bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۱۳۵
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۵ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
شکست سنگین در مقابل نفت در بوشهر
هفته بیست و نهم لیگ دسته اول برگزار شد و ایرانجوان در یک بازی عجیب و سرشار از حاشیه با سه گل مغلوب مهمان خود نفت مسجد سلیمان شد. حادثه بازی خیبر خرم آباد این‌بار هم در یک بازی خانگی برای ایرانجوان تکرار شد تا...
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی: هفته بیست و نهم لیگ دسته اول برگزار شد و ایرانجوان در یک بازی عجیب و سرشار از حاشیه با سه گل مغلوب مهمان خود نفت مسجد سلیمان شد. حادثه بازی خیبر خرم آباد این‌بار هم در یک بازی خانگی برای ایرانجوان تکرار شد تا دومین شکست تلخ خانگی شاگردان سعید مفتخر رقم بخورد.
مربی تیم ایرانجوان در گفت‌وگو با بامداد جنوب با بیان این‌که فوتبال از دو قسمت؛ برد و باخت تشکیل شده است، افزود: تیم ما در حدود 10 هفته است بهترین نتایج ممکن را کسب کرده است و روند بسیار خوبی را داشتیم. ما با آمادگی کامل وارد این بازی شدیم و متاسفانه روی اشتباه عجیب داور ما خیلی زود گل اول را دریافت کردیم و همین اتفاق شیرازه تیم ما را به هم ریخت و بازیکنان از کنترل خارج شدند. بازیکنان به داور مسابقه دید منفی داشتند، چراکه همین داور در بازی خونه به خونه با یک اشتباه باعث باخت ما در آن بازی شد. در ادامه تماشاگران هم کنترل خود را از دست دادند و ما نتوانستیم جو به‌ وجود آمده را کنترل کنیم. البته بازیکنان بزرگ ما نتواستند جو را آرام کنند و همین مشکلات باعث شد روز بد ما با شکست سنگین 3-0 تکمیل شود.

آرامش تصریح کرد: ما قبول داریم که در این بازی عملکرد ضعیفی داشتیم ولی کار هنوز تمام نشده است و سعی داریم با برنامه‌های مناسب روحیه از دست رفته را به بچه‌ها برگردانیم تا در ادامه نتایج خوبی کسب کنیم. ما اصلا به فکر سقوط از لیگ دسته یک نیستیم و هدف ما صعود است. هم‌اکنون فاصله ما با تیم ششم جدول بسیار اندک است و 9 بازی دیگر در پیش داریم که چهار بازی از آنها در خانه است. من همین‌جا به هوادارن ایرانجوان قول می‌دهم که به‌رغم تمام مشکلات و نبود حمایت از این تیم با یک جایگاه خوب در لیگ یک باقی‌ می‌مانیم. 
ویدر پایان یادآور شد: البته جای دارد از بازیکنان تیم تشکر کنم، چراکه تلاشی زیادی در این بازی کردند البته تماشاگران هم از ما حمایت زیادی کردند و ما واقعا شرمنده هستیم که نتواسنتیم در مقابل آنها چنین شکستی را متحمل نشویم.
کارشناس فوتبال بوشهر در گفت‌وگو با بامداد جنوب با بیان این‌که ایرانجوان بازی را به‌خاطر اشتباهات عجیب داوری و شرایط طبیعی فوتبال بوشهر که با مشکلات زیادی روبه‌رو‌ است، باخت، افزود: به‌نظرم فوتبال بوشهر به‌سمتی در حال حرکت که است که حمایت از این کمتر می‌شود. پیش‌بینی این روزهای سخت برای ایرانجوان می‌کردیم، چراکه تیمی نتوانسته با توجه به نزدیکی عید به سختی توانسته است که 20 درصد از حقوق بازیکنان را بدهد طبیعی است که با این مشکلات مواجه شود.

فاضل قنبرپور با بیان این‌که در روزی که ایرانجوان موقعیت‌های فراوانی برای گل‌زنی از دست داد تیم مسجد سلیمان که تیمی جوان و دونده است با حرفه‌ای‌گری و کمک اشتباهات داور توانست ایرانجوان را شکست دهد، تصریح کرد: ایرانجوان در دقیقه دو بازی غافل‌گیر شد و روی اشتباه داور تیم حریف به گل رسید. بعد از این‌که ایرانجوان این گل را دریافت کرد، به بازی احساسی روی آورد و بازیکنان این تیم نتوانستند تمرکز از دست رفته خود را برگردانند. حتی بازیکنان با تجربه ایرانجوان در جمع کردن تیم ناکام ماندند. همین نکته باعث شد تا ایرانجوان نتواند بازی را اداره کنند و در طول بازی عصبی بودند و همین مشکلات زیادی را به‌وجود آورد. من فکر می‌کنم بر اثر اشتباهاتی که داور مسابقه روی دو گل تیم حریف داشت کار را برای ایرانجوان دشوار کرد.

وی تصریح کرد: در نیمه دوم آقای مفتخر تیم را هجومی بست. ایرانجوان سعی کرد با استفاده از بازیکنان تکنیکی به تیم حریف ضربه بزند و بتواند نتیجه بازی را جبران کند ولی نبود یک تمام‌کننده باعث شد که چندین موقعیت خوب برای این تیم از دست برود و این سبب شد در روزی که ایرانجوان بر داور هم بدتر بود 3 امتیاز حساس را از دست داد تا جایی که این تیم می‌توانست با این برد خیال خود بابت ماندن در لیگ یک راحت کند اما همچنان بازیکنان این تیم استرس دارند و سقر سقوط این تیم را تهدید می‌کند.
قنبرپور در پایان گفت: البته مصدومیت شکوهی کاپیتان ایرانجوان در این بازی در همان نیمه اول باعث شد شرایط بازی فرق کند و دفاع این تیم متزلزل شود. اولین نکته خوب بازی این بود که ایرانجوان در روزی هم که بد بازی می‌کرد، موقعیت زیادی را به‌وجود آورد. در پایان برخی به مسوولان استان اعتراض کردند، چراکه هیچ‌کس از این تیم حمایت نمی‌کند. آنها باید اعتماد به نفس خود را باز یابند، چراکه در صورت فراموش نکردن این بازی این تیم با مشکلات زیادی روبه‌رو خواهد شد.

ترکیب ایرانجوان در این بازی
جاسم یاسر‌الهی، محمد طارمی، مهدی شکوهی، حسین بازیاری، اویس کردجهان، سلمان بحرانی، مهدی طاهری، امین مشایخ، رامین دهقانی، رضا احمد شاهی و سجاد فیض الهی.
شرح نیمه اول
به گزارش فوتبال بوشهر، در اولین حمله بازی یکی از سریع‌ترین گل‌های فصل روی اشتباه عجیب داور مسابقه به ثمر رسید. ارسال کرنر در دقیقه دو با یک ضربه سر آرام به وسیله مصطفی نوروزی به گل اول نفتی‌ها تبدیل شد. در صحنه گل اول مشخص نشد مدافعان بلند زن ایرانجوان کجا بودند. در ادامه ایرانجوان حمله کرد اما بدون برنامه، به‌طوری که تا برخی بازیکنان این تیم با تکروی‌های بی‌مورد سعی داشتند به تنهایی گلزنی کنند. تیم بوشهری که به شدت احساسی بازی می‌کرد در دقیقه 30 با سوت داور مرتکب خطای پنالتی شد. در این صحنه فاصله نزدیک توپ با محمد طارمی باعث شد تا محمد‌حسین ترابیان قاضی نه چندان منصف بازی نقطه پنالتی را نشان دهد. احمد داودی بازیکن مسجد سلیمانی و بازیکن سابق ایرانجوان پشت ضربه پنالتی ایستاد و بر خلاف جهت جاسم یار‌الهی توپ را وارد دروازه کرد. نیمه اول تحت تاثیر اشتباهات مضحک داور خاتمه یافت.
شرح نیمه دوم
در نیمه دوم سعید مفتخر تیمش را هجومی‌تر از قبل وارد میدان کرد تا بتواند با استفاده از تشویق‌های هواداران پرشور ایرانجوان نتیجه را عوض کند. روی ارسال‌های کرد‌جهان ایرانجوان چند موقعیت خوب را به وسیله طاهری، فیض الهی و محمد طارمی از دست داد تا آه از نهاد هوادارانش بلند شود. سجاد فیض‌الهی مهاجم ایرانجوان کارت زرد دوم خود را به‌دلیل اعتراض به رای داور گرفت و با این اخراج بچه‌گانه تیم خود را در دقایق حساس بازی 10 نفره کرد تا مشکلات ایرانجوان بیشتر شود. ایرانجوان 10 نفره هم موقعیت گلزنی داشت اما پرچم‌های عجیب کمک داور بازی و اخطار ندادن داور وسط بازیکنان این تیم را بیش از گذشته عصبی کرد. شوت بحرانی را در دقیقه 88 حسینی دروازبان نفت مسجد سلیمان به زیبایی مهر کرد تا در یک ضد حمله باز هم احمد داودی دروازه تیم سابق خود را باز کند و نتیجه بازی 3بر0 به سود مهمان شود. ایرانجوان با این شکست تا رده یازدهم جدول پایین آمد و این همان نکته‌ای است که در هفته‌های گذشته متذکر شده بودیم، خطر سقوط برای تنها نماینده استان بوشهر در لیگ یک ایران و خواب زمستانی مسوولانی که برای برد‌های اخیر ایرانجوان هیچ ارزشی قائل نشدند.
لازم به ذکر است که در این بازی احمد کیا به جای مهدی شکوهی و عباس چاپی به جای رامین دهقانی به میدان رفتند.
بهترین بازیکن زمین
در روز شکست سنگین ایرانجوان احمد داودی برای تیمش خیلی ساده اما موثر بازی کرد. دو گل به ثمر رساند و در ایجاد شکاف بین مدافعان ایرانجوان موفق عمل کرد. ضمن آن‌که ابراهیم فلاح در قلب دفاع این تیم روز پرفروغی را پشت سر گذاشت.
آنقدر بد سوت زد تا روز کابوس‌وار ایرانجوان کامل شود! آقای ترابیان همان داوری بود که در بابل و مقابل خونه به خونه سر ایرانجوان را برید و این ذهنیت منفی باز هم برای قرمز‌ها خاطره ساز شد. این‌که داوران بوشهری در بی‌توجهی محض مسوولان کمیته داوران فدراسیون فوتبال به کار خود ادامه می‌دهند را باید به حضور چنین داوران بی‌تجربه و پر اشتباه ربط داد! به نظر می‌رسد فوتبال بوشهر تا رسیدن به پله‌های ترقی فوتبال که یکی از آنها داشتن آدم‌های قوی و صاحب نفوذ در ساختمان فدراسیون فوتبال است، فاصله‌های زیادی دارد...

نام:
ایمیل:
* نظر: