bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۰۲۱
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۲ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
محمد دانشگر در گفت‌وگو با بامداد جنوب:
امسال، یک سال خوب برای بازیکنان استان در لیگ‌های کشوری بود و با عملکردی که این بازیکنان در طول فصل از خود به نمایش گذاشتند، به خوبی نشان دادند بازیکنان بوشهری از استعداد بالایی برخوردار هستند.
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی: امسال، یک سال خوب برای بازیکنان استان در لیگ‌های کشوری بود و با عملکردی که این بازیکنان در طول فصل از خود به نمایش گذاشتند، به خوبی نشان دادند بازیکنان بوشهری از استعداد بالایی برخوردار هستند. این توانایی باعث شده است که نگاه تیم‌های مختلف به بوشهر، یک نگاه ویژه باشد. همین چند روز پیش بود که دو بازیکن ایرانجوان به تیم استقلال خوستان پیوستند و با این حال به نظر می‌رسد در استان ما بعضی‌ها سعی دارند برخی دیگر ار ببینند و برخی دیگر را نه. شاید یکی از این افراد کسی باشد که امروز با ما گفت‌و‌گو کرده است.
ما به برای بار دوم به سراغ یکی از بازیکنان موثر نفت در فصل گذشته، یعنی محمد دانشگر رفتیم که به گفته خودش از نظر فوتبالی، فصل خوبی داشته ولی از نظر مالی به مشکلات زیادی روبه‌رو شده بود. وی که به‌زودی از باشگاه نفت جدا می‌شود، به احتمال زیاد فصل آینده برای یکی از تیم‌های پرطرفدار پایتخت به میدان خواهد رفت. اتفاقی که دور از ذهن نیست، چراکه علی منصوریان، سرمربی جدید استقلال تهران به او تمایل زیادی دارد. 
محمد دانشگر در گفت‌وگو با بامداد جنوب در مورد فصلی که گذشت، گفت: ابتدا خدا را شاکرم که فصل به شکلی برای نفت به پایان رسید که همه بچه‌ها بدون مصدومیت توانستند برای تیم به میدان بروند. از نظر فوتبالی، همه بازیکنان نفت از جمله خودم و کادر فنی فصل خوبی داشتیم ولی متاسفانه از نظر مالی و حمایت مسوولان باشگاه نفت چه در اول فصل و چه در آخر فصل، اصلا وضعیت خوبی نداشتیم و همین موضوع باعث شد، بازیکنان زیادی نیز در طول فصل از دست بدهیم. البته با جایگزین شدن بازیکنان جوان توانستیم روند رو به رشد خود را ادامه دهیم. با وجود این‌که ما در پایان لیگ می‌توانستیم جایگاه بهتری داشته باشیم ولی مشکلات مالی باعث شد که این اتفاق رخ ندهد.

وی در رابطه با واگذار شدن یا نشدن باشگاه نفت با بیان این‌که بعد از بازی آخر فصل از باشگاه رفتم و در مورد واگذاری هیچ خبری نداریم، افزود: آینده این باشگاه در هاله‌ای از ابهام است. به نظرم باشگاه نفت به یک تیم محلی تبدیل شده و این واقعا یک اتفاق تاسف‌بار است، من امیدوارم هر چه زود‌تر تکلیف این باشگاه مشخص شود، چراکه تیم ما بازیکنان جوان زیادی دارد که استعداد‌های بسیار خوبی دارند. اگر مسوولان تیم می‌خواهند باشگاه  را به شهر دیگری واگذار کنند، این بازیکنان، بازیکن آزاد محسوب می‌شوند و می‌توانند به تیم دیگر بروند. ولی اگر مسوولان می‌خواهند به‌خوبی تیم‌داری کنند، باید باشگاه را از نظر مالی تامین کنند تا بازیکنان جوان از همه لحاظ پیشرفت کنند و آینده خوبی برای خود رقم بزنند.
بازیکن برازجانی نفت تهران در مورد پیشنهادهای علی منصوریان برای پیوستنش به تیم استقلال و شایعات مبنی بر توافقش با این باشگاه گفت: من هم مثل شما هستم و این اخبار را شنیده‌ام. برخی از سایت‌ها اخباری مبنی بر این‌که دو تیم پایتخت با من مذاکراتی داشته‌اند را منتشر کرده‌اند ولی من این اخبار را تکذیب می‌کنم و همین‌جا اعلام می‌کنم که دو باشگاه با من هیچ صحبتی نکرده‌اند. امیدوارم طی روزهای آینده اتفاق‌های خوبی رخ دهد.
دانشگر در مورد فعالیت شدید باشگاه‌های مختلف کشور برای به‌خدمت گرفتن بازیکنان جوان بوشهری با بیان این‌که منطقه جنوب به‌نوعی قطب فوتبال ایران است، یادآور شد: ولی استانی مانند بوشهر در این چند سال با مشکلات زیادی روبه‌رو شده است و از امکانات پیشرفته و مورد نیاز محروم است و این باعث شده که تنها شانس بازیکنان این باشد که در اینجا فوتبال بازی کنند و دیده شوند و برای طی کردن روند رو به رشد خود به شهرهای دیگر بروند و باشگاه خود را عوض کنند. 

وی در این مورد تصریح کرد: من هم دوستان زیادی در ایرانجوان داشتم که استعداد زیادی داشتند و این حیف است که این استعداد در شهر و تیم دیگر مورد استفاده قرار گیرد. بوشهر منابعی مانند نفت و گاز دارد ولی در حق تیم‌های بوشهری خیلی بی‌انصافی شده است و این تیم‌ها اصلا حمایت نمی‌شوند. در نهایت این مسائل باعث می‌شود که بازیکنان جوان و بااستعداد بوشهری به تیم‌های دیگر بروند.
بازیکن نفت تهران در مورد این‌که برای مشخص کردن آینده خود گفت: با صحبت‌هایی که با مدیر برنامه‌های خود داشته‌ام، به احتمال زیاد از باشگاه نفت تهران جدا می‌شوم و اگر خدا بخواهد در اوایل هفته آینده تصمیم خود را می‌گیرم. امیدوارم تصمیم درستی بگیرم و تیم بعدی خود را مشخص کنم. البته من در این تصمیم تمام شرایط را در نظر می‌گیرم تا در آینده با مشکلی روبه‌رو نشوم.
دانشگر در پاسخ به این سوال که واگذاری باشگاه نفت به شهری دیگر، چه اثراتی را به‌دنبال خواهد داشت، پاسخ داد: نفت حدود 5 سال بود که در رتبه‌های بالای جدول با تیم‌های نامدا‌ر در حال جنگ بود ولی یک مرتبه به‌دلایلی اتفاق‌های در باشگاه رخ داد که نباید رخ می‌داد. به‌نظر من برای یافتن جواب این سوال که چرا باشگاه نفت به این روز در آمد، باید به مدیر عامل و مسوولان باشگاه نفت مراجعه کرد. خیلی بد است تیمی که در این سال‌ها نتایج بسیار خوبی گرفته است، همیشه از مدعیان فتح جام محسوب می‌شد و بازیکنان را بسیار خوبی را تربیت کرده و به تیم ملی تحویل داده است، حالا باید برای نابودی خود لحظه شماری کند. امیدوارم مسوولان بتوانند این باشگا را حفظ کنند. البته این نکته مهم است که با وجود این‌که بعضی از مردم فکر می‌کنند که حالا که اسم این تیم نفت است، حمایت زیادی از این باشگاه می‌شود ولی در یک سالی که من در این باشگاه بوده‌ام، هرگز این اتفاق رخ نداده است.
محمد دانشگر در پایان گفت: امیدوارم که در فصل جدید برای تیم جدیدم عملکرد مثبتی داشته باشم و در طول فصل مصدوم نشوم و همیشه آماده باشم. البته آرزوی من این است که در فصل جدید بتوانم به تیم ملی بزرگسالان دعوت شوم. از روزنامه شما هم بابت این مصاحبه تشکر می‌کنم.


نام:
ایمیل:
* نظر: