bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۶۶۲
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۹ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۵
مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان بوشهرگفت: در راستای پایش و نظارت مستمر بر صنوف حساس مواد غذایی، بیش از ۱۰۸ کیلوگرم کالباس و سوسیس غیربهداشتی و تقلبی شناسایی، ضبط و معدوم شد.
ندا عالی حسینی بعد از ظهر امروز در نشست بررسی وضعیت نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی در بوشهر با تاکید بر افزایش نظارت بازرسان اظهار داشت: با توجه به اهمیت و حساسیت عرضه مواد غذایی، بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای با هدف تأمین سلامت مصرف‌کنندگان، تمامی محصولات غذایی را از تولید تا مصرف با دقت و جدیت رصد می‌کند.

وی از کنترل مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی خبرداد و خاطر نشان کرد: نظر به ارتقای سلامت جامعه و کنترل عوامل محیطی تمامی مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی به‌ویژه صنوف حساس کنترل می‌شود و در این راستا بازرسان بهداشت محیط، کیفیت و هویت مواد غذایی را مورد ارزیابی دقیق قرار می‌دهند.

مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان بوشهر از کشف مواد غذایی تقلبی در بوشهر خبرداد و تصریح کرد: در این بازرسی‌ها دریکی از مراکز عرضه مواد غذایی، مقدار 108 کیلوگرم کالباس و سوسیس به سبب تقلب در درج تاریخ تولید و انقضا شناسایی و معدوم شد و پرونده متخلف به مراجع قضایی ارجاع و به تعزیر به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شد.

عالی حسینی با بیان اینکه عرضه محصولات لبنی و پروتئینی تابع شرایط خاص بهداشتی است تاکید کرد: در این مورد تاریخ‌های تولید، انقضا و شرایط نگهداری محصول ملاک ارزیابی قرار می‌گیرد و با این‌ وجود در صورت رؤیت مواد غذایی ناسالم در سطح عرضه، با متخلفان طبق قانون ماده 13 برخورد جدی و عاجل به عمل می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: سامانه تلفنی 190 برای شکایات و اعلام مشکلات بهداشتی شهـروندان بوشهری به‌صورت شبانه‌روزی پاسخگو است.
برچسب ها: غذا ، سلامت ، سوسیس
نام:
ایمیل:
* نظر: