bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۴ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
ماجراي تلخ به کما رفتن کودک پنج ساله خبري بود که بهسرعت از سوي رسانههاي مختلف اطلاعرساني شد و هجمههاي فراواني را متوجه پزشک مربوط کرد.

بامداد جنوب: ماجراي تلخ به کما رفتن کودک پنج ساله خبري بود که بهسرعت از سوي رسانههاي مختلف اطلاعرساني شد و هجمههاي فراواني را متوجه پزشک مربوط کرد. ماجرا به نقل از خبرگزاريها از اين قرار است: روز 13 ارديبهشت ساعت 16 بعد از ظهر کودک که اسهال و استفراغ گرفته، از سوي پزشک اطفال در بيمارستان خليج فارس مورد معاينه قرار ميگيرد و به تشخيص پزشک براي کودک ديازپام تجويز ميشود که با مخالفت والدين کودک روبهرو ميشود.

با تجويز اين دارو کودک از حالت طبيعي خارج ميشود و هوشياري خود را از دست ميدهد. تلاش والدين براي انتقال فرزندشان نتيجهبخش نيست و کودک که تا 3 بامداد بستري بوده است، به دستور سوپروايزر بيمارستان به بخش مراقبتهاي ويژه ICU انتقال داده ميشود. اين در حالي است که روز گذشته جلسهاي با حضور مديرکل بازرسي و رسيدگي به شکايات استانداري، رئيس سازمان پزشکي استان، رئيس بيمارستان شهداي خليج فارس و اعضاي کميته تخصصي پزشکي شامل متخصص داخلي مغز و اعصاب، جراحي مغز و اعصاب، راديولوژي، متخصص عفوني و اطفال برگزار شد که همه اعضاي کميته متفقالقول بودند هيچ اشتباهي در درمان محمدمهدي رخ نداده و تمام اقدامات درماني متخصصان اطفال که از بدو ورود در کنار او حضور داشتهاند، استاندارد بوده و هيچگونه ايرادي نداشته است. ضمن اينکه براي اطمينان خاطر بيشتر، اقدامات تکميلي ديگر نيز در دست بررسي است.

پس از بارها تماس تلفني با خانواده کودک که همه تلفنها هم خاموش بود و البته مشخص است که چرا خاموش بود، سرانجام در نااميدي کامل، عموي کودک تلفنش را جواب داد. مظفرينژاد در گفتوگو با بامداد جنوب در اين باره گفت: هنوز قلبش ميزند و ما منتظر معجزه هستيم و دست به دامان ائمه شدهايم.

وي در ادامه با بيان اينکه قلب کودک معصوممان هنوز ميزند و اميدمان به خداست اما رضايت خود را براي اهداي عضو نيز اعلام کردهايم، افزود: ما از هيچکس شاکي نيستيم، نه از بيمارستان، نه از شخص خاصي؛ چراکه مقصر کردن خانم X  و آقاي y  چه فايدهاي دارد؟! ما تنها انتظار داريم که ديگر چنين اتفاقي براي کسي رخ ندهد، نه در استان و نه در کشور. استان بوشهر با اين همه ثروت غني سزاوار 50 تخت در بخش آيسييو نيست، اين تعداد بايد به 500 و حتي 1000 تخت برسد.  مظفرينژاد در پاسخ به اين سوال که آيا نتيجه جلسه پزشکي به شما اعلام شده يا خير، خاطرنشان کرد: کميسيون پزشکي تشکيل شده اما بهدليل آنکه هنوز به نقطه مطلوب و مورد نظر نرسيدهاند، چيزي به ما اعلام نکردهاند. کميته مرگ مغزي هم هنوز به اجماع نرسيده است.

بامداد جنوب براي بازگشت کودک پنج ساله به زندگي و به آغوش پدر و مادرش دعا ميکند و اما تاکيد بر اين نکته ضروري است که مسوولان استان و بهداشت و درمان از کنار اين مساله بهراحتي نگذرند و در راستاي تجهيز بخش آيسييو و ديگر کاستيهاي موجود در اين حوزه و جذب نيروهاي کارآمد، متخصص و متعهد از هيچ کوششي دريغ نکند. چنين سهل انگاريهايي در خور و شان مردمي که روي نفت نشستهاند، نيست.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: