bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۷ - ۱۳ تير ۱۳۹۵
مسعود نظرزاده در گفت‌وگو با بامداد جنوب؛
یکی از این بازیکنان، مسعود نظرزاده است که شاهینی‌ها به‌خوبی با او آشنا هستند. وی در فصل آخر حضور شاهین در لیگ برتر برای این تیم زحمت زیادی کشید و در نهایت شاهین به لیگ یک صعود کرد.
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی: بوشهر همواره در امر پرورش بازیکنان بااستعداد موفق بوده و این امر در سال‌های اخیر بیشتر به‌چشم آمده است. با وجود این‌که این بازیکنان به دلایلی مجبور به ترک استان شده‌اند و هنرهای خود را در تیم‌های دیگر به نمایش می‌گذارند ولی همواره به فکر بوشهر هستند و حتی برخی از آنها باز هم بوشهر برگشتند، ولی حمایت نکردن مسوولان از تیم‌های بوشهری، باعث شد که باز هم این بازیکنان از بوشهر بروند و بوشهر نتواند از استعداد این بازیکنان استفاده زیادی کند.
یکی از این بازیکنان، مسعود نظرزاده است که شاهینی‌ها به‌خوبی با او آشنا هستند. وی در فصل آخر حضور شاهین در لیگ برتر برای این تیم زحمت زیادی کشید و در نهایت شاهین به لیگ یک صعود کرد. او که در خانواده کاملا فوتبالی به دنیا آمده، سه سال در تیم لیگ برتری پدیده مشهد توپ زد و دوران خوبی را در این تیم گذراند و هم‌اکنون با به پایان رسیدن قراردادش با این تیم مشهدی، در فکر انتخاب گزینه‌ای مناسب برای فصل بعد است.

مسعود نظرزاده در گفت‌وگو با بامداد جنوب با بیان این‌که در خانواده‌ای کاملا فوتبالی رشد کرده است، گفت: در سن هفت سالگی که به پایه‌های باشگاه ایرانجوان پیوستم و فوتبال را به‌صورت حرفه‌ای از آنجا شروع کردم. پس از این‌که قراردادم با این باشگاه به‌ پایان رسید، به تیم شهرداری بوشهر رفتم و با این تیم در زیر گروه کشور قهرمان شدیم. پس از شهرداری، به‌مدت دو سال در شاهین بوشهر بازی کردم، سال اول زیر نظر آقای محمد عباسی و سال دوم زیر نظر آقای کللی‌فرد سال دوم در شاهین برای من خیلی خوب بود، چراکه شرایط باشگاه واقعا خوب بود در این زمان پیشرفت خوبی داشتم. بعد از شاهین دوباره به ایرانجوان پیوستم و حدود یک سال در این تیم بازی کردم. 
بازیکن سابق شاهین بوشهر در این مورد افزود: پس از ایرانجوان، از استان خارج شدم و فوتبال خود را در مس رفسنجان ادامه دادم و یک سال در آنجا بازی کردم که از نظر فوتبالی فصل بسیار خوبی را گذراندم و خاطرات خوشی از آنجا دارم. بعد از مس، در 87 به تیم برق شیراز رفتم که آن زمان در لیگ برتر بود. در دو سالی که در شیراز بازی کردم، وضعیت خوبی داشتم. بعد از برق، دوباره به تیم شاهین بوشهر برگشتم تا برای آن تیم در لیگ برتر بازی کنم. بعد از سقوط شاهین به لیگ یک، به تیم مس کرمان رفتم و پس از یک سال در نهایت به تیم پدیده مشهد رفتم و همراه با این تیم در لیگ برتر بازی کردم.

نظرزاده در مورد حضور خود در شاهین بوشهر با بیان این‌که هم خاطرات خوب و بدی از این باشگاه دارم یادآور شد: خوبی‌های شاهین این بود که تیم دوست‌داشتنی بود و مردم، خیلی این تیم را دوست داشتند ولی این‌قدر اتفاقات بد در این باشگاه رخ داد که تمام خوبی‌های باشگاه از یاد رفت. چنان بی‌مهری‌هایی به باشگاه شد و این‌قدر اتفاقات بد رخ داد که من چیزی برای گفتن ندارم. ما برای این تیم خیلی زحمت کشیدیم ولی پولمان را نتوانستیم، بگیریم. مشکلات در سال آخر به اوج رسید. همه مسوولان می‌گفتند که شاهین تیم شهرمان است ولی کسی به این تیم توجه نمی‌کرد. تیم به اسم بوشهر در مسابقات شرکت می‌کرد و شرایط به‌گونه‌ای بود که اصلا این تیم را نمی‌توان بوشهری دانست. این اتفاقات فقط به‌خاطر بی‌درایتی افرادی مانند یکی از مدیران اسبق استان بود که پای هر کسی را به باشگاه باز کردند. آنها اصلا دلسوز نبودند و هر بلایی که می‌توانستند، سر این باشگاه آوردند. آنها با پول‌های باشگاه رفتند و تیم را به مردم دلسوز بوشهر تقدیم کردند. 

بازیکن سابق برق شیراز در مورد وضعیت فوتبال بوشهر و امکان صعود تیم‌های بوشهری به لیگ برتر گفت: ابتدا این نکته مهم است که وضعیت فوتبال در این سال‌ها هیچ تغییری نکرده است. من یک بار در برنامه نشان گفتم که مشکل فوتبال بوشهر، نیروی انسانی و کمبود بازیکن حرفه‌ای و بی‌استعداد نیست بلکه مشکل اصلی فوتبال ما، مدیریتی است. ما کسی نداریم که بر روی این بازیکنان مدیریت کند. ما در استانمان فوتبالسیت‌های خوبی داریم ولی در مقابل هیچ کسی به آنها اهمیت و بها نمی‌دهند تا آنها را پرورش دهد. اینها همه شرایطی است که بر فوتبال بوشهر حاکم است ولی شما ببیند که هر تیمی که اراده کند، راحت می‌تواند به لیگ برتر صعود کند. من فکر نکنم صعود به لیگ برتر آنچنان سخت باشد که کسی نتواند آن کار را انجام دهد. چون بوشهر این همه بازیکن با استعداد و هم پول دارد می‌تواند با یک برنامه‌ریزی مناسب، یک نماینده در لیگ برتر داشته باشد.
بازیکن سابق پدیده مشهد در مورد برنامه‌های خود برای فصل جدید گفت: قرارداد من با باشگاه پدیده تمام شده است و هم‌اکنون دو پیشنهاد از لیگ برتر و چند پیشنهاد از لیگ دسته یک دارم. هدف من حضور در لیگ برتر است. انشاالله طی روزهای آینده تیم جدید خود را مشخص می‌کنم.

وی در پاسخ به این سوال که برای بازیکنانی که تازه وارد عرصه فوتبال شده‌اند چه پیامی دارید، یادآور شد: آنها برای رسیدن به موفقیت در این رشته، باید سخت تلاش کنند. آنها باید فوتبال را در اولیویت قرار دهند و به صورت جدی این رشته را دنبال کنند. آنها باید خانواده،دوستان، شبکه‌های اجتماعی را باید در اولیویت‌های بعدی قرار دهند و باید سخت تلاش کنند که به جایگاه حقشان است برسند. یک نکته دیگر این است اگر آنها می‌خواهند فوتبال بازی کنند، باید دل از شهر خود بکنند و فوتبال خود را در شهرهای دیگر پیگیری کنند، چراکه برای پیشرفتشان خیلی بهتر است. من به شخصه چنین تجربه‌ای داشته‌ام و از این تجربه به بهترین شکل ممکن استفاده کردم. من فقط منظورم بازیکنان بوشهری نیست بلکه سخن من با تمام بازیکنان است که اگر می‌خواهند در فوتبال به جایی برسند از شهر خود خارج شوند. من دوست دارم تجربیاتم را در ا ختیار دیگران قرار دهم. 
نظرزاده در پاسخ به این سوال که تاثیر‌گذارترین مربی در فوتبال شما چه کسی است، خاطرنشان کرد: مرحوم آقای ناصر خرسند بود که وقتی من 10 ساله‌ بودم، وی مرا به تیم‌های منتخب مدارس آورد که از همان‌جا به باشگاه‌های دیگر رفتم. من با ایشان رابطه‌‌ بسیار نزدیکی‌ داشتم و خیلی با وی صحبت می‌کردم و حرف‌هایش همیشه در ذهنم می‌ماند. البته مربی‌های دیگری هم در پیشرفت من تاثیرگذار بودند و از آنها چیزهای زیادی یاد گرفتم ولی من همیشه اولین‌ها را در ذهنم نگه می‌دارم.
مسعود نظرزاده در پایان با بیان این‌که از رسانه شما تشکر می‌کنم که به یاد من هستید، افزود: آرزو می‌کنم تمام فوتبالیست‌های بوشهر به تمام آرزوهای خود برسند.
نام:
ایمیل:
* نظر: