bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۸ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۵
مدیرکل آموزش و پرورش استان:
نقش «مدیریت»، آن هم مدیریت بجا، شایسته و صحیح و معقول امروزه بر هیچ‌کس پوشیده نیست. مدیری که با درایت خاص و تدابیر ویژه برنامه‌ها و اهداف مربوط به سازمان خود را هدایت کند
بامدادجنوب- مرتضی بهادر: نقش «مدیریت»، آن هم مدیریت بجا، شایسته و صحیح و معقول امروزه بر هیچ‌کس پوشیده نیست. مدیری که با درایت خاص و تدابیر ویژه برنامه‌ها و اهداف مربوط به سازمان خود را هدایت کند، علاوه بر تامین سلامت روحی-روانی محل کار به‌واسطه احساس رضایت کارمندان از عملکردشان، موجبات هر چه بیشتر توسعه، پیشرفت و همگامی راهکارها و برنامه‌های سازمان و بهبود توسعه نیروی انسانی را به‌دنبال خواهد داشت. عکس این قضیه هم مصداق دارد. هر گاه مدیری با اعمال بی‌توجهی یا به‌سبب تخصص ناکافی و بهره نداشتن از سواد و تجربه لازم، دچار سوء مدیریت می‌شود، هم تمام نیروهای تحت شعاع او متضرر می‌شوند و هم تاثیر سوء این ماجرا در تمام سطوح جامعه به جا می‌ماند. این در حالی است که با توجه به امر آموزش و پرورش و کاستی‌هایی که در این بخش وجود دارد، مدیرکل آموزش و پرورش استان در خصوص بخش غیر دولتی توضیحاتی ارائه و تاکید کرد که «مشاوره با مردم» بهترین و کارآمدترین راه گریز از بسیاری ناهنجاری‌ها در آموزش و پرورش خواهد بود. 
به گزارش فارس، ناصر کرمی روز گذشته با بیان این‌که آموزش و پرورش حامی مدارس هیات امنایی است، گفت: از بخش غیر دولتی در مدیریت مدارس کمک می‌گیریم، چراکه معتقدم راه حل مشکلات مدارس، همکاری و مشارکت مردم است.
 کرمی در همایش مدارس هیات امنایی بوشهر با تبریک فرا رسیدن ماه رمضان تصریح کرد: باید بخش غیر دولتی در آموزش و پرورش از جمله مدارس غیر انتفاعی تا مدارس نیمه‌دولتی و هیات امنایی تقویت شوند.

وی ضمن تاکید بر این‌که معتقدم هر جا به‌ویژه در حوزه تعلیم و تربیت، مردم را وارد کار کرده‌ایم، نتیجه بهتری عاید ما شده و هر قدر این هنر را داشته باشیم که مردم را وارد برنامه‌های خود کنیم، ضرر نمی‌کنیم، خاطرنشان کرد: ما معلمان باور داریم معلمی کار ظریف، دقیق و فنی است و جامعه به این آگاهی رسیده چه کسانی باید معلم باشند و مردم هم متوجه شدند چه کسانی به درد معلمی می‌خورند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان این‌که باید از امکانات موجود نهایت بهره‌وری را در عرصه تعلیم و تربیت داشته باشیم، افزود: یکی از مشکلات ما در مقطع متوسطه دوم این است که دانش‌آموزان به یکی از رشته‌های نظری گرایش دارند.
کرمی در ادامه با اشاره به این‌که اگر مدرسه‌ای در عملکرد خود موفق است و در سطح کیفی رشد می‌کند، عمده دلیل این موفقیت مدیر مدرسه است و اگر مدرسه‌ای ضعیف عمل کند، آن ‌هم نتیجه عمل مدیر است، تاکید کرد: داشتن روابط عمومی قوی یکی از ویژگی‌های مهم یک مدیر موفق است و مدیر موفق با این ویژگی می‌تواند ارتباط خوبی با مخاطبان خود داشته باشد.

وی همچنین به این موضوع اشاره کرد که: مدرسه در خط مقدم آموزش قرار دارد، بنابراین برنامه متناسب با شرایط مدرسه و دانش‌آموزان را باید تهیه کرد و تلاش شود تا به اهداف مورد نظر دسترسی پیدا کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: آموزش و پرورش به‌تنهایی نمی‌تواند بار سنگین تعلیم و تربیت را به دوش بکشد و تنها جایی که می‌توان از مشارکت فکری و عملی و همه‌جانبه مردم استفاده کنیم، مدارس هیات ‌امنایی است.
کرمی با بیان این‌که اداره‌کل آموزش و پرورش حامی مدارس هیات امنایی است، یادآور شد: از بخش غیر دولتی در مدیریت مدارس کمک می‌گیریم، چراکه معتقدم راه ‌حل مشکلات مدارس، همکاری و مشارکت مردم است.
«... أَمْرُهُمْ شُوری‏ بَیْنَهُمْ وَ مِمّا رَزَقْناهُمْ یُنْفِقُونَ» و کارهایشان به‌صورت مشورت در میان آنهاست و از آنچه به آنها روزی داده‏ایم انفاق می‏کنند... ؛ (38 سوره شوری). نقش بی‌بدیل «مشورت کردن» و راهنمایی خواستن از اطرافیان هر چند که مساله‌ای اظهر من‌الشمس است اما با وجود این برخی مدیران و مسوولان آنچنان که باید انتقادپذیر نیستند و با خودرائی و استبداد رای خود، دچار سوء مدیریت می‌شوند که در صورت سوء مدیریت، هرج و مرج در برنامه‌ها و آشفتگی در سطح جامعه امری طبیعی است. 

نام:
ایمیل:
* نظر: