bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۳۶۸
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۳ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
باخت در برابر مس رفسنجان؛
هفته سی و سوم لیگ دسته یک روز گذشته برگزار شد و تیم ایرانجوان بوشهر در یک بازی خانگی به مصاف تیم مس رفسنجان رفت. در حالی که همه فکر می‌کردند ایرانجوان بازی خوبی را به نمایش بگذارد این‌ اتفاق نیفتاد و...
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی: هفته سی و سوم لیگ دسته یک روز گذشته برگزار شد و تیم ایرانجوان بوشهر در یک بازی خانگی به مصاف تیم مس رفسنجان رفت. در حالی که همه فکر می‌کردند ایرانجوان بازی خوبی را به نمایش بگذارد این‌ اتفاق نیفتاد و این تیم با یک بازی ضعیف با نتیجه دو بر یک از تیم رفسنجانی شکست خورد تا فاصله ایرانجوان با تیم‌های پایین جدول کمتر شود. 
کارشناس فوتبال در گفت‌وگو با بامداد جنوب با بیان این‌که ایرانجوان در حالی که می‌توانست تیم رفسنجانی را به‌راحتی شکست دهد ولی اسیر بازی خوب بازیکنان مس شد، افزود: تیم حریف بازیکنان ایرانجوان به‌خوبی را پرس کرده بود و اجازه نداد که ایرانجوان بتواند از توپ‌های ارسالی استفاده کند. همچنین مس از اشتباهات مبتدیانه بازیکنان ایرانجوان استفاده کرد و توانست به گل اول برسد.
فاضل قنبرپور افزود: بعد از این‌که این تیم به گل رسید بازی را خیلی بهتر اداره کرد و دل به ضد حملات بست تا این‌که ایرانجوان اشتباه دوم را انجام داد و گل دوم را دریافت کرد. بعد از این گل ایرانجوان تازه به بازی برگشت و با استفاده از بازیکنان سرعتی خود در فاز حمله موقعیت‌هایی را به وجود آورد اما دیگر شده بود.
وی تصریح کرد: ناگفته نماند دو بازیکن بوشهری در تیم حریف بازی می‌کردند که ستاره تیم خود در این بازی بودند. دو هافبک دفاعی مس به‌خوبی امین مشایخ را بسته بودند و اجازه حرکت به این بازیکن ندادند. البته ایرانجوان از تک موقعیت‌های خوب خود نیز استفاده نکرد.
شرح بازی
ایرانجوان با تساوی که هفته قبل در تبریز کسب کرده بود، عزم خود را جمع کرده بود تا در این دیدار خانگی پیروز شود. در آغاز نیمه اول در دقیقه سه بازی یک اشتباه باعث شد تا روی یک ضربه کرنر دروازه ایرانجوان باز شود. حسین موجی که سال‌ها در فوتبال بوشهر بدون حاشیه بازی کرده بود این‌بار دروازه تیم سابق خود را باز کرد تا روز پر اشتباه خط دفاعی ایرانجوان آغاز شده باشد. گلی که شیرازه بازی ایرانجوان را بهم ریخت در ادامه بازی متعادل شد و ایرانجوان با وجود این‌که چند موقعیت ایجاد کرد نتوانست گل تساوی را بزند.
نیمه دوم با فشار تیم ایرانجوان شروع شد و در ابتدای بازی چند موقعیت به‌دست آوردند. نیمه دوم سعید مفتخر دست به تعویض زد و مصطفی احمدی به جای مهدی طارمی وارد میدان شد. تعویض‌های مکرر بازیکنان در نقاط مختلف زمین باعث شده بود تا آنها تمرکز لازم را نداشته باشند. نماینده بوشهر دل به ارسال‌های کرد جهان و ضربات سربسته بود که خط دفاعی مس به رهبری نادر فتح الهی با تجربه و حسین موجی سرحال اجازه باز شدن دروازه‌اش روی ارسال‌های هوایی را نداد. حسین پورامینی دیگر بوشهری با انگیزه مس هم در خط میانی آنها با دوندگی بی‌امان سعی در به هم زدن حرکات منظم بازیکنان تکنیکی ایرانجوان داشت. در ادامه این نیمه بازی متعادل شد و ایرانجوان هم از فشار خود کاست تا تیم مس بتواند به دروازه این تیم نزدیک شود. شاگردان سعید مفتخر در 45 دقیقه دوم دل به حرکات و سرعت انفجاری مصطفی احمدی داشتند اما تیم بوشهری از نداشتن یک هافبک طراح که بتواند پاس‌های بلند و مورب صادر کند، رنج می‌برد. عباس چاپی و احمدی با استفاده از سرعت ذاتی خود سهمی در به‌هم ‌ریختن خط دفاع مس را داشتند اما نبود یک تمام‌کننده فروارد نوک برای ایرانجوان دردسرساز شد. هنگامی تماشاگران ایرانجوان منتظر گل تساوی ایرانجوان بودند، این تیم مس بود که در اثر اشتباه عجیب مدافع ایرانجوان به گل دوم رسید. حسین بازیاری قصد پاس به دروازه‌بان ایرانجوان را داشت که توپ به مهاجم تیم مس رسید و او هم به‌راحتی دروازه تیم ایرانجوان را برای بار دوم باز کرد. ایرانجوان در این نیمه سعی کرد با رساندن توپ به مشایخ، با حرکات تکنیکی این بازیکن به گل برسد ولی بازیکنان مس به‌خوبی مشایخ را کنترل کرده بودند.
بعد از این گل ایرانجوان دوباره فشار خود را افزایش داد و چند موقعیت خوب به‌دست آورد ولی نتوانست از این موقعیت‌ها استفاده کند. تیم مس رفسنجان هم که بازی را تمام شده می‌دید در اثر برخورد‌های مورد وقت بازی را تلف می‌کرد که در چند مورد این وقت‌ تلف کردن‌ها سر و صدای بازیکنان ایرانجوان را نیز در آورد. ایرانجوان بالاخره توانست در دقیقه 86 به وسیله سلمان بحرانی به گل اول خود برسد تا به مساوی کردن بازی امیدوار باشد. ولی بازیکنان مس به‌خوبی بازی را کنترل کردند و اجازه حمله مجدد به تیم بوشهری ندادند.حملات ایرانجوان تا دقیقه 94 ادامه داشت و در همین دقیقه جنجالی‌ترین صحنه بازی یعنی برخورد توپ به دست بازیکن مس در محوطه جریمه رخ داد که داور توجهی به این مساله نکرد تا اعتراض کادر فنی ایرانجوان بلند شود. این برای چندمین‌بار است که اشتباهات داوری در نتیجه بازی‌های ایرانجوان تاثیر مستقیم دارد.
با این باخت ایرانجوان با 41 امتیاز همچنان در رده یازدهم جدول قرار دارد ولی اگر این روند ادامه داشته باشد این تیم می‌تواند کاندیدای سقوط به لیگ دو باشد.
ترکیب ایرانجوان در این بازی
جاسم یاسر‌الهی، امیر تهمورثی، اویس کردجهان، مهدی شکوهی، حسین بازیاری، سلمان بحرانی، مهدی طاهری، امین مشایخ، احسان اسدزاده، غلام احمد شاهی، محمد طارمی
بهترین بازیکن
حسین موجی با تقدیر از نادر فتح الهی: مدافع با اخلاق و خوب سال‌های گذشته ایرانجوان یک گل برای مس به ثمر رساند و در امور دفاعی به بهترین نحو ممکن به تیمش کمک کرد. نادر فتح‌الهی کاپیتان مهمان هم در جمع کردن تیمش و ارسال‌های هوایی عالی ظاهر شد.
میشو کرستیچوویچ مربی کروات مس وقتی پیرهادی بازیکن خود را عوض کرد و ناراحتی او را دید به‌شدت عصبانی شد و بازیکن ناراضی تیم را به رختکن هدایت کرد. این کروات پرحرارت در دقیقه 70 بازی هم یک کاغذ به دست کاپیتان تیمش رساند و این‌گونه اندیشه‌های تاکتیکی خود را به بازیکنانش منتقل کرد. لازم به ذکر است که سعید مفتخر با آرای کمیته انضباطی در این بازی محروم بود و از جایگاه نظاره‌گر بازی بازیکنان خود در این دیدار بود. این بازی در نهایت با حساب دو بر یک به سود مس رفسنجان خاتمه یافت و ایرانجوان با 41 امتیاز در مکان یازدهم جدول قرار گرفت. تیم بوشهری با منطقه خطر تنها 6 امتیاز فاصله دارد و روزهای سختی را در پیش خواهد داشت.

نام:
ایمیل:
* نظر: