bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۸۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۹ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
بامداد24:
 بررسی نقشه های هواشناسی بیانگر نفوذ تدریجی سامانه پرفشار سطحی به سواحل شمالی و استقرار سامانه کم فشار سطحی بر روی عراق از جنوب غرب کشور تا شمال عراق است که همراه با گذر تدریجی سامانه کم ارتفاع تراز میانی جو از بعد از ظهر دوشنبه (امروز) تا اوایل روز چهارشنبه در مواجهه دو توده هوای سرد و گرم عرضهای شمالی و جنوبی موجب گذر سامانه جبهه ای از نیمه شمالی کشور خواهد شد که پیامد آن از بعد از ظهر دوشنبه و سه شنبه رشد ابر، بارندگی، مه آلود بودن جاده های کوهستانی در دامنه های شمالی البرز و در برخی نقاط رگبار و رعد و برق خواهد بود. 

سازمان هواشناسی تاکید کرده است: با توجه به پیش بینی رشد ابرهای جوششی و احتمال وقوع توفان تند تابستانه، بارش شدید موقت باران در مناطقی از شمال غرب، استانهای واقع در سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور وجود دارد که می تواند موجب آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های محلی شود.
از بعد از ظهر روز دوشنبه و شب استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و کردستان که در استانهای آذربایجان شرقی و غربی شدت بارش در نیمه جنوبی این استانها پیش بینی می شود.

روز سه شنبه (فردا) استانهای اردبیل، آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، قزوین، ارتفاعات البرز در شمال استان تهران، البرز، شمال استان سمنان، شرق گیلان، مازندران و گلستان و احتمال رخداد توفان تندری و رگبار و رعد و برق و همچنین تندباد شدید موقتی، توصیه می شود از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مناطق مستعد سیل خودداری شود.
احتیاط در عبور و تردد در مناطق کوهستانی به سبب احتمال صاعقه و همچنین پیش بینی لازم در عبور از جاده های کوهستانی البرز به ویژه دامنه های شمال آن و جاده های کوهستانی شمال غرب به سبب مه غلیظ از دیگر برنامه های احتیاطی در این مناطق خواهد بود.
سازمان هواشناسی همچنین توصیه کرده با توجه به مواجی شدن دریای خزر از شنا در آبهای ساحلی دریای خزر جدا خودداری شود.

برچسب ها: آب و هوا ، خنک تر
نام:
ایمیل:
* نظر: