bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۲۶
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۲ - ۰۳ تير ۱۳۹۴
معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از نصب و راه‌اندازی سامانه‌های جزر و مد سنج بنادر بوشهر، خارگ و عسلویه خبر داد.
بامداد24: معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از نصب و راه‌اندازی سامانه‌های جزر و مد سنج بنادر بوشهر، خارگ و عسلویه خبر داد.

به گزارش بامداد24، روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، مسعود قاسمیان بیان کرد: اداره کل مهندسی سواحل وبنادر سازمان بنادر و دریانوردی برای  توسعه، تجهیز و به‌روزرسانی ایستگاه‌های ثبت تراز آب و جزر و مدسنجی در بنادر جنوبی کشور اقدام به نصب و راه‌اندازی 10  دستگاه سامانه جزر و مدسنج کرد. در همین راستا 3 دستگاه جزرومد سنج توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در بنادر بوشهر ، خارگ و عسلویه نصب شد.

وی بیان داشت: به منظور تجهیز و به روز رسانی ایستگاه‌های ثبت تراز آب و جزرومدسنجی در بنادر شمالی و جنوبی کشور، سازمان بنادر و دریانوردی اقدام به نصب و راه‌اندازی سه ایستگاه سامانه جزرومد سنج در بنادر بوشهر ، خارک و عسلویه کرد.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه فعالیت‌های هیدروگرافی و نقشه‌برداری و فعالیت‌های زیست محیطی از اهداف نصب سامانه‌های جزر و مد سنج است، تصریح کرد:  جزرومد به لحاظ تردد شناورها و ناوبری، مدیریت بنادر  فعالیت‌های هیدروگرافی و نقشه‌برداری و فعالیت‌های زیست محیطی از اهمیت زیادی برخورداراست.

وی بیان کرد:  نصب سامانه جزر و مد سنج در مدلسازی پدیده‌های مختلف از جمله امواج، جریان‌های شدید، خیزاب توفان و مطالعه و رصد جریانات جزرومدی، پهلوگرفتن کشتی ها در بنادر، ساخت سازه‌های دریایی از جمله ساخت سکوها و موج شکن‌‌ها، اندازه گیری تغییرات تراز آب در بنادر بوشهر، خارگ و عسلویه با استفاده از اطلاعات این دستگاهها و آنالیز و پیش بینی  دقیقتر جزر و مد و تعیین الگوی جزرومد در منطقه موثر است.
برچسب ها: بوشهر ، عسلویه ، خارگ
نام:
ایمیل:
* نظر: