bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۲۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۶ - ۰۸ تير ۱۳۹۵
جابه‌جایی فرودگاه بوشهر از دیرباز مطرح و در دست بررسی بوده که بنا به مسائل مالی و تامین اعتبار، مدتی مسکوت بود و دوباره از سال 92 پیگیری شد و در اولویت قرار گرفت.
بامدادجنوب- هدی خرم‌آبادی: بهبود شرایط در وضعیت حمل و نقل استان، از مطالبات و خواسته‌های دیرینه و بحق بوشهری‌هاست؛ حال این حمل و نقل زمینی باشد، خواه دریایی یا هوایی. البته ناگفته نماند که نابسامانی در وضعیت حمل و نقل مساله‌ای کشوری است نه منحصر به استان اما این در حالی است که ناهمواری جاده‌ها یک پای ثابت عوامل مرگ و میر در استان است. از آنجا که آمار تصادفات هوایی بسیار کمتر از تصادفات زمینی است، مردم هم در بسیاری از شرایط ترجیح می‌دهند با هواپیما مسافرت کنند تا اتوبوس. در همین راستا، چندی پیش خبر برقراری پرواز بوشهر به دبی اعلام شد و در کنار زمزمه‌هایی در خصوص این پرواز، جابه‌جایی فرودگاه بوشهر هم مدت‌هاست که در دست پیگیری است. 
به همین منظور با مدیرکل فرودگاه‌های استان گفت‌وگو کردیم. عباس محمدی در پاسخ به این سوال که برنامه جابه‌جایی فرودگاه بوشهر در کدام مرحله است، تصریح کرد: جابه‌جایی فرودگاه بوشهر از دیرباز مطرح و در دست بررسی بوده که بنا به مسائل مالی و تامین اعتبار، مدتی مسکوت بود و دوباره از سال 92 پیگیری شد و در اولویت قرار گرفت.
محمدی با بیان این‌که برای جابه‌جایی فرودگاه بوشهر، زمینی پیش‌بینی شده و در حال حاضر مجموعه استان هم در حال پیگیری موضوع هستند، افزود: این در حالی است که پس از رفع موانع و مسائل موجود با برخی ارگان‌ها فرودگاه بوشهر جابه‌جا خواهد شد.
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که چه مسائلی و با کدام ارگان‌ها، به ذکر حل و فصل مسائل با ارگان‌های نظامی و غیر نظامی مستقر در شهر بوشهر اکتفا کرد. 
این مسوول با بیان این‌که امیدواریم نمایندگان مجلس با همراهی مجموعه استان، این طرح را حمایت کنند، در خصوص این‌که با جابه‌جایی فرودگاه بوشهر، بوشهری‌ها از فرودگاهی با امکانات گسترده‌تر، افزایش اشتغال، افزایش پرواز و موارد این‌چنینی برخوردار خواهند بود، تاکید کرد: جابه‌جایی فرودگاه از مطالبات بحق و دیرینه مردم بوشهر و فعالان اجتماعی است، چراکه فرودگاه کنونی بین منازل مسکونی محصور است و مشکلات بسیاری را رقم زده است. 

مدیرکل فرودگاه‌های استان در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا پرواز شرکت ماهان که هفته پیش در مسیر اهواز به خارگ دچار نقص فنی شد، به چرخه پرواز برخواهد گشت یا خیر، گفت: این امر مراحل و استانداردهای خاص خود را دارد. به هر حال سازمان هواپیمایی کشوری نظارت ویژه‌ای بر پروازها دارد و اگر برنامه‌ای برای بازگشت این هواپیما به چرخه پروازی وجود داشته باشد، پس از طی مراحل لازم و اخذ تائیده مورد نیاز و ضروری این کار صورت خواهد گرفت. 
محمدی در پاسخ به این سوال که آیا برقراری پرواز بوشهر به دبی که از 15 تیر اعلام شده بود، به قوت خود باقی است، عنوان کرد: پرواز هر هفته سه‌شنبه و جمعه برقرار است اما با اعلام شرکت هواپیمایی مورد نظر از آنجا که 15 تیر زمان اندکی است و مسافران دبی تا کنون بلیت‌های خود را تهیه کرده‌اند، این پرواز از 22 تیرماه انجام خواهد شد. 
وی با بیان این‌که طی رایزنی‌های مکرر با کیش‌ایر مقرر شده که قیمت مسیر بوشهر به دبی شناور باشد، تصریح کرد: بنا بر این است که قیمت این مسیر کمتر یا مساوی با ایرلاین آسمان باشد که پیش از این در این مسیر بود.
این مسوول ضمن تاکید بر این موضوع که فرودگاه بوشهر یکی از مجهزترین فرودگاه‌های مجهز به کمک‌ناوبری است، خاطرنشان کرد: یکی از سیاست‌هایی که از زمان حضور در بوشهر آن را به‌جد با مجموعه خود دنبال کرده‌ام، این بوده که فرودگاه میزبان ایرلاین‌‌های مختلف باشد و به یک شرکت خاص اکتفا نکنیم، چراکه با تکیه به یک ایرلاین، مردم به «بن‌بست» می‌خورند. 

محمدی با ذکر این نکته که هر چند ممکن است برخی شهروندان در خصوص هزینه‌ها ناراضی باشند، گفت: این در حالی است که با توجه به وضعیت مالی ضعیف برخی مردم، آنها هم می‌توانند در روزهای عادی از پرواز استفاده کنند و ما شاهد چنین اتفاقی بوده‌ایم. 
مدیرکل فرودگاه‌های استان در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا برنامه‌ای برای افزایش پروازها دارید یا خیر، یادآور شد: در حال حاضر شاهد تقاضای بیشتری نیستیم اما اگر به‌عنوان مثال در مسیرهای تهران و مشهد در حدی تقاضا داشته باشیم که پروازها را پوشش بدهد، به قطع و یقین افزایش پروازها را هم خواهیم داشت. فرودگاه بوشهر با همت بسیار بهترین سطح تعاملات را با ایرلاین‌ها برقرار کرده است. 
امیدواریم با رایزنی مجموعه فرودگاه و مجموعه استان، شاهد جابه‌جایی هر چه سریع‌تر فرودگاه بوشهر باشیم و یکی از مطالبات دیرینه و البته بحق مردم برآورده شود و با این جابه‌جایی شاهد وضعیت بسامان‌تری در شرایط حمل و نقل هوایی استان باشیم. 
نام:
ایمیل:
* نظر: