bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۱۰۰
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۵ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۵
در اقدامی ویژه در باشگاه ایرانجوان؛
حدود سه هفته از آغاز لیگ دسته یک کشور می‌گذرد و بیشتر تیم‌ها در این مدت توانسته‌اند علاوه بر پیدا کردن یک اسپانسر، مشکلات مالی خود را بر طرف کنند‌ اما مثل سال‌های گذشته، این اتفاق عملا در بوشهر رخ نمی‌دهد.
حدود سه هفته از آغاز لیگ دسته یک کشور می‌گذرد و بیشتر تیم‌ها در این مدت توانسته‌اند علاوه بر پیدا کردن یک اسپانسر، مشکلات مالی خود را بر طرف کنند‌ اما مثل سال‌های گذشته، این اتفاق عملا در بوشهر رخ نمی‌دهد. با وجود این‌که پارس جم در مسابقات امسال، نتایج مطلوبی کسب کرده است ولی همه می‌دانیم که پشت این تیم گرم است. این بدان معنی است که مسوولان منطقه پارس به جدیت این تیم را دنبال می‌کند و پشتیبان این تیم جمی در همه مراحل هستند. این را مهندس یوسفی چند روز پیش در نشستی خبری بار دیگر تاکید کرد.
 ولی وقتی از جم بالاتر می‌آییم، با تیم محبوب و ریشه‌دار ایرانجوان مواجه می‌شویم که همانند سال‌های گذشته با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کند. پیش از شروع فصل حتی مشخص نبود که این تیم می‌تواند در مسابقات شرکت کند اما با پا در‌میانی مسوولان این موضوع حل شد. ولی مشکلات مالی آن اندازه به تیم فشار آورد که حتی سرمربی ایرانجوان هم کلافه شد و تا جایی پیش رفت که وی گفته بود غذای بازیکنان را خود آماده می‌کنند و این شرم‌آور است.

حتی سهامداران باشگاه هم به‌نوعی تیم را تنها گذاشته بودند. آنها در این سه هفته برای رفع شدن مشکلات هیچ کاری نکردند و تیم را بدون هیج حمایتی جلو انداختند. مگر چنین چیزی می‌شود؟ بله در بوشهر و فوتبال ما چنین اتفاقی به‌راحتی رخ می‌دهد. حال پس از چندی، این مشکلات  به قدری کمر ایرانجوان را خم کرده بود، که بالاخره دو نفر از سهامداران باشگاه در جهت رفع مشکلات ایرانجوان دست به کار بزرگی زدند که در نوع خود جالب است.
حسین وردیانی یکی از سهامداران باشگاه ایرانجوان بوشهر طی نامه‌ای هر سه سهام خود را واگذار کرد. وی از بازیکنان قدیمی فوتبال بوشهر و یکی از سهامداران این باشگاه است که سهام خود را واگذار کرد تا دیگران هم از او الگو گرفته و راه نجاتی برای تیم 70 ساله بوشهری پیدا شود.
وردیانی در نامه‌اش به اداره ثبت ‌و اسناد ‌و املاک بوشهر خواستار واگذاری سهامش به سه بازیکن سابق تیمش به نام‌های رحیم فره‌‌وشی، رسول حسن پور و سعید درویشی شده تا با این کار به تشکیل کانون هواداران و تحویل سهام به هواداران این باشگاه که مالکان واقعی تیم هستند‌، کمک شود.
بلافاصله بعد از وردیانی، علی وزیری، دیگر سهامدار باشگاه هم دست به کار شد و سهام خود را واگذار کرد. متن او به شرح زیر است:
«محضر مبارك هواداران محترم باشگاه فرهنگي ورزشي ايرانجوان بندر بوشهر
با اهداء سلام و تحيات الهي
اينجانب علي وزيري از سهامداران موسسه فرهنگي ورزشي ايرانجوان بوشهر آمادگي كامل خود را براي انتقال سهامي كه به امانت به اينجانب واگذار شده بود را به صاحبان اصلي آن كه همانا هواداران باشگاه با قدمت و اصيل ايرانجوان مي‌باشند اعلام نموده (در قالب كانون هواداران) و احتراما از  سهامداران محترم  تقاضا دارم كه در اسرع وقت با تشكيل موسسه كانون هواداران ايرانجوان بوشهر كليه سهام را به كانون فوق الذكر  منتقل نمايند تا اين باشگاه بصورت قانوني، از حالت خصوصي خارج شده و مردمي گردد. ايام به كام باد»
در همین خصوص به سراغ یکی از کارشناسان بوشهر رفتیم. غریبی در گفت‌گو با بامداد جنوب در مورد این اتفاق ویژه گفت: ای کاش تمام سهامدارن، سهام خود را به هوداران ایرانجوان واگذار کنند. اگر این اتفاق رخ دهد، طبق گفته مسوولان استانی، اسپانسر‌هایی برای باشگاه انتخاب می‌شوند که باعث حل تقریبی مشکلات آن خواهد شد. جا دارد من از طرف رسانه‌های استان از حرکتی که روز گذشته رخ داد، تبریک ویژه به آقای وردیانی، وزیری و سایر پیشکسوتان بگویم. امیدوارم که مابقی سهامداران ایرانجوان چنین کاری را انجام دهد تا باشگاه مشکلات مالی خود را حل و فصل کنند. 

وی افزود: همانطور که همه می‌دانند که باشگاه ایرانجوان در لیگ آزادگان توپ می‌زند و بازی‌های سنگینی در پیش دارد و مشکل اصلی باشگاه هم نداشتن منابع مالی است. سال گذشته، یکی از شرط و شروط استاندار با باشگاه ایرانجوان این بود که در صورتی که سهامداران سهام خود را به هوداران تحویل دهند ما هم کمک‌های خوبی به این تیم می‌کنیم. امیدوارم که شروط محقق شود که ایرانجوان از این بلا‌تکلیفی در آید و بتواند روی پاهای خود بایستد.
این کارشناس فوتبال در پایان در پاسخ به این سوال که چرا این کار قبل از شروع فصل رخ نداد، تاکید کرد: به هر حال این اتفاق الان رخ داده است. اول سال قرار بود که آقای وزیری در راس کار قرار گیرد و قصدش این بود که مشکلات را کمتر کند ولی عده‌ای از سهامداران با این کار مخالفت کردند و این خیلی تاثیر منفی داشت. ولی هنوز دیر نشده، چراکه ما تازه وارد هفته چهارم مسابقات شده‌ایم. به‌نظر من هر وقت ماهی را از آب بگیریم تازه است. باید سهامداران باشگاه این کار را انجام دهند و اگر چنین اقداماتی صورت نگیرد قطعا ایرانجوان وارد روزهای سختی خواهد شد. من فکر می‌کنم که اگر سهام‌ها واگذار نشود و منابع مالی به سمت این باشگاه نیایند، قطعا ایرانجوان یکی از تیم‌های سقوط کننده به لیگ 2 است. به‌نظر من سهامداران باید برای ادامه حیات ایرانجوان، گذشت کنند. آنها تا امروز امانت‌دار بودند ولی باید برای به موفقیت رسیدن باشگاه سهام خود را واگذار کنند. 


نام:
ایمیل:
* نظر: