bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۴۱۰
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۳ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۵
فرمانده انتظامی استان در گفت وگو با اصحاب رسانه؛
در پلاژ ویژه شنا در شهر بوشهر که در مقابل میدان رئیسعلی دلواری واقع شده است شاهد شنای مردان در یک فضایی هستیم که فاقد هرگونه امکاناتی از جمله رختکن و دوش آب شیرین است که در اطراف این پلاژ مسیر عبور فاضلاب به دریا نیز مشاهده می شود.
بامداد24: فرماندهی انتظامی استان بوشهر تلاش دارد تا استان بوشهر به لحاظ ضریب امنیتی و میزان رضایتمندی مردم به سطح قابل قبولی برسد و از این رو در طول چند سال گذشته تلاش های شبانه روزی به این منظور داشته است. بر همین اساس فرمانده انتظامی استان بوشهر از کاهش 26 درصدی جرائم خشن در استان بوشهر در طی چهار سال گذشته خبر داد.

سردار حیدر عباس زاده در اولین نشست رسانه ای خود با خبرنگاران در سال جدید با بیان موارد مطرح شده، افزود: ميزان كشفيات جرائم خشن استان بوشهر در سال گذشته 104 درصد می باشد كه 91 درصد مربوط به سال 94 و مابقي مربوط به سال هاي گذشته بوده است.
مهمترین مواردی که فرمانده نیروی انتظامی استان به آن اشاره کردند، شامل موارد ذیل است: 
* ميزان كاهش جرائم خشن در شهرستان هاي گناوه 50 درصد ، در دشتي 36 درصد ، در دشتستان30 درصد و در كنگان 29 بوده است .

* در سال 94 نیروی انتظامی استان بوشهر در مجموع با 92 درصد كشفيات رتبه نخست كشفيات در بین 31 استان كشور را به خود اختصاص داده است.

* از ابتدای امسال تاکنون نیز 11 باند تهیه و توزیع و قاچاق مواد مخدر شناسایی و منهدم شدند. در طی این مدت 114 کیلو گرم انواع مواد مخدر همراه با 15 خودرو  کشف شد که نشان ازافزایش 10 درصدی کشفیات مواد مخدر نسبت به مدت مشابه دارد.

* نیروی انتظامی در برخورد با قاچاقچیان و خرده‌فروشان مواد مخدر، جدی عمل کرده و می‌کند به‌طوری که 46 مرحله پاکسازی محلات و توزیع مواد مخدر صورت گرفته است و امسال نیز به شکل ویژه ای در دستور کار قرار داده ایم.

* تمام قتل هایی که در سال 93 و 94 در استان بوشهر به وقوع پیوست شناسایی و عاملین آن دستگیر شدند.

* استان بوشهر در تمامی مولفه های جرائم خشن در طی سال 94 روند نزولی را طی کرده است که یکی از عمده دلایل آن سخت شدن فضای جرم به دلیل حضور گسترده و میدانی پلیس بوده است به گونه ای که آمارها نشان می دهد که در سال 94 در زمینه سرقت مسلحانه با 58 درصد، سرقت به عنف 24 درصد، تیراندازی 26 درصد و تجاوز به عنف با کاهش 35 درصدی نسبت به سال 93 مواجه بوده ایم.

* در زمینه  وقوع سرقت در سال گذشته 8 درصد کاهش داشته ایم و در این مدت 92 درصد سرقت‌ها کشف شده است.

* با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و استقبال مردم از شنا در دریا، اما متأسفانه امکانات پلاژ آقایان در بوشهر وضعیت مناسبی ندارد.

*در پلاژ ویژه شنا در شهر بوشهر که در مقابل میدان رئیسعلی دلواری واقع شده است شاهد شنای مردان در یک فضایی هستیم که فاقد هرگونه امکاناتی از جمله رختکن و دوش آب شیرین است که در اطراف این پلاژ مسیر عبور فاضلاب به دریا نیز مشاهده می شود ضمن این که مسیر رفت و آمد خانم ها نیز می باشد.

* باند اراذل و اوباش محله بهمنی و سرتل بوشهر که اسفندماه سال گذشته اقدام به تیراندازی کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند. در اسفندماه سال گذشته 9 نفر از اراذل و اوباش در محله سرتل و بهمنی بوشهر با استفاده از قمه، چاقو و سلاح گرم، با همدیگر درگیر شده و تعدادی از آنها زخمی شدند.پلیس بلافاصله وارد عمل شد و 6 نفر از عوامل درگیری را دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی کردند.

* دو نفر از عوامل اصلی درگیری متواری و در یکی از استان‌های هم‌جوار مخفی شده بودند که با پیگیری‌های کارشناسان پلیس اطلاعات و امنیت عمومی مخفیگاه دو نفر از متهمین فراری شناسایی شد و دو متهم به هویت مهرداد و محمد هنگام ورود به استان دستگیر و پس از انتقال به پلیس امنیت عمومی، به مرجع قضایی معرفی شدند.از ضارب اصلی به هویت حسن یک قبضه اسلحه کلت کمری، مورد استفاده در درگیری با یک تیغه خشاب مربوطه کشف شد.

*در ارتباط با جرایم سایبری کشف شده در استان ، بیش از 94 درصد جرایم سایبری در استان که به وقوع پیوسته کشف شده است و این حیث استان بوشهر در رتبه های نخست کشور قرار دارد که اکثر این جرایم مربوط به مزاحمت های اینترنتی و برداشت های اینترنتی غیر مجاز بوده است.

* سه سارق حرفه ای که موتور سوار بودند و از استانی همجوار وارد بوشهر شده بودند در کمتر از سه روز حضورشان 25 فقره سرقت را مرتکب می شوند که از سه نفر، دو نفر آنان دستگیر شدند و یک نفر هم متواری شده است که در روزهای آینده دستگیر خواهد شد.

* پس ازتماس با مرکز فوریت های پلیسی 110 و اطلاع رسانی در باب یک فقره سرقت به عنف در جاده دالکی به برازجان ، با حضور گشت پلیس مشخص شد فرد تماس گیرنده به همراه همکار خارجی خود تبعه کشور روسیه جهت انجام پروژه دانشگاهی حشره شناسی در سه راهی راهدار در حال تحقیق بودند که سه نفر با سرو صورت پوشیده به آنان حمله و با روز مبلغ 17 میلیون و پانصد هزار ریال از همکار خارجی اش سرقت و متواری می شوند که با اقدامات پلیسی در نیمه شب یکی از متهمین به هویت محمد شناسایی و دستگیر شد.

* پس از مواجهه حضوری بین متهم دستگیر شده و مالباختگان متهم به بزه انتسابی با همدستی دو نفر دیگر به هویت معلوم اعتراف کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر: