bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۷۹۱
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۴ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
با گلزنی طارمی و شمسی؛
هفته آخر لیگ یک برگزار شد و ایرانجوان بوشهر در آخرین گام مقابل آلومینیوم اراک با نتیجه 3-2 شکست خورد.
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی: برای بررسی بیشتر بازی به سراغ مربی ایرانجوان بوشهر رفتیم، آرامش در گفت‌وگو با بامداد جنوب با بیان این‌که ما در نیمه‌ اول خیلی خوب بودیم و با وجود این‌که گل اول را دریافت کردیم در همان نیمه بازی مساوی کردیم، افزود: در این نیمه تیم بازی خوبی به نمایش گذاشت و در مقایسه با تیم حریف برتری داشت. در این بازی از بازیکنان جوانی نیز استفاده کردیم که در طول فصل فرصت بازی کردن به آنها نرسیده بود. در نیمه دوم دو گل در یافت کردیم و ما فقط توانستیم یک از این گل‌ها را جبران کنیم. به هر حال بازی آخر بود و این بازی نه برای ما و نه برای تیم آلومینیوم اهمیتی نداشت و نتوانستیم از نظر انگیزشی بازیکنانمان را در سطح بالا قرار دهیم و این باعث شد که بازی آخر را واگذار کنیم.
وی در مورد عملکرد بازیکنان ایرانجوان در این بازی با بیان این‌که در نیمه اول بچه‌ها به‌ویژه بازیکنان جوان بازی خوبی را به نمایش گذاشتند، تصریح کرد: در نیمه دوم نسبت به نیمه اول عملکردها بچه‌ها ضعیف‌تر بود. بازیکنان جوانمان امیدوار نشان دادند به ویژه دروازه‌بان 17 سالمان که در نیمه دوم وارد بازی شد و سعی داریم وی را برای سال آینده آماده کنیم و این اتفاق نوید این را می‌دهد که روز‌های خوب در انتظار تیم ایرانجوان است و بازیکنان جوان جایگزین بازیکنان پا به سن گذاشته شوند.

 آرامش در مورد نظر کلی خود در مورد وضعیت ایرانجوان در فصلی که گذشته با اشاره به این‌که از نظر بنده ایرانجوان در لیگ قهرمان شده است، افزود: اگر نگاه‌ کنیم ما در مقابل‌های تیم‌های که میلیاردی بسته شده بودند و بضاعتشان از ما بیشتر بود عملکرد خوبی داشتیم. ایرانجوان حدودا با یک میلیارد بسته شد و هم‌اکنون هم بازیکنان تیم مطالبات زیادی دارند و به شرف آنها دورد می‌فرستم که با تمام توان برای ایرانجوان بازی کردند. مربی‌، کادر فنی، کادر پزشکی و دیگر عوامل، همه سنگ تمام گذاشتند و من از همه آنها تشکر می‌کنم امیدوارم جامعه فوتبال بوشهر به افتخار تیم ایرانجوان و کار سختی که این تیم در این فصل از رقابت‌ها انجام داد، بایستند و به ما به چشم یک تیم بزرگ نگاه کنند، چراکه ما کار بزرگی انجام دادیم که بسیاری تیم‌های پول‌دار‌تر نتوانستند این کار را انجام دهند. ان‌شاءالله که در فصل بعد به داد تیم ایرانجوان و دیگر نمایندگان استان برسند و با هزینه‌هایی که می‌کنند، باعث شوند که ایرانجوان به لیگ برتر صعود کند. من امیدوارم شاهین هم سال دیگر به لیگ یک صعود کند، چراکه واقعا حیف که تیمی مثل شاهین با این همه هوادار نتواند از گروه خود صعود کند.

مربی ایرانجوان در مورد برنامه‌های ایرانجوان برای حفظ بازیکنان جوان خود گفت: مسلما سیاست باشگاه این بوده که از جوانان خود استفاده کند. مفتخر که سال اول مربیگری‌اش بود، با شجاعت و شهامت از این بازیکنان جوان استفاده کرد و این کار جواب داد. مطمئن باشید این جوانان در سال‌های بعد حرف بیشتری برای گفتن دارند. شک نکنید هدف ایرانجوان استفاده از همین جوانان است و با همین بازیکنان به اهداف خود می‌رسد.
وی ادامه گفت: ما باید در بخش مدیریتی و مالی مدیریت شویم و باید برنامه‌ریزی خود را از همین الان شروع کنیم. همه ارگان‌ها و نهادها باید از ما حمایت کنند تا ایرانجوان بتواند نتیجه کافی را کسب کنند. اگر مسوولان حمایت کنند ما می‌توانیم بازیکنانی که کیفیت بازی را در لیگ دارند، جذب کنیم. ما باید زودتر شروع کنیم تا ان‌شاءالله بتوانیم نتیجه دلخواه را کسب کنیم. 

آرامش در پایان یادآور شد: از رسانه شما تشکر می‌کنم تا آخرین روز از ما حمایت می‌کردید. ما دست همه آنهای که در این فصل ما را حمایت کردند به گرمی می‌فشاریم که این حمایت‌ها بیشتر شود و واقعا شرمنده هواداران هستیم و در آخر ماندگاری در لیگ مبارک همه باشد و امیدواریم در فصل بعد نتیجه بهتری کسب کنیم.
پیش از بازی
آلومینیوم اراک و ایرانجوان بوشهر، در حالی دوشنبه یکی از دیدارهای هفته سی و هشتم رقابت‌های لیگ یک را برگزار می‌کنند که در هفته سی و هفتم، میزبان این مسابقه، در دیدار خارج از خانه مقابل فجرسپاسی شیراز شکست یک بر صفر را متحمل شده است و میهمان نیز در خانه با همین نتیجه مغلوب فولاد یزد انتهای جدولی شد.
سعید مفتخر، که در تمرینات پیش فصل به‌عنوان کمک مربی در آلومینیوم اراک فعالیت می‌کرد و در فاصله زمانی اندک تا شروع رقابت‌ها، به عنوان سرمربی ایرانجوان انتخاب شد، در حالی در این دیدار به همراه شاگردانش میهمان آلومینیوم اراک خواهد بود که تا به این جای کار که ۳۷ هفته از رقابت‌ها گذشته است، تیمش مجموعا ۴۰ گل و به‌طور میانگین در هر مسابقه ۱/۰۸ گل به ثمر رسانده است و ۵۱ بار نیز دروازه‌اش باز شده است که نشانگر میانگین ۱/۳۸ گل خورده در هر مسابقه است. این آمارها در لیگ یک از ایرانجوان بوشهر نهمین تیم از لحاظ توان تهاجمی را ساخته است و از طرف دیگر آنها را به ضعیف‌ترین خط دفاع مسابقات تبدیل کرده است. ضمن این‌که تا به این جای فصل ایرانجوان در ۱۰ مسابقه گلی دریافت نکرده و موفق به ثبت کلین شیت شده است.

آلومینیومی‌ها نیم نگاهی به خانه هشتم جدول دارند و در طرف مقابل ایرانجوانی‌ها در بهترین حالت روی کاغذ می‌توانند رده نهم جدول بازی‌ها را تصاحب کنند ولی تفاضل گل پایین آنها بدون شک مانع از کسب رتبه تک رقمی در این مسابقات خواهد شد. در بدترین حالت نیز امکان قرارگیری هر یک از دو تیم در جایگاه سیزدهم وجود دارد که البته تفاضل گل مناسب آلومینیوم سیزدهم شدن این تیم را بسیار دور از ذهن می‌کند.
گفتنی است دو تیم در نیم فصل نخست مسابقات در بوشهر به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان ایرانجوان بوشهر با سه گل از سد آلومینیوم گذشت و حالا آلومینیومی‌ها امیدوار هستند، بتوانند انتقام آن شکست را نیز از شاگردان سعید مفتخر بگیرند.
به جا مانده
ایرانجوان با 45 امتیاز در پایان ماراتن لیگ یک در مکان سیزدهم قرار گرفت. تیمی که با بضاعت کم و یک مربی جوان موفق شد برای فوتبال استان آبرو داری کند و در لیگ بماند.

نام:
ایمیل:
* نظر: