه کاری مهم‌تر از رسیدگی به وضعیت کارگران وجود دارد؟ آیا رسیدگی به وضعیت این کارگران کم‌اهمیت‌تر از برگزاری جلسه‌ای بود که روز گذشته با حضور همه مدیرکل‌ها نزدیک به دو ساعت برگزار شد. البته در هنگام تحصن کارگران روبه‌روی استانداری هم سالاری گفته بود که از تحصن کارگران خبر ندارد!

در همین راستا، روز گذشته سایت خلیج فارس درباره اعتراض دوباره کارگران صدرا نوشت: «یک منبع کارگری در گفت‌وگو با «خلیج فارس» تصریح کرد: در جریان اعتراضات صنفی و آرام بهمن ماه کارگران مقابل استانداری، حقیقی معاون سیاسی استاندار وعده داد که حقوق عقب‌افتاده آنها در سه فرصت هفته جاری تا پایان بهمن و قبل از پایان سال پرداخت می‌شود.
به گفته وی، تاکنون فقط یک بخش از وعده معاون استاندار آن هم با تاخیر عملی شد و خبری از پرداختی به کارگران در آخر بهمن خبری نشد و در آستانه پایان سال، برنامه‌ای برای بخش سوم همان وعده از طرف مسوولان صدرا ارائه نشده است.
به گفته وی، روز طی روزهای اخیر شماری از کارگران پیمانکاری‌های صدرا مقابل در این شرکت در جزیره (سکوساز) تجمع کرده که این موضوع منجر به اختلال در ورود سایر مجموعه شد، ضمن این‌که مسوولی نیز برای توضیح درباره وضعیت حقوق عقب‌افتاده‌شان به میان آنها نیامده است.
این کارگران می‌گویند: حقوق آذر، دی و بهمن را بدهکار هستند، ضمن این‌که در پایان سال مشخص نیست آیا حقوق اسفند و عیدی هم پرداخت شود یا خیر؟
شنیده می‌شود سردار دهقان وزیر دفاع و سردار عبدالهی رئیس هیات‌مدیره به بوشهر سفر می‌کنند تا قرارداد واحدهای تعمیرات کشتی در صدرا را برای کشور عراق امضا کنند که گویا نشستی هم با استاندار خواهند داشت.
باید دید آیا این سفر و نشست استانداری می‌تواند قبل از پایان سال بخش دیگری از حقوق عقب‌افتاده کارگران شرکت صنایع دریایی شعبه بوشهر را زنده کند؟». 

نام:
ایمیل:
* نظر: