bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۷ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۵
مصاف شاهین شهرداری و پارس جنوبی در جم
هفته پنجم لیگ دسته دو کشور در حالی هفته آینده برگزار می‌شود که در حساس‌ترین بازی آن، دو تیم هم‌استانی شاهین بوشهر و پارس جنوبی در ورزشگاه جم به مصاف هم‌ می‌روند.
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی: هفته پنجم لیگ دسته دو کشور در حالی هفته آینده برگزار می‌شود که در حساس‌ترین بازی آن، دو تیم هم‌استانی شاهین بوشهر و پارس جنوبی در ورزشگاه جم به مصاف هم‌ می‌روند. دیداری که از همه لحاظ برای دو تیم و تیم‌های دیگر حاضر در گروه الف مسابقات مهم است. مساوی در این دیدار هیچ نفعی برای دو تیم ندارد و این باعث می‌شود که آنها از صدر فاصله بگیرند اما برد هر کدام از این تیم‌ها در این بازی می‌توانند به منزله دور شدن تیم بازنده از رویای صعود باشد.
تیم پارس جنوبی مرحله دوم مسابقات را خیلی خوب شروع استارت خود را برای صعود به لیگ یک از همان هفته اول زد. پارس در هفته اول توانست در یک بازی خانگی تیم نیروی زمینی تهران با نتیجه یک بر صفر شکست دهد. این تیم در بازی دوم خود که یک بازی خارج از خانه بود در برابر رهپویان رضوانشهر در حالی که 2 بر صفر عقب بود توانست بازی را به تساوی بکشاند تا بتواند در زمین این تیم یک امتیاز را به‌دست آورد. پارس جنوبی در هفته سوم در خانه توانست با ارائه یک بازی خوب، تیم نفت امیدیه را با نتیجه دو بر صفر شکست دهد و هم‌چنان در صدر باقی بماند. در حالی که طبق پیش‌بینی تصور می‌شد پارس جنوبی روند رو‌به رشد خود را حفظ کند ولی در هفته چهارم اکسین البرز با نتیجه یک بر صفر شکست خورد تا در صدر، دو تیم رهپویان رضوانشهر و اکسین البرز را در کنار خود حس کند. البته پارس جنوبی همچنان در صدر قرار دارد و با پیروزی در مقابل شاهین شهرداری می‌تواند وضعیت خود را در جدول بهبود بخشد و به صعود امیدوارتر شود.

از طرف مقابل، شاهین شهرداری آن‌طور که پیش‌بینی می‌شد مسابقات را خوب شروع نکرد و در اولین بازی خود که در مقابل رهپویان رضوانشهر بود، شکست سنگینی را متحمل شد تا مثل بازی برگشت مرحله اول، در این شهر ناموفق باشد. ولی شاهین خیلی زود به خود آمد و در بازی دوم خود که در ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر برگزار شد توانست با حمایت پرشور تماشاگران خود تیم اکسین البرز را با سه گل بدرقه کند و این برد باعث شد تا فشار از روی دوش کامیاب و بازیکنانش برداشته شود. ولی روند سینوسی شاهین همچنان ادامه داشت و این تیم در هفته سوم در برابر نیروی زمینی تهران با شکست مواجه شد تا کار برای صعود این تیم سخت شود. ولی از آنجا که در این مرحله ثابت شده بود که شاهین در حضور تماشاگران خود در ورزشگاه روحیه مضاعفی می‌گیرد در هفته چهارم لیگ توانست نفت امیدیه را با چهار گل شکست دهد و خود را به صدر نزدیک‌تر کند. طبق آمار شاهین در بازی‌های خانگی 100 درصد پیروزی را به‌دست آورده و در بازی‌های خارج از خانه 100 درصد شکست. اگر فرم خوب خود را همچنان ادامه دهد چه بسا این تیم می‌تواند در این بازی حساس به برتری برسد و تا حدودی به صعود امیدوارتر شود.
حسن غریبی سرپرست تیم بزرگسالان فوتبال پارس جنوبی جم در آستانه بازی حساس با شاهین بوشهر در لیگ دسته دوم فوتبال کشور با بیان این‌که بازهم می‌خواهیم حماسه دیگر رقم زنیم و با حمایت پرشور مردم جم شدنی است چون در سطوح دیگر ثابت کردند وقتی مردم ورود می‌کنند افقی روشن خواهیم دید، تصریح کرد: امروز انگشت اشاره بازیکنان‌، مربیان و مدیران دلسوز و پرتلاش تیم فوتبال پارس جنوبی جم به سمت شما هواداران واقعی است تا سکوهایش را مملو از وفاداری به تیم خود کنید.
سرپرست تیم فوتبال پارس جم خاطر‌نشان کرد: فقط 90 دقیقه کافی ست که صدر جدول را رها نکنیم، تیم شهرتان شایستگی ماندن در جمع تیم‌های ممتاز ایران را دارد و سال‌های بسیاری است که چشم انتظار یک صعود رویایی هستید و حالا وقت حمایت جانانه است‌، بیاید با هم قلعه عقاب‌ها بسازیم، اینجا شهرستان جم است اتحاد و یکدلی رمز موفقیت ماست.
وی افزود: شاهین شهرداری با خیل هوادارانش می‌آید مقدمشان مبارک، ولی ما نیز هزاران هوادار دو آتشه و عاشق داریم باید نشان دهیم که حریفان در زمین ما تسلیم هستند. هواداران جم یار دوازدهم تیم دیار خود خواهند بود و همانند موج‌های خشمگین دریای طوفانی امانشان را خواهیم برید.
مربی تیم شاهین بوشهر در گفت‌وگو با بامداد جنوب با بیان این‌که برای این بازی برنامه‌های خاصی داریم، افزود: تمرینات به‌خوبی پیش می‌رود و بازیکنان ما برای این بازی آماده هستند. ما پس از برد خوب هفته گذشته روحیه‌ مضاعفی گرفته‌ایم. البته تیم پارس جنوبی تیم قابل احترامی است و در دفاع خیلی خوب هستند و این نشان می دهد که کار ما برای این بازی سخت است. ما برای حداقل امتیاز وارد زمین نمی‌شویم بلکه تیم شاهین سه امتیاز بازی را می‌خواهد و اگر بازیکنانمان در روز خوب خود باشند این اتفاق رخ خواهد داد. البته ما از همین الان خود را برای بازی برگست هم آمده می کنیم هدف این است از دو بازی‌ای که با این هم‌استانی داریم، شش امتیاز ممکن را تصاحب کنیم. البته ما باید خیلی هوشیار باشیم که در بازی هفته بعد گلی را دریافت نکنیم.
وی در ادامه در مورد وضعیت مصدومان شاهین گفت: وضعیت تیم بسیار خوب است البته دو مصدوم داشتیم که خداروشکر مصدومیتشان رفع شده است و می‌توانند به تمرینات گروهی برگردند تا برای این بازی آماده شوند.

هدف کلی ما برای این بازی کسب سه امتیاز و بدترین حالت یک امتیاز است. البته مساوی در این بازی به ضرر هر دو تیم است ولی با توجه به این‌که بازی برگشت، هفته پس از این بازی در بوشهر برگزار می‌شود سعی می‌کنیم که با برنامه و هوشیارانه در این بازی ظاهر شویم. تنها نگرانی در این بازی این است که چمن نامناسب ورزشگاه جم است. چراکه تیم پارس با توجه به این‌که در این چمن نامناسب رو به بازی هوایی می‌آورد اما بازی ما روی زمین است و کادر فنی ما از همین موضوع خیلی نگران است.
یادداشت عبدالرضا کللی برای شاهین
بدون شک حال و هوای رقابت‌های لیگ دسته 2 باشگاه‌های کشور با حساسیت خاص خود تحت شعاع حضور خاص و پرشور هواداران شاهین بوشهر قرار دارد، حضوری همه جانبه و متحد که روزهای آینده شاید به حماسه‌ای دیگر تبدیل شود. سابقه عملکرد هواداران متعصب شاهین نشان می‌دهد که آنها در سخت‌ترین شرایط با هل‌هله‌های خود نتایج شگفت‌انگیز را رقم زده‌اند از صعود خاطره‌انگیز به لیگ برتر تا حماسه آنها در حافظیه و شکست سنگین پرسپولیس تهران تا صعود به فینال جام حذفی کشور همه و همه حاصل حضور طنین‌انداز شاهینی‌ها در ورزشگاه بوده است.
این روزها نمایش هراس‌انگیز هواداران شاهین در ورزشگاه پرخاطره‌انگیز شهید بهشتی لرزه بر اندام تمام حریفان انداخته است و این روزها ورزشگاه پیر به‌شدت بوی حماسه می‌دهد، حادثه‌ای که با فریادهای شیفتگان و عاشقان شاهین قریب‌الوقوع است.
سفید‌پوشان پس از دو پیروزی پر‌گل خانگی این‌بار با لشکری تا دندان مسلح به حضوری چند هزار نفری در شهرستان جم می‌اندیشند. جنب و جوش هواداران شاهین طی روزهای گذشته و همکاری باشگاه برای عزیمت آنها به جم حکایتی دیگر دارد. آنها با حمایت دلیرانه خود از شاهینشان ثابت خواهند کرد که اقدام استاندار بوشهر، اعضای شورای شهر بوشهر و شهردار بندر بوشهر در بازگشت شاهین به صحنه فوتبال کشور به‌عنوان شیرین‌ترین یادگار ورزشی این دیار ثبت خواهد شد.
آری آنها از ورزشگاه حماسه دیده شهید بهشتی تا جم و امیدیه و تهران و کرج بال پرواز پرنده سپید بال جنوب خواهند شد، آنها داستان حضور و دل پرآشوب عقیل گلاف آن هواداران روشندل شاهین را روایت خواهند کرد تا به همگان ثابت شود که نادیده هم می‌شود، عاشق شاهین شد کافیست مکتب شاهین را حس کرد. آنها وارثان زنده یادان دکتر اکرامی، دهداری، زنگویی، گران‌بها، جلالی ثابت، مصلح، عالی غریبی و... هستند و به یاد آن مرحوم شاغلام حیدری هوادار متعصب که در شب صعود شاهین به لیگ برتر از فرط خوشحالی و هیجان سکته کرد و دار فانی را وداع گفت.
شاهینی‌ها بار سفر بسته‌اند تا در بهاری دیگر با پرنده محبوب فوتبال جنوب خاطره‌ای شیرین و به یاد‌ماندنی را رقم بزنند. هستیم تا شاهین هست.
لازم به ذکر است این بازی روز یکشنبه 22 فروردین‌ماه راس ساعت17 در ورزشگاه شهدای جم برگزار می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: