bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۴ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۴
باخت شاهین، برد پارس جنوبی؛
هفته سوم لیگ دسته 2 و هفته سی‌ام لیگ دسته 1 روز گذشته برگزار شد و نمایندگان استان به مصاف حریفان خود رفتند که حاصل آن دو شکست و یک پیروزی برای آنها بود.
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی: شاگردان سعید مفتخر  هفته‌های سختی را سپری می‌کنند و نتایج دو هفته گذشته گواه این ادعا است. در این بازی ابتدا در دقیقه 28 دروازه ایرانجوان باز شد تا نیمه اول با یک گل به سود میزبان خاتمه یابد. در نیمه دوم سلمان بحرانی هافبک ایرانجوان با ضربه‌ای دقیق دروازه نساجی را باز کرد تا نتیجه بازی یک بر یک مساوی ادامه پیدا کند.
مربی تیم ایرانجوان در گفت‌وگو با بامداد جنوب با بیان این‌که در دقیقه اول اصلا خوب کار نکردیم، افزود: در ادامه وضعیت تیم بهتر شد و چند موقعیت ایجاد کردیم ولی روی اشتباه بازیکن خودی گل اول را دریافت کردیم و نیمه اول با باخت به رختکن رفتیم. در نیمه دوم با صحبت‌های که با بازیکنان داشتیم، روحیه از دست رفته آنها را برگرداندیم و در این نیمه بازی را مساوی کردیم. در نیمه دوم تقریبا بر بازی سوار شده بودیم ولی روی یک کرنر مستقیم و البته اشتباه مسلم دروازه‌بانمان گل دوم را دریافت کردیم. بعد از گل دوم تیم ما بی‌دلیل عقب کشید و البته در ادامه یکی از بازیکنان ما اخراج شد و این باعث شد بازیکنان ما اعتماد به‌نفس خود را از دست بدهند و ساختار تیمی به هم خورد و حریف از این فرصت استفاده کرده و دو گل دیگر را به ثمر رساند. من به تیم نساجی تبریک می‌گویم، چراکه بازی خوبی را به نمایش گذاشتند و امیدوارم در بازی آینده بتوانیم جبران کنیم.
آرامش در مورد برنامه‌های تاکتیکی ایرانجوان در نیمه اول و دوم مسابقه گفت: در نیمه اول با توجه به این‌که در خانه حریف بازی می‌کردیم سعی داشتیم، مرکز زمین را کنترل کنیم و از ضد حملات استفاده کنیم ولی در این کار موفق نشدیم. در نیمه دوم حمله مستقیم را در دستور کار قرار دادیم که این  اتفاق منجر به ثمر رسیدن گل ما شد ولی همان‌طور که گفتم گل دوم و اخراج بازیکنمان در این نتیجه تاثیر داشت و ما متحمل شکست بدی شدیم.
وی در ادامه گفت: به هیچ عنوان از عملکرد بازیکنان راضی نیستیم و تقریبا به غیر دو نفر از بازیکنان، مابقی برنامه‌های که برای آنها مشخص کرده بودیم نتوانستند در زمین اجرا کنند. امیدوارم در چند روزی که تعطیل هستیم تلاش و کوشش خود را بیشتر کنیم تا بتوانیم به روند خوب گذشته برگردیم.
مربی ایرانجوان در پایان با بیان این‌که داور قضاوت بسیار خوبی داشت، یادآور شد: از داور مسابقه تشکر می‌کنم، چراکه اشتباه خاصی نداشت. ما امروز به خودمان باختیم بازیکن ما امروز تمرکز کافی نداشتند و این باعث شد چنین اتفاق بدی بیافتد.

پیش از به ثمر رسیدن گل تساوی ایرانجوانی‌ها صاحب موقعیت‌های گلزنی شدند که تبدیل به گل نشد. میزبان پرتماشاگر شمالی برای رسیدن به گل باز هم حمله کرد تا روی یک ضربه کرنر که ناشی از اشتباه مسلم گلر ایرانجوان بود به گل برسد. بعد از این گل شیرازه ایرانجوان از هم پاشید که البته اخراج محمد طارمی هم مزید بر علت شد. میزبان در ادامه از ده نفره شدن ایرانجوان نهایت استفاده را برده و دو گل دیگر را هم به ثمر رساند .این بازی با حساب چهار بر یک سود نساجی خاتمه یافت تا ایرانجوان دومین شکست سنگین و البته متوالی خود را تجربه کند.
تیمی که چند هفته با کسب نتیجه‌های مطلوب تا نزدیکی‌های سه تیم اول هم آمده بود، اکنون با بی‌اعتنایی مسوولان استان در سراشیبی سقوط قرار دارد و هواداران بیش از گذشته نگران وضعیت این باشگاه هستند. ایرانجوان با همان 39 امتیاز در مکان یازدهم جدول قرار گرفت.

پارس جنوبی همچنان می‌تازد
پارس جنوبی هم در یک بازی خانگی به مصاف نفت امیدیه رفت و توانست با دو گل از سد این تیم بگذرد. شاگردان مهدی پاشازاده در این بازی با گل‌های مصطفی نوبخت و رحمان عبادزاده یک پیروزی شیرین خانگی را به دست آوردند تا جدال نفتی‌ها به سود نماینده استان بوشهر خاتمه یابد و پارسی‌ها سال 94 را با صدرنشینی و امید صعود به لیگ یک خاتمه دهند. پارس جم با این برد 7 امتیازی شد و در پایان هفته سوم صدرنشین شد.    
تحلیل بازی‌ها از نگاه کارشناس
کارشناس فوتبال در گفت‌وگو با بامداد جنوب با بیان این‌که شاهین در دومی بازی خارج خانه باز هم شکست خورد، افزود: این نشان می‌دهد که شاهین در بازی خانگی با حضور تماشاگرانش خیلی قدرت دارد ولی در عین حال در بازی‌های خارج از خانه عملکرد ضعیفی داشته و کادر فنی باید برای حل مشکل چاره‌ای پیدا کند، چراکه شاهین شش امتیاز حساس خارج خانه را از دست داده است. از طرفی تازه هفته سوم این مسابقات به پایان رسیده است و شاهین با تیم صدر‌نیشن که تیم پارس جنوبی است اختلاف کمی دارد. شاهین باید برنامه‌های خود را به شکلی ادامه دهد که از بازی‌های خانگی به‌طور کامل امتیاز را بگیرد و از بازی‌های خارج خانه هم شروع به امتیاز‌گیری کند. اگر شاهین در بازی‌های خارج از خانه امتیاز نگیرد، این تیم کار بسیار سختی برای صعود به لیگ یک دارد. بازی بعدی شاهین با نفت امیدیه است که این تیم برای قرار گرفتن در جمع مدعیان باید 3 امتیاز بازی را کسب کند.
فاضل قنبر‌پور در مورد پارس جم با بیان این‌که این تیم نشان داده است که توانایی صعود به لیگ یک را دارد، افزود: کسب هفت امتیاز از 3 بازی به نظر من یعنی این تیم 50 درصد از راه صعود را رفته است. پارس جم یک مربی با تجربه دارد که سه تیم را به لیگ یک آورده است و تجربه این کار را دارد. این تیم با کسب دو برد خانگی از نظر شرایط روحی و روانی در بهترین حالت قرار دارد. بازی بعدی آنها با اکسین البرز است که به‌ نظر من این بازی شرایط این گروه را مشخص می‌کند.

وی در مورد ایرانجوان با بیان این‌که پیش‌بینی شده بود که اتفاقات تلخی برای این تیم رخ دهد، یادآور شد: بازیکنان ایرانجوان قبل از این بازی مسافت طولانی را طی کرده‌ بودند و برای این بازی بسیار خسته بودند. این تیم از شرایط آرمانی خود دور است، چراکه نتوانسته است بازیکنان خود را شارژ مالی کند اما ایرانجوان همان تیمی است که توانسته بود قدرت‌های لیگ یک را شکست دهد. به نظر می‌رسد روزهای سخت ایرانجوان رسیده است و اگر به این تیم نرسند و شرایط روحی و مالی بازیکنان حل نشود شرایط از این هم بدتر می‌شود. درست است که ایرانجوان با منطقه سقوط، 8 امتیاز فاصله دارد اما این لیگ ماراتون‌وار شوخی با هیچ کسی ندارد. ما امیدواریم سال بعد در لیگ یک سه نماینده داشته باشیم ولی اگر مسوولان به فکر ایرانجوان نباشند همین سهمیه را نیز از دست می‌دهیم. ایرانجوان باید در تعطیلات ریکاوری کند.

شاهین همچنان ناکام در خارج از خانه
شاهین در این هفته پس از برد شیرین در بوشهر در یک بازی خارج از به مصاف تیم نیرو زمینی در تهران رفت که با نتیجه یک بر صفر مغلوب این تیم تهرانی شد.
مربی تیم شاهین شهرداری در گفت‌وگو با بامداد جنوب با بیان این‌که من قصد توجیه این باخت را ندارم، تصریح کرد: بعضی از تیم‌های حاضر در لیگ دو زمین مناسبی برای بازی ندارند و یکی از این تیم‌ها نیروی زمین است. فوتبال تیم ما روی زمین است. ما امروز یک گل خیلی ساده در‌یافت کردیم گلی که روی یک اتفاق به‌وجود آمد. ما تلاش می‌کنیم در بازی‌های آینده این باخت اتفاقی را جبران کنیم تا بتوانیم به لیگ یک صعود کنیم.
رضا بازیاری در ادامه گفت: زمانی که یک تیم بر روی زمین، فوتبال خود را ارائه می‌دهد بازیکنان می‌توانند برنامه خود را پیاده کنند. ولی وقتی وضعیت زمین نامناسب باشد هیچ انتظاری از این بازیکنان نباید داشته باشیم. نیروی زمین فقط یک موقعیت داشت و برنامه خاصی در این بازی نداشت. به هر حال این اتفاقات جزء حوادث فوتبال است و ما امیدوارم که این اتفاقات دوباره تکرار نشود. تیم ما یک مشکل اساسی دارد که از فصل این تیم را اذیت کرده است و آن تجربه لازم است که ما سعی می‌کنیم این مشکل را حل کنیم.
وی در مورد قضاوت داور مسابقه یادآور شد: داور‌های لیگ دو اصلا خوب نیستند و قضاوت‌های پر‌اشتباهی در هر بازی دارند. دلایل آن را نیز همه مریبان می‌دانند. ولی نمیشه گفت که داور در باخت ما در این بازی تاثیر زیادی داشته است ولی سطح داوری متوسط بود.
نام:
ایمیل:
* نظر: