bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۸۳۵
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۹ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۴
هر چند با تاخیر ولی سرانجام امتیاز تیمی در لیگ دسته دوم فوتبال کشور به بوشهر داده شد تا با نام شاهین و حمایت مالی شهرداری بوشهر در مسابقات شرکت کند.
بامداد24/شهرام حیدری:
هر چند با تاخیر ولی سرانجام امتیاز تیمی در لیگ دسته دوم فوتبال کشور به بوشهر داده شد تا با نام شاهین و حمایت مالی شهرداری بوشهر در مسابقات شرکت کند.
پس از سقوط شاهین بوشهر از لیگ برتر و سرنوشت تلخی که طی این سال‌ها بر باشگاه قدیمی این شهر رفت، بدهی میلیاردی آن از یک طرف و توافق نکردن مالک شاهین با خریدارانی که پا پیش می‌گذاشتند و بدهی‌های انباشته میلیاردی آنها از طرف دیگر باعث شد تا تنها راه احیای دوباره این باشگاه و تحقق خواسته هواداران پرشمار آن در قالب تیم جدید و حمایت شهرداری بوشهر دیده شود.

بر این اساس، با پیشنهاد استاندار و مذاکرات وی با وزیر ورزش و رئیس فدراسیون فوتبال جهت اختصاص امتیاز یک تیم دسته دومی به بوشهر، قرار شد شهرداری مرکز استان نیز حمایت مالی از این تیم را برعهده بگیرد تا با نام شاهین در لیگ شرکت کرده و زمینه‌ساز احیای دوباره این باشگاه قدیمی باشد.
اما با گذشت حدود سه هفته از موافقت شورای شهر بوشهر با تیم‌داری شهرداری که بازتاب‌های مختلفی در میان اعضای آن و شهروندان داشت، خبری از رسیدن امتیاز تیم دسته دومی به بوشهر نشد، در حالی که 12 شهریور این مسابقات قرعه‌کشی و از 3 مهرماه نیز بازی‌ها آغاز می‌شود.
اما براساس اعلام مدیرکل ورزش و جوانان استان موضوع اختصاص امتیاز یک تیم دسته دومی به بوشهر بعد از ظهر چهارشنبه به‌صورت رسمی از سوی فدراسیون فوتبال اعلام و نهایی شد.
احمد بهروزیان‌فرد در مصاحبه‌ای با خلیج فارس گفت: به‌دلیل برخی نامه‌نگاری‌ها، این موضوع زمانپبر شده بود که با پیگیری انجام شده از سوی این اداره‌کل، اختصاص این امتیاز قطعی و به استان ابلاغ شد.

در همین حال، زمزمه‌هایی در میان برخی از هواداران و پیشکسوتان باشگاه شاهین درباره اختصاص این امتیاز به استان با نام «شاهین نوین» به گوش می‌رسید.
همچنین برخی شنیده‌ها از سپردن بخشی از سهام و مالکیت تیم به دو سه نفر از پیشکسوتان شاهین حکایت دارد که با توجه به شرط شورای شهر در مصوبه خود برای تیم‌داری مبنی بر این‌که مالکیت آن به‌صورت کامل در اختیار شهرداری باشد، می‌تواند زمینه‌ساز برخی حواشی باشد‌.
مدیرکل ورزش و جوانان استان در این مورد گفت: این‌که وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال امتیاز جدید را به‌نام «شاهین نوین» در اختیار ما قرار داده‌اند واقعیت دارد، چون هدف استان این بوده که با این امتیاز زمینه احیای شاهین بوشهر را فراهم کند، در غیر این صورت بعید بود که این امتیاز به استان داده می‌شد و برای ثبت آن نیز موانعی به‌وجود می‌آمد.

بهروزیان‌فرد ادامه داد: طی تفاهمنامه‌ای که یکی از شروط آن حفظ نام شاهین است، این امتیاز به شهرداری بوشهر که متقاضی آن است، واگذار خواهد شد، ضمن این‌که اگر در خصوص پسوند «نوین» آن بحثی مطرح شد، در کمیسیون ماده (7) که به موضوع باشگاه‌های استان می‌پردازد، امکان تغییر یا تصمیم جدید وجود دارد و از این نظر جای نگرانی نیست.
وی درباره زمزمه سپردن بخشی از مالکیت این تیم به پیشکسوتان نیز گفت: این تیم در حال حاضر هیچ مالکی ندارد تا این‌که به شهرداری تحویل شود، هرچند پیشنهاد داده‌ایم که شهرداری تلاش کند در بخش مدیریتی و فنی این تیم از پیشکسوتان و چهره‌های خوشنام شاهین هم استفاده کنند و آقای میگلی‌نژاد هم همین عقیده را دارند.

چهارشنبه گذشته نیز نشست هم‌اندیشی شماری از طرفداران شاهین بوشهر با شهردار و برخی اعضای شورای شهر برگزار شد. جدی‌ترین خواسته میهمانان جلسه سهیم کردن پیشکسوتان و شاهینی‌های اصلی در تیم فوتبال شهرداری بود، هر چند نظر میگلی‌نژاد در این مورد مثبت بود؛ اما بحثی درباره جزئیات به میان نیامد.
با توجه به قطعی شدن امتیاز جدید لیگ دو به استان و اینکه کمتر از یک ماه تا شروع مسابقات باقی مانده است، از دوشنبه آینده تمرینات تیم «شاهین شهرداری بوشهر» آغاز می‌شود.
همچنین ظاهرا خداکرم ایزدپناه و حیدر عبدالله‌زاده دو گزینه جدی سرپرستی تیم فوتبال «شاهین شهرداری» هستند و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، میگلی‌نژاد برای یکی از آنها حکم خواهد زد.
عبدالله‌زاده پدر ندا عبدالله‌زاده نائب‌رئیس فعلی شورای شهر، از پیشکسوتان باشگاه شاهین است که چندی پیش به‌عنوان مدیر فنی تیم پارس جم منصوب شد.

ایزدپناه نیز سابقه سرپرستی تیم فوتبال شهرداری را در دهه 80 در لیگ یک و دو به همراه سرپرستی ایرانجوان در لیگ آزادگان به مدت سه سال دارد و اینک مدیر تاکسیرانی شهرداری است.
از چهره‌هایی نظیر اصغر کامیاب، سهراب بختیاری‌زاده، حسن گرمسیری و یوسف غریب‌زاده نیز برای مربیگری این تیم یاد می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: