bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۲۴۵
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۴ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۵
از تعویض لباس بین دو نیمه تا نبود بازیکن تعویضی؛
هفته اول لیگ دسته 2 کشور برگزار شد و شاهین شهرداری بوشهر در یک بازی خانگی موفق شد با دو گل، حریف نه چندان آماده خود را شکست دهد.
هفته اول لیگ دسته 2 کشور برگزار شد و شاهین شهرداری بوشهر در یک بازی خانگی موفق شد با دو گل، حریف نه چندان آماده خود را شکست دهد.
در حالی دو تیم شاهین شهرداری بوشهر و آلومینیوم هرمزگان در هفته اول به مصاف هم رفتند که شاید بسیاری پیش از آغاز بازی تصورشان با توجه به حضور گذشته این دو تیم در لیگ برتر بر این بود که شاهد یک بازی پایاپای و جذاب باشیم اما متاسفانه این بازی به‌دلیل یک عامل بسیار پیش پا افتاده نیمه تمام باقی ماند که جای بسی تعجب دارد.

شرح بازی
به گزارش فوتبال بوشهر، شاهین شهرداری که برای بردن هجومی چیده شده بود تا 20 دقیقه ابتدایی به علت گرما و شرجی زیاد کار خاصی انجام نداد تا این‌که هادی اصغری مهاجم با تجربه شاهین یک موقعیت تک به تک را از دست داد، همین حرکت یخ بازی را آب کرد و شاگردان احمدزاده برای رسیدن به گل بی‌تاب‌تر شدند. فرارهای احمدشاهی و یک و دوهای او با اصغری و مالکی می‌توانست منجر به خلق موقعیت شود اما دروازه‌بان بلند بالای هرمزگانی‌ها مانع کامیابی بوشهری‌ها شد.
در حالی که داور بازی وقت اضافه نیمه اول را نشان داده بود، غلام احمدشاهی با یک ارسال مواج، مالکی را صاحب موقعیت کرد و او هم با ضربه‌ای بی‌نقص گل اول بازی را به ثمر رساند. این گل فشار و استرس را از تیم شاهین کم کرد تا آنها با آرامش راهی رختکن شوند. احمدزاده در بین دو نیمه دست به تعویض زد و دو جوان آینده‌دار فوتبال بوشهر را وارد بازی کرد. غریبی و دهقان دو تعویضی بودند که به جای اصغری و غلام‌نژاد برای شاهین در نیمه دوم بازی کردند. تیم حریف که هیچ بازیکنی روی نیمکت نداشت نیمه دوم را با 10 یار بازی کرد. یکی از بازیکنان این تیم به‌دلیل مصدومیت با آمبولانس راهی بیمارستان شد.
شاهین شهرداری در دقیقه 71 به وسیله فرهاد نوری به گل دوم رسید و این گل پایانی بود بر ماجراجویی تیمی که بازیکنانش یک به یک خود را به مصدومیت زدند تا تعدادشان به 6 نفر رسیده و داور بازی را رسما خاتمه دهد.

گفت‌وگو با مربی شاهین
در همین رابطه برای بررسی بیشتر بازی به سراغ مربی این تیم رفتیم. ایمان دشتی در گفت‌وگو بامداد جنوب با بیان این‌که چون بازی اول فصل بود، از این نظر برای ما نتیجه گرفتن در این بازی خیلی مهم بود، تصریح کرد: با توجه این‌که بیش از 60 درصد تیم ما تغییر کرده است، نتیجه خوبی کسب کردیم. روز سه‌شنبه با تیمی بازی کردیم که بازیکنان آن تیم از نظر بدنی اصلا آماده نبودند به این دلیل که چند روز بیشتر نبود که تمرینات خود را شروع کرده بودند. بازی که من مشاهده کردم در عمرم ندیده بودم. بچه‌ها بعد از 20 دقیقه اول کم آوردند و دلیل آن هم گرمای شدید هوا بود ولی در اواخر همین نیمه توانستیم گل اول را وارد دروازه حریف کنیم. لازم به ذکر است که شرایط تیم حریف به‌دلیل نداشتن بازیکن تعویضی، شرایط‌شان سخت‌تر از تیم ما بود. ما در نیمه دوم دو تعویض داشتیم و از بازیکنان امید و جوانمان در این بازی استفاده کردیم و در کل در این نیمه هم بازی دست ما بود. 4 بازیکن از تیم حریف هم در این نیمه مصدوم شدند و این باعث شد که در اواخر نیمه دوم، این تیم به‌دلیل کمبود بازیکن نتوانست به بازی ادامه بدهد و بازی نیمه تمام به اتمام رسید.
وی در ادامه در مورد عملکرد بازیکنان شاهین شهرداری در این بازی گفت: چون به‌تازگی از دوران بدن‌سازی خارج شده‌ایم و هم‌چنین گرمای هوا، باعث شد که بازیکنان ما شرایط ایده‌آلی در این بازی نداشته باشند. بازیکنان کم کم باید به شرایط ایده‌آل برسند تا بتوانند کارهای تاکتیکی تیم را در زمین اجرا کنند. از صد درصد فکر می‌کنم بازیکنانمان توانستند 50 درصد تفکر ما را در زمین پیاده کنند.
دشتی در مورد عملکرد مسعود نظرزاده و غلام‌نژاد (‌دو بازیکن با تجربه تیم) یادآور شد: چون اولین بازی بود، نمی‌توان در مورد عملکرد آنها حرف خاصی زد‌ اما مسعود در این بازی یکی خوب‌های ما بود و بازی خوبی را به نمایش گذاشت. مجید غلام‌نژاد به‌دلیل گرما نتوانست عملکرد خوب خود را نشان دهد. همانطور که گفتم گرمای هوا تاثیر مستقیم روی بازیکنان ما گذاشته بود و این باعث شد آنها کیفیت لازم را در بازی نداشته باشند.
مربی شاهین شهرداری در مورد تعویض لباس‌ها در بین دو نیمه (‌لباس‌های قرمز جایگزنی لباس‌های سفید شدند) تاکید کرد: به‌خاطر شرایط گرمای هوا، اگر بازیکنان با همان لباس‌های نیمه اول وارد زمین می‌شدند، 2 تا 3 کیلو به وزن‌شان می‌افزود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم لباس‌ها را عوض کنیم تا بازیکنان راحت‌تر در زمین بازی کنند. در مورد گرمای هوا هم بگویم که ما به هیات فوتبال اعلام کرده‌ایم که بازی‌های که در بوشهر برگزار می‌شود، زیر نور باشد چراکه بازیکنان ما بیشتر از این موضوع آسیب می‌بینند و تیم‌های حریف برای یک بازی می‌آیند و می‌روند ولی این برای ما صدق نمی‌کند و ما باید چند بازی از فصلمان را در همین هوا برگزار کنیم که اصلا  اتفاق خوبی نیست. ما پیگیر این موضوع هستیم و امیدواریم که بازی‌های که در بوشهر برگزار می‌کنیم، هنگام شب برگزار شود.
ایمان دشتی در پایان گفت: ما هفته به هفته بهتری می‌‌شویم و شکل اصلی خود را پیدا می‌کنیم ان‌شاءلله از هفته چهره واقعی تیم را مشاهده می‌کنید. در مورد بازی نیروی زمینی هم برنامه‌ خاصی داریم و در همین رابطه جلسه‌ای شب گذشته با کادر فنی برگزار کردیم و تیم مورد نظر را مورد بررسی قرار دادیم و نقاط قوت و ضعف آنها را پیدا کردیم. با برنامه‌های که آقای احمدزاده، سرمربی تیم مشخص کرده است، سعی می‌کنیم با نتیجه‌ای خوب از این بازی برگردیم. البته جای دارد از هواداران شاهین هم تشکر ویژه کنیم که مثل همیشه به ورزشگاه آمدند و در این هوای گرم با تشویق‌های خود به ما نیروی مضاعفی دادند. امیدوارم در بازی‌های بعد هم آنها به را در ورزشگاه ببینیم.

حاشیه‌نگاری از این بازی
شاهینی‌ها با لباس سفید و البته طرح جدید روی آن وارد زمین شدند. مسعود نظرزاده بعد از سال‌ها با پیراهن شاهین و بازوبند کاپیتانی در زمین حاضر شد. مسعود با شماره 17 شاهین بازی کرد.
عباس سرخاب بازیکن سابق تیم ملی و استقلال تهران، که بستگان زیادی هم در بوشهر دارد روی نیمکت آلومینیوم هرمزگان نشسته بود. وی در کارگر بنه گز هم مربی‌گری کرده است. محمد احمدزاده در اکثر دقایق بازی روی نیمکت نشسته بود و گهگاهی تذکرات لازم را به بازیکنانش ارائه می‌کرد. بین دو نیمه سرمربی شاهین شهرداری دو تعویض همزمان انجام داد. احمدزاده دو بازیکن باتجربه را بیرون کشید و دو جوان را وارد زمین کرد.
بازیکنان آلومینیوم که مشخص بود شرایط خوبی ندارند، بارها خود را به زمین زدند تا وقت بازی را گرفته باشند. تعداد بیرون رفتن‌های آنها در نیمه دوم بیش از اندازه بود. هنگامی که سرخاب روی سر دروازه‌بان مصدومش حاضر شد، به هنگام بازگشت به سمت نیمکت خود دقایقی را کنار احمدزاده روی نیمکت شاهین نشست و با او درد و دل کرد. هواداران شاهین سرخاب را تشویق کردند تا اندکی از بغض‌های او کاسته شود.
در یک صحنه مسعود نظرزاده کاپیتان شاهینی‌ها، موقعیت خوب گلزنی را به‌دست آورد اما وقتی دید بازیکن حریف روی زمین افتاده در اقدامی جوانمردانه توپ را به بیرون زد تا به وضعیت بازیکن مصدوم رسیدگی شود. داور بازی وقتی دید تعداد مصدومان مهمان هرمزگانی بیش از 5 نفر شده، سوت پایان بازی را در دقیقه 75 به صدا در آورد.
شاگردان احمدزاده هفته اول را با این برد پشت سر گذاشتند تا در هفته دوم یک جدال سنگین و حساس را در تهران مقابل نیروی زمینی برگزار کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر: