bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۵ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
شهردار بوشهر در نشست خبری با اصحاب رسانه؛
روز گذشته نشست خبری شهردار بندر بوشهر با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد. در این نشست پس از قرابت قرآن و پخش سرود ملی و خوشامدگویی شهردار بوشهر و رئیس شورای شهر، خبرنگاران سوالات خود را از مسوولان مربوط پرسیدند.
بامدادجنوب- هدی خرم‌ابادی: روز گذشته نشست خبری شهردار بندر بوشهر با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد. در این نشست پس از قرابت قرآن و پخش سرود ملی و خوشامدگویی شهردار بوشهر و رئیس شورای شهر، خبرنگاران سوالات خود را از مسوولان مربوط پرسیدند. میگلی‌نژاد ضمن تبریک به مناسبت ولادت امام رضا (ع) و همچنین روز خبرنگار با بیان این‌که چقدر خوب است، انتقاد‌پذیر باشیم، سخنان را بشنویم و به پیشنهادات و انتقادات معقول و منطقی جامه عمل بپوشانیم، گفت: از این‌که مسوولی انتقادپذیر نباشد و کم‌ظرفیتی به خرج دهد، ناراحت نشوید. مسوولی که اخلاق را رعایت نمی‌کند، یاد نگرفته در جامعه‌ای زندگی ‌کند که دموکراسی باشد. وی تاکید کرد: بزرگ‌ترین مشخصه یک مسوول، بردبار بودن اوست.

 خبرنگاری کار سخت و شکننده است که اگر بدون حبّ و بغض باشد باید به این قشر تبریک گفت. شهردار بوشهر با اشاره به این‌که در زمان عهده‌دار شدن سمت شهرداری، با مشکلات اقتصادی که دامن کل کشور را گرفته، مواجه شدیم و همان‌طور که همه می‌دانند درآمد شهرداری‌ها از ساخت و سازهاست، در این راستا با مشکلات و کاستی‌های بسیاری دست و پنجه نرم کرده‌ایم. میگلی‌نژاد در پاسخ به این سوال بامداد جنوب که برخی از شهروندان در خصوص صدور مجوز پایان کار گلایه‌ای دارند مبنی بر این‌که افراد مورد نظر همکاری لازم را با آنها صورت نمی‌دهند، افزود: چنانچه شهروندی روال قانونی کار را انجام داده باشد، به خود شهرداری مراجعه کنند تا طی دو_ سه ساعت پایان کار آنها صادر شود. وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که در روز معارفه شما وعده کمک 100 میلیارد تومانی به شهرداری داده شد آیا این مبلغ پرداخت شده یا خیر؟ اگر پرداخت شده چقدر و اگر نشده به چه علت، خاطرنشان کرد: همان‌طور که می‌دانیم دولت وضع اقتصادی مطلوبی ندارد، براساس بخشنامه‌ای که صورت گرفته، دولت باید در ارتباط با هزینه‌هایش در سال جاری محتاط باشد. شهردار بوشهر با بیان این‌که در خصوص تملک دارایی، مبلغ بسیار ناچیزی نزدیک به دو میلیارد تومان قول داده شد که پرداخت کنند و این هم مربوط به مطالبات سال قبل است.

میگلی‌نژاد با اشاره به این‌که با چنین شرایطی خود باید تلاش کنیم تا درآمدمان را بالا ببریم و از عهده آنها بر بیاییم، خاطرنشان کرد: البته این بدان منظور نیست که دولت نمی‌خواهد کمک کند بلکه در توانش نیست.
وی در پاسخ به سوال یکی تز خبرنگاران مبنی بر این‌که مگر دهکده گردشگری چند متولی نیاز دارد و چرا شهرداری متولی آن را بر عهده نمی‌گیرد، تصریح کرد:
هر چند دهکده گردشگری در حوزه کاری کار شهرداری نیست و متولی دهکده گردشگری شدن برای شهرداری هزینه بر خواهد بود، افزود: با وجود این از استاندار می‌خواهیم که دهکده گردشگری واگذار شود تا با یک متولی بتوان وضعیت را بسامان کرد.
شهردار بوشهر با بیان این‌که در مدت یک و سال و نیم که سکان شهرداری را بر عهده گرفته‌ام، تحولات نسبتا خوبی انجام شده اما هر چه کار کنیم، کم است. دوست داریم با کمک همه شهروندان زلزله‌ای بزرگ در بوشهر صورت بگیرد. روز معارفه هم اعلام کردم که تحولات شهری تا پنج سال آینده برای همه ثابت خواهد شد. 
میگلی‌‌نژاد در ادامه در خصوص تقاطع غیر همسطح با سنگ‌اندازی‌های بسیاری مواجه شدیم که گاهی اوقات این موانع و سنگ‌اندازی‌ها کار کردن را سخت می‌کند اما ما خسته نمی‌شویم و هر دقیقه مانعی را از سر می‌گذرانیم. 

وی با بیان این‌که برخی می‌پرسند تقاطع غیر همسطح چه لزومی دارد، خاطرنشان کرد: با این کار 1000 هکتار متعلق به نیروی دریایی آزاد می‌شود اما یاد گرفته‌ایم که شب امتحان درس بخوانیم و این بسیار بد است. تقاطع غیر همسطح یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است که البته گاهی برخی دوستان نمی‌پذیرند که این اتفاق باید بیفتد. 
این مسوول با تاکید بر این‌که لزوم توسعه شهری، تغییر نگاه و نگرش‌ها به استان است، تصریح کرد: من می‌گویم اگر به‌دنبال توسعه در بوشهر هستیم، باید تحول عظیمی در نگاه دولت به استان اتفاق بیفتد. 
اما اتفاقی در نشست احساسات و عواطف همه را برانگیخت. خلیل مرادزاده در زمان صحبت کردن، اشک از چشمانش جاری شد و از شهردار و اعضای شورا به سبب همدلی و همیاری آنها در مراسم ختم پسرش قدردانی کرد. سکوت برآی لحظاتی در جلسه حکمفرما شد. همه از این اتفاق متاثر شدند. 
نکته دیگر این نشست این بود که جلسه اندکی طولانی شد اما شهردار محترم بندر بوشهر با حوصله فراوان به صورت کامل به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

نام:
ایمیل:
* نظر: